تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
کد خبر : 19926

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۹۵ درصد مطب‌ها

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۹۵ درصد مطب‌ها

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: ۹۵ درصد مطب پزشکان پروتکل‌های بهداشتی  را رعایت می‌کردند و بیشتر در کلینیک‌ها و مراکز درمانی این موضوع رعایت نمی‌شد که در این باره جلسه‌ای برگزار کردیم. به گزارش دنیای اسرار: عباسعلی خادمی  در نشست خبری بااصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه تامین سلامت و امنیت

Print Friendly, PDF & Email

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت: ۹۵ درصد مطب پزشکان پروتکل‌های بهداشتی  را رعایت می‌کردند و بیشتر در کلینیک‌ها و مراکز درمانی این موضوع رعایت نمی‌شد که در این باره جلسه‌ای برگزار کردیم.

به گزارش دنیای اسرار: عباسعلی خادمی  در نشست خبری بااصحاب رسانه ضمن تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه تامین سلامت و امنیت دو مقوله اساسی در جامعه است، اظهار کرد: نظام پزشکی همراه با دانشگاه علوم پزشکی طلایه دار تأمین سلامت در کشور هستند.

وی  با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا تصریح کرد:جامعه پزشکی کشور همچون دوران دفاع مقدس برای حفظ سلامتی مردم ازخودگذشتگی  و ایثارگری کردند.خوب است که ایثار گری کادر درمان درطول بحران کرونا به رشته تحریر درآید 

خادمی آمار ابتلای جامعه پزشکی اصفهان به کرونارا، حدود ۲۰۰ نفر از کادر درمان اعلام کرد وافزود: این آمارروز گذشته  از سوی دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان اعلام شده است.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا یک ویروس هزار چهره است،بیان کرد:هنوز نمی‌توان در خصوص خسارات کرونا اظهارنظر کرد و این احتمال می‌رود که این ویروس در آینده عوارض دیگری برای مبتلایان نیز داشته باشد.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان گفت : خبرنگاران در کنار جامعه پزشکان در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند ومیتوانندباافزایش اطلاع‌رسانی ،کیفیت اقدامات را ارتقا دهند

وی اظهار کرد:براساس نامه‌ معاونت بهداشت وزارت بهداشت به سازمان نظام پزشکی، بازرسی از مطب ها برای رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شدکه ۹۵ درصد مطب پزشکان این امر را رعایت می‌کردند و بیشتر در کلینیک‌ها و مراکز درمانی این موضوع رعایت نمی‌شد که در این باره جلسه‌ای برگزار کردیم.

وی درادامه عنوان کرد: مطب همه پزشکان در حال حاضر فعال است و چنانچه شرایط بدتر شود اعمال جراحی و دندانپزشکی غیرضروری با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ممنوع می‌شود.

خادمی همچنین  در ارتباط با  پرداخت مالیات توسط پزشکان خاطر نشان کرد: طبق اعلام سازمان امور مالیاتی اکثر پزشکان مالیات خود را پرداخت می کنند و در حال حاضر مشکل خاصی برای پرداخت مالیات وجود ندارد.

دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور درادامه این  نشست گفت: حدود ۵۰۰۰ نفر کادر درمان در کل کشور  به ویروس کرونا مبتلا شدند وحدود ۱۶۰ نفر به شهادت رسیدندکه این نشان از بی توجهی مردم به رعایت نکردن شیوه‌ نامه‌های بهداشتی وتغییر جهش ویروس است.
مصلحی بیان‌کرد: تقسیم بیمارستان‌ها به کرونایی و غیرکرونایی برای تمرکز بیشتر برای بحث درمان است، یک سری از کادر درمان در بیمارستان، کرونا نگرفتند به دلیل اینکه آنجا بیشتر رعایت می‌کردند، ما فرض می‌کنیم هر بیماری کرونا داشته باشد، علائم بالینی و وضعیت بیمار برای ما مهم است.
دبیر شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور افزود:طی یک سال اخیر در مقوله‌هایی مانند بحران کرونا و طرح تحول سلامت آنطور که باید نقطه نظرات پزشکان مورد توجه قرار نگرفت،این در حالی است که در دیگر کشورها در سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های اینگونه، از نظر پزشکان به عنوان متخصصان امر استفاده می‌شود

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.