تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۷
کد خبر : 19902

فاز سوم محور نایین – انارک- خور – طبس به بهره برداری رسید

فاز سوم محور نایین – انارک- خور – طبس به بهره برداری رسید

با حضور وزیر راه: فاز سوم محور نایین – انارک- خور – طبس به بهره برداری رسید/کلنگ احداث ۲۴۲ واحد مسکن در شهر تودشک زده شد به گزارش دنیای اسرار:فازسوم طرح ملی محور نایین – انارک – خور – طبس  از ایستگاه راه‌آهن تا ابتدای شهر انارک به طول ۴۰ کیلومتر امروز پنجشنبه ۱۶مرداد با حضور وزیر

Print Friendly, PDF & Email

با حضور وزیر راه:

فاز سوم محور نایین – انارک- خور – طبس به بهره برداری رسید/کلنگ احداث ۲۴۲ واحد مسکن در شهر تودشک زده شد

به گزارش دنیای اسرار:فازسوم طرح ملی محور نایین – انارک – خور – طبس  از ایستگاه راه‌آهن تا ابتدای شهر انارک به طول ۴۰ کیلومتر امروز پنجشنبه ۱۶مرداد با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

این طرح بزرگ و ملی به لحاظ ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ به رخ یکی از مهمترین پروژه‌های راهسازی استان اصفهان محسوب می‌شود و دارای چند فاز است که فاز یک و دو آن پیش از این به بهره برداری رسیده و فاز سوم این محور که از ایستگاه راه آهن تا ابتدای شهر انارک با طول ۴۰ کیلومترامروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه این طرح ملی به طول ۲۵۶ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اصفهان قرار دارد، اظهارداشت: این طرح در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب واقع شد که جاده طریق‌الرضا (مسیر بین اصفهان و خراسان‌رضوی) را به بزرگراه ۲ بانده تبدیل می‌کند.

علیرضا قاری‌قرآن افزود: طرح محور نایین – انارک -خور – طبس یکی از اولویت‌دارترین طرح‌های راهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان محسوب می شود که در سال ۱۳۸۹ عملیات اجرایی آن از سمت نایین شروع شد.

وی ادامه داد: این طرح دارای چند فازاست که فازاول و دوم آن در مجموع با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و فازسوم آن که از ایستگاه راه‌آهن تا ابتدای شهر انارک است به طول ۴۰ کیلومتر است و از این میزان تا کنون ۳۲ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسید و  هشت کیلومتر باقیمانده آماده بهره‌برداری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: این بخش شامل کیلومتر ۳۰ الی ۳۸ محور با هزینه ۱۰۰ میلیاد ریال، ۲۰۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۱۷ هزار تن آسفالت، یک دستگاه پل راه‌آهن با دهانه ۲۶ متر در این محور تکمیل شده است.

 وزیر راه و شهرسازی  همچنین در سفر یک روزه خود به استان اصفهان چندین طرح در حوزه‌های مسکن و راهسازی را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.

عملیات اجرایی طرح احداث ۲۴۲ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن، امروزبا حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در شهر تودشک  اصفهان آغاز شد.

این طرح در زمینی به مساحت ۱۰۷ هزار و ۳۴۳ متر مربع و با کاربری مسکونی ۲۳ هزار و ۹۵۸ متر مربع وساخت واحدها به صورت ویلایی طراحی شده و مساحت مفید هر واحد ۱۲۰ مترمربع  آغاز شد

شهر تودشک با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر در شرق بخش کوهپایه شهرستان اصفهان و در ۹۶ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در این سفر از طرح احدات تقاطع غیر هم‌سطح ورودی شهرک قایمیه نایین با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد بازدید کرد و  برای تامین قیر و اعتبار موردنیاز آن قول داد.

عملیات اجرایی آسفالت پروژه باند دوم بزرگراه اصفهان- اردستان  با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

این محور حد فاصل کمشچه تا سه راهی بغم به طول ۷۲ کیلومتر زیرسازی شده است و ۲۲ کیلومتر آن آسفالت می‌شود. این پروژه با اعتبار یکصد میلیارد ریال اجرا خواهد شد و به گفته مسئولان امر تا سه ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

همزمان با آغاز پروژه آسفالت باند دوم بزرگراه اصفهان- اردستان با حضور وزیر راه و شهرسازی پنج پروژه دیگر به صورت نمادین بهره برداری شد و پنج پروژه دیگر آغاز به کار کرد.

آسفالت گرم به طول ۳۴۵ کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال که از پروژه‌های سال ۹۸ بود، امروز به بهره داری رسید و همزمان عملیات اجرایی آسفالت گرم به طول ۳۳۵ کیلومتر راه‌های استان با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

همچنین پروژه سیلکت راه‌های روستایی استان اصفهان به طول ۳۷۷ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال بهره برداری و همزمان عملیات اجرایی سیلکت راه‌های روستایی استان به طول ۴۵۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال آغاز شد. پروژه بازیافت سرد قطعه یک و دو به طول ۱۶ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و همزمان عملیات بازیافت سرد قطعه سه به طول ۹ کیلومتر در سال ۹۹ با اعتبار یکصد میلیارد ریال آغاز می‌شود.

بهره برداری از پروژه میکروسرفیسینگ به طول ۳۲ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های امروز وزیر راه و شهرسازی بود و همزمان عملیات اجرایی پروژه میکروسرفیسینگ با الیاف مسلح به طول ۷۴ کیلومتر با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

همچنین آسفالت SMA به طول سه کیلومتر با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان بهره برداری و عملیات اجرایی ادامه این پروژه در سه کیلومتر دیگر آغاز شد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.