تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر : 19906

ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری نصف جهان

ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری نصف جهان

به گزارش دنیای اسرار:امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، پارک سوار صفه افتتاح و همچنین از ۸۰ دستگاه واحد اتوبوس ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، بهره‌برداری شد.شهردار اصفهان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: با کمک دولت، استانداری و همراهی اعضاء شورای اسلامی شهر اصفهان، قراردادی را برای خرید ۱۰۰ دستگاه واحد اتوبوس با شرکت

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، پارک سوار صفه افتتاح و همچنین از ۸۰ دستگاه واحد اتوبوس ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی، بهره‌برداری شد.
شهردار اصفهان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: با کمک دولت، استانداری و همراهی اعضاء شورای اسلامی شهر اصفهان، قراردادی را برای خرید ۱۰۰ دستگاه واحد اتوبوس با شرکت اسکانیا تنظیم کردیم.
وی افزود: شهرداری اصفهان در شرایطی که هیچ کارخانه‌ی ساخت اتوبوس در کشور وجود ندارد، توانست برای اولین بار در ایران، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان تحت عنوان اوراق مشارکت، برای خرید اتوبوس لحاظ کند.
قدرت‌الله نوروزی ادامه داد: امروز شاهد بهره‌برداری از ۸۰ دستگاه واحد اتوبوس ناوگان شهری منطبق با استاندارد‌های یورو ۴ به ارزش ۲۲۵ میلیارد تومان هستیم.
وی همچنین با بیان اینکه، ۱۴۰۰ دستگاه اتوبوس در حوزه‌ی ناوگان حمل‌ونقل شهری وجود دارد، گفت: قبل از کرونا، ۹۶۰ دستگاه اتوبوس با جابجایی روزانه، ۵۶۰ هزار مسافر در خدمت مردم بوده است که اکنون به دلیل کرونا، به تعداد ۷۵۰ دستگاه با جابجایی روزانه ۲۵۰ هزار مسافر رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی در آئین افتتاح و بهره‌برداری‌های امروز شهرداری اصفهان، گفت: بر‌اساس قانون هوای پاک، ارتقاء سوخت تولیدی پالایشگاه‌های کشور و تولید خودرو منطبق با استاندارد‌های یورو۴ و ۵، در دستور کار دولت بوده و هست.
وی با بیان اینکه، کاهش آلاینده‌ها و مصرف سوخت، دو دستاورد این رویکرد می‌باشد، گفت: بهره‌برداری‌های امروز از ناوگان حمل و نقل شهری، باعث می‌شود، میزان آلایندگی‌ها به کم‌تر از یک پنجم، کاهش پیدا کند.
اسلامی گفت: با توجه به رویکرد دولت و منابع پیش‌بینی شده در تبصره ۱۸، امسال مصوباتی برای ارتقاء ناوگان درون شهری و برون شهری داشته‌ایم، که نمونه آن ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ و نقل عمومی در اصفهان است.
وی تصریح کرد: طرح پارک سوار و اتوبوس‌های جدید که سبب جلوگیری از گره ترافیکی، رفاه مردم و ایجاد فرصت برای سفر در زمان‌های مورد‌ نیاز مردم می‌گردد، جزو خدمات ماندگار در مدیریت شهری شهرداری اصفهان است.
وی همچنین در مورد بازسازی و نوسازی منطقه همت‌آباد اصفهان گفت: با توجه به الگوی موفق اصفهان در حوزه‌ی بازآفرینی شهری،
برای رفع مشکلات این منطقه، ماه‌ گذشته مصوبه‌ای را با ارائه‌ی تسهیلات رایگان برای پروانه ساخت و تخفیف ۵۰ درصدی تسهیلات بانکی، در شورای شهرسازی تصویب کردیم.
اسلامی در ادامه افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ محله در سطح کشور برای بازآفرینی شهری همچون محله‌ی همت آباد اصفهان داریم.
لازم به ذکر است که هم‌ زمان با ورود ۸۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل شهری اصفهان، پارک سوار در ورودی جنوب شهر اصفهان در منطقه ۶، با بودجه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، در مدت زمان ۱۱ ماه احداث و با حضور وزیر راه و شهرسازی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اصفهان افتتاح گردید.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.