تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
کد خبر : 20470

۴۷ سند به نام اوقاف نجف آباد صادر شد

۴۷ سند به نام اوقاف نجف آباد صادر شد

از ابتدای سال جاری تاکنون؛۴۷ سند به نام اوقاف نجف آباد صادر شدرئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد از صدور ۴۷ سند به نام اوقاف و امور خیریه از ابتدای امسال در این شهرستان خبر داد.به گزارش  دنیای اسرار: حجت الاسلام رضا صادقی در خصوص وقف‌های جدید در سال ۹۹ در شهرستان

Print Friendly, PDF & Email

از ابتدای سال جاری تاکنون؛
۴۷ سند به نام اوقاف نجف آباد صادر شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد از صدور ۴۷ سند به نام اوقاف و امور خیریه از ابتدای امسال در این شهرستان خبر داد.
به گزارش  دنیای اسرار: حجت الاسلام رضا صادقی در خصوص وقف‌های جدید در سال ۹۹ در شهرستان نجف آباد اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شش مورد وقف جدید در سامانه اوقاف و امور خیریه شهرستان به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه وقف زمین یک هزار متری برای راه‌اندازی سالن‌های چند منظوره از جمله خانه عالم، راه‌اندا‌زی حسینیه، ساخت مسجد و … از جمله این وقف‌ها بوده است، ادامه داد: این موقوفه که توسط حاج آقا نجفیان وقف شده است، در حال حاضر با کاربری باغ است و بیش از یه میلیارد تومان ارزش دارد و در صورت تغییر کاربری ارزش این ملک دو الی سه برابر خواهد شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد همچنین به وقف منزل مسکونی ۱۰۰ متری توسط محمد کاظم یوسفی با نیت کارهای قرآنی در شهر نجف آباد در سال جاری اشاره کرد و گفت: همچنین خانم عزیزیان در شهر علویجه منزل ۱۱۰ متری خود را برای راه اندازی خانه عالم برای مسجد جامع شهر علویجه وقف کرده است.
وقف نانوایی برای فقرا
وی وقف یک نانوایی در شهر علویجه را از دیگر موقوفات ثبتی در سال جاری در نجف آباد اعلام کرد و افزود: در این وقف که توسط آقای علی شفیعی ثبت شد، مقرر شده است که شب های جمعه کل در آمد طول هفته این نانوایی در قالب نان بین فقرا تقسیم شود.
حجت الاسلام صادقی به وقف دو باب مغازه توسط حاج آقا سید حسین موسوی در خیابان شریعتی نجف آباد برای مسجد الرضای شهر نجف آباد نیز اشاره کر و ادامه داد: همچنین پدر و مادر شهید عباسی منزل مسکونی ۷۰۰ متری خود در شهر گلدشت را برای امور خیریه، راه اندازی حسینیه و مراکز فرهنگی و قرآنی وقف کردند، ضمن اینکه مازاد درآمد این مجموعه را برای فقرا در نظر گرفته‌اند.
وی گفت: ارزش ریالی این منزل مسکونی نیز دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.
دریافت سند امامزاده‌ها در دستور کار است
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد در ادامه به دریافت سند امامزاده سید محمد شمس الدین علویجه به مساحت ۳۰ هزار متر مربع اشاره کرد و گفت:‌ اطراف این امامزاده نیز سندهای مجهول وجود دارد که به دنبال دریافت این اسناد به نام امامزاده نیز هستیم.
وی اضافه کرد: دریافت اسناد ر سمی امامزاده اشم و امامزاده صالح خاتون جوزدان نیز در دستور کار است.
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷ سند به نام اوقاف شهرستان نجف آباد صادر شده است، ادامه داد: ۲۰۰ پرونده نیز در مراجع قضایی در دست بررسی است.
صدور مجوز برگزاری مراسم عزاداری در ۳ امامزاده نجف آباد
وی در خصوص برگزاری مراسم های عزاداری در ماه محرم امسال با توجه به محدودیت برگزاری مراسم اظهار کرد: مجوز برگزاری مراسم‌های عزاداری در سه امامزاده جوزدان، امام زاده سید محمد شمس الدین علویجه و دهق صادر شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد افزود: به این سه امامزاده روحانی اعزام شده و مراسم‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.