تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر : 19833

کار آفرینی و اشتغال، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی

کار آفرینی و اشتغال، راه برون رفت از مشکلات اقتصادی

مدیر کل نوآوری، فناوری و تجاری سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان: افراد کارآفرین باید به‌عنوان یک الگو معرفی شوند. به گزارش دنیای اسرار:رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه گفت: از عمده مشکلات حال حاضر کشور، مشکل کارآفرینی، اشتغال و استفاده از سرمایه‌های انسانی است.

Print Friendly, PDF & Email

مدیر کل نوآوری، فناوری و تجاری سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان: افراد کارآفرین باید به‌عنوان یک الگو معرفی شوند.

به گزارش دنیای اسرار:رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در نشست خبری امروز خود با اصحاب رسانه گفت: از عمده مشکلات حال حاضر کشور، مشکل کارآفرینی، اشتغال و استفاده از سرمایه‌های انسانی است.

صنعت، نیازمند نیروی ماهر

بهزاد رضایی با بیان اینکه مبحث آموزش در کشور ما مظلوم واقع شده است بیان کرد: با توجه به فرهنگ اشتباه جاافتاده در کشور مبنی بر اینکه همه باید به دانشگاه بروند، امروزه ما با انبوهی از فارغ التحصیلان بیکار در کشور مواجه هستیم در حالیکه صنعت، نیازمند نیروی ماهر با ویژگی‌های مهارتی است.
وی افزود: ما باید به خانواده‌ها، آگاهی می‌دادیم که فرزندان خود را تشویق به کاری نکنند که بر‌خلاف علایق آن‌ها است و همه‌ی آمال و آرزوهای بچه‌های خود را صرفا معطوف به ورود در یک رشته‌ی خاص بدون درنظر گرفتن علاقه‌ی آنان نکنند.

کارآفرینی؛ ارزش آفرینی

مدیر کل نوآوری، فناوری و تجاری سازی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: اگر افرادی که علاقه‌مند و آشنا به یک رشته هستند را در همان جهت هدایت کنیم اثرات مثبتی به همراه دارد.
محمد حسین موسی زاده گفت: کارآفرینی و یا ارزش آفرین بودن در جامعه که دارای ابعاد فردی و سازمانی است، در کشور ما حالت شعارپردازی به خود گرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: ما اگر بتوانیم افرادی را که به طور صحیح در استان و کشور ارزش آفرینی کرده‌اند را به قشر دانش آموز و دانشجوی خود معرفی و الگوسازی کنیم، در این صورت می‌توان آینده‌ی خوبی را برای جامعه متصور شد.

کارآفرینان را قیاس نکنید

مدیر مرکز رشد خوشه فناوری‌های گز، شیرینی، شکلات و صنایع وابسته دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه‌ی کار آفرینی نباید قیاس کرد گفت: همان‌گونه که قیاس در فقه ما حرام است باید توجه داشت که کارآفرینان هر کدام‌شان منحصر به فرد هستند و آنان را باید در جایگاه خود ببینیم و بشناسیم.
محمد گوهریان گفت: سال ۱۴۰۰ سال خاصی برای ما می‌باشد چرا که تمدن ایرانی اسلامی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
وی در ادامه افزود: سال ۱۴۰۰، گردنه مهم اقتصاد ایران است که از یک اقتصاد دولتی متکی به نفت به سمت اقتصاد خصوصی متکی بر کارآفرینی می‌رود.
گوهریان ادامه داد: تصوری به وجود آمده است که آینده‌های مطلوب ما در خارج از کشور شکل می‌گیرد درحالی‌که کارآفرینان موفق، خلاف این ادعا را ثابت کرده‌اند.

نسل آتی، بهره‌مند از خدمات ما

کارآفرین برتر کشور و موسس شهرک سلامت اصفهان نیز در ادامه این نشست گفت: ما مردم و شهروندان را نسبت به آن چیزی که باید به حق به آنها داده شود متوقع می‌کنیم.
مسعود صرامی گفت: ما مردم را از حقوق مدنی خود آگاه کرده تا بتوانند حقوق خود را از بدنه‌ی نظام مطالبه کنند.
وی اظهار کرد: این دیدگاه سبب یک تغییر کلی در کشور می‌گردد و دولت را مستلزم ارائه‌ی خدمات رفاهی، تفریحی و غیره به مردم می‌کند.
صرامی با بیان اینکه آنچه امروز به وجود آوردیم شاید مردم تنها از یک درصدش بهره‌مند شدند و ۹۹ درصد آن پنهان است گفت: از اثرات اقدامات ما، نسل آتی بهره‌مند می‌شود ولی چون امروزه درگیر معضلات اجتماعی هستیم به‌ آن‌ها توجه نمی‌کنیم، در حالی‌که این‌ها تنها راه رسیدن به هدف مقدس و زندگی سالم است.
موسس شهرک سلامت در ادامه تصریح کرد: از جمله کار‌های در حال انجام ما، تامین نیاز‌های مردم شهر اعم از خدماتی، رفاهی، درمانی، اخلاقی، آموزشی و کسب و کار است.
وی افزود: ما در پی ترویج اخلاق مشتری مداری هستیم، به گونه‌ای که وقتی مشتری وارد هایپر مارکت در سیتی سنتر می‌شود بدون کنترل کیف، از این مکان خارج شود.
وی در پایان گفت: این اقدامات باعث ایجاد احترام، تکریم مشتری و تغییر نوع دیدگاه به رفتار اجتماعی شده است.
در پایان ضمن تجلیل از خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار از کتاب “کارآفرینی از نگاهی دیگر” که در آن به زندگینامه مسعود صرامی کارآفرین برتر کشور پرداخته شده است رونمایی شد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.