تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۵۴
کد خبر : 20272

محدودیت‌های کرونایی، فعالیت‌های قرآنی شهرستان‌ها را محدود کرد/ از طرح‌های سنتی فاصله بگیریم

محدودیت‌های کرونایی، فعالیت‌های قرآنی شهرستان‌ها را محدود کرد/ از طرح‌های سنتی فاصله بگیریم

با وجود اینکه هر ساله بر اساس شناسه برنامه اعلام شده از سوی سازمان اوقاف برنامه‌هایی از جمله طرح‌های تشویقی، طرح‌های حفظ و آموزش برای علاقه‌مندان قرآنی شهرستان‌ها در نظر گرفته می‌شد، اما امسال این برنامه‌ها به دلیل کرونا محدود شد. به گزارش دنیای اسرار: با اعلام ثبت نام برای مسابقات استانی و ورود به

Print Friendly, PDF & Email


با وجود اینکه هر ساله بر اساس شناسه برنامه اعلام شده از سوی سازمان اوقاف برنامه‌هایی از جمله طرح‌های تشویقی، طرح‌های حفظ و آموزش برای علاقه‌مندان قرآنی شهرستان‌ها در نظر گرفته می‌شد، اما امسال این برنامه‌ها به دلیل کرونا محدود شد.
به گزارش دنیای اسرار: با اعلام ثبت نام برای مسابقات استانی و ورود به مرحله استانی، شهرستان‌ها اقدام به برگزاری مسابقات برای محک زدن علاقه‌مندان رشته‌های قرآنی می‌کنند تا از این طریق علاوه بر آمادگی بیشتر بتوانند منتخبی از شرکت کنندگان را به مرحله بالاتر راهی کنند.
از این رو روسای ادرات اوقاف شهرستان‌ها برنامه‌ها و مسابقاتی را برای متسابقین برنامه‌ریزی می‌کنند.
حسن توکلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به اقدامات مربوطه برای جذب بیشتر جوانان به مباحث قرآنی می‌گوید: هر ساله بر اساس شناسه برنامه اعلام شده از سوی سازمان برنامه‌هایی از جمله طرح‌های تشویقی، طرح‌های حفظ و آموزش در نظر گرفته می‌شود که به مناسبت‌های مختلف اجرایی می‌شوند.
وی معتقد است که اگر آموزش به روش‌های سنتی ادامه‌دار باشد،جذابیتی برای نسل‌های جدید نخواهد داشت و به همین خاطر باید طرح‌ها را به روز رسانی کرد. قرآن استعداد جذب دارد و باید هوشمندانه از آنها بهره بگیریم زیرا فاصله گرفتن جوانان از قرآن یکی از بزرگترین دغدغه‌های ماست.
توکلی با اشاره به برگزاری چهل و سومین دوره از مسابقات استانی قرآن کریم، می‌گوید: توجه به وضعیت کرونا ۱۲۰ نفر در شهرستان شرکت کننده داشتیم که ۷ نفر برای مسابقات استانی انتخاب شدند..
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان محدودیت‌های کرونایی را باعث حذف شدن بسیاری از برنامه‌های قرآنی در روستاها و شهرستان‌ها می‌داند و می‌گوید: در سال جاری متاسفانه به دلیل محدودیت‌های کرونایی توانستیم مسابقات را تنها در شهرستان کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود برگزار کنیم.
مسلم محمودزاده تعداد شرکت کنندگان در رشته حفظ قرآن را حدود ۱۵۰ نفر از شهرستان‌ها عنوان می‌کند که به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با مقرر کردن ساعت حداکثر زمان انتظار متسابقین کاهش یابد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.