تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
کد خبر : 19136

امیری: استفاده از ماسک در تمام خطوط حمل و نقل عمومی اجباری است

امیری: استفاده از ماسک در تمام خطوط حمل و نقل عمومی اجباری است

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه استفاده از ماسک در تمام خطوط حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس‌های شرکت واحد، تاکسی و … الزامی است و باید همه رعایت کنند، گفت: سیستم حمل و نقل عمومی می‌تواند از ورود افرادی که فاقد ماسک هستند جلوگیری کند و هیچگونه خدماتی به این

Print Friendly, PDF & Email

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه استفاده از ماسک در تمام خطوط حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس‌های شرکت واحد، تاکسی و … الزامی است و باید همه رعایت کنند، گفت: سیستم حمل و نقل عمومی می‌تواند از ورود افرادی که فاقد ماسک هستند جلوگیری کند و هیچگونه خدماتی به این افراد ارائه ندهد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازایمنا: حسین امیری در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهر اصفهان ضمن تاکید بر حفظ سلامتی مردم و توجه ویژه مدیران شهرداری به این موضوع، اظهار کرد: افزایش بی رویه بیماری کرونا در کشور و اصفهان، افزایش آمار فوتی‌ها، ایجاد وضعیت قرمز در بسیاری از شهرها و وضعیت هشدار در اصفهان نشان می‌دهد یک بی توجهی عمومی نسبت به وضعیت این بیماری در سطح جامعه ایجاد شده که فصل تابستان و موضوع تفریحات و سفرهای مردم نیز در این موضوع مزید بر علت شده است.

وی با بیان اینکه باید مانند روزهای اول شیوع کرونا در کشور همه بخش‌ها به ویژه شهرداران مناطق، سازمان‌ها و … دست به دست یکدیگر بدهند و به طور مجدد عملیات‌ها و وظایف تعریف شده برای این موضوع را از سر بگیرند، تصریح کرد: برابر بخشنامه دولت و مصوبه هیأت وزیران استفاده اجباری از ماسک برای تمام کارکنان، اجباری و ورود افراد بدون ماسک به تمام ادارات و ارگان‌ها از جمله شهرداری ممنوع است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه استفاده از ماسک در تمام خطوط حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس‌های شرکت واحد، تاکسی و … الزامی است و باید همه رعایت کنند، ادامه داد: سیستم حمل و نقل عمومی می‌تواند از ورود افرادی که فاقد ماسک هستند جلوگیری کند و هیچگونه خدماتی به این افراد ارائه ندهد.

وی اضافه کرد: برگزاری هر گونه مراسم در آرامستان ها و بقاع متبرکه تعطیل است اما کفن و دفن و ورود به آرامستان در حال حاضر ممنوعیتی ندارد.

امیری با بیان اینکه حضور مردم در سطح پارک‌ها زیاد شده و مردم بسیاری از پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، افزود: لازم است درباره این موضوع اقداماتی انجام شود، یکی از کارهای خوبی که ماه‌های گذشته در پارک‌ها و فضای سبز شهرداری انجام شده بود نصب بنرهای هشدار و ممنوعیت برای ورود مردم به پارک‌ها بود. هم اکنون باید در این مرحله نیز ورود کرده و بنرهای هشدار بزرگی در ورودی پارک‌ها نصب و استفاده از ماسک اجباری و از تجمعات جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: ورود به پارک‌ها هنوز ممنوع نشده است اما در تمام پارک‌های بزرگ به ویژه پارک‌های حاشیه زاینده رود، صفه، غدیر، فدک، ناژوان و … فضا برای اطلاع رسانی فراهم شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: رصد و بازدید از بخش‌های مختلف شهرداری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به اتفاق دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و هر بخشی از شهرداری که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند گزارش آن به ما ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای تمام کارگران شرکت‌های خدماتی و پیمانکاران الزامی است، اظهار کرد: برخورد با زباله گردان باید در سطح مناطق ۱۵ گانه در دستور کار قرار بگیرد، به هیچ عنوان نباید کیسه‌های زباله توسط این افراد باز و زباله‌های قابل بازیافت تفکیک شود.

امیری افزود: خودروهای فاقد آرم و خودروهایی که مشخص نیست از چه پیمانکاری هستند باید آرم و بنر آنها مشخص باشد. لازم است دستگاه‌های ضدعفونی کننده در ورودی ساختمان‌های مختلف شهرداری نصب شود. کار ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی عمومی در پارک‌ها، خودروهای عمومی و خودروهای جمع آوری زباله باید روزانه انجام شود.

وی با بیان اینکه باید از برگزاری جلسات عمومی و پرازدحام خودداری کرد، گفت: لازم است فاصله اجتماعی رعایت و جلسات غیرضرور تعطیل شود، زباله‌های بیمارستانی باید به طور حتم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جمع آوری و خودروهای مربوط به این کار همه روزه در چند مرحله ضدعفونی شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: میدان میوه و تره بار حتماً باید کار ضدعفونی خودروهای ورودی به این میدان را انجام دهد. موضوع میز خدمت باید روز به روز ارتقا پیدا کند تا مراجعه کمتری به شهرداری داشته باشیم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.