تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر : 20704

لزوم کار جهادی در عرصه‌‌های اجرایی

لزوم کار جهادی در عرصه‌‌های اجرایی

به گزارش دنیای اسرار:محمد‌تقی نقدعلی: با شیوع ویروس کرونا، صنایع دستی اصفهان، دچار ورشکستگی شده است.نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست خود با اهالی رسانه در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی استان اصفهان، با بیان اینکه، مجلس جدید بنا دارد بعضی آفات مدیریتی را با قانون‌گذاری، مرتفع کند، گفت: مجلس یازدهم که به

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:محمد‌تقی نقدعلی: با شیوع ویروس کرونا، صنایع دستی اصفهان، دچار ورشکستگی شده است.
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در نشست خود با اهالی رسانه در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی استان اصفهان، با بیان اینکه، مجلس جدید بنا دارد بعضی آفات مدیریتی را با قانون‌گذاری، مرتفع کند، گفت: مجلس یازدهم که به تعبیر مقام معظم رهبری، انقلابی‌ترین مجلس است، با شعار تغییر رویکرد وارد میدان شده و نسبت به خیلی از تصمیم‌گیری‌های مدیریتی، راضی به وضع موجود نیست.
وی افزود: از روز اعلام نتایج انتخابات مجلس، تمام شهرستان خمینی شهر و بعضی از نقاط استان را، سرکشی کرده‌ام و حضور میدانی داشته‌ام تا از وضعیت اجراء قوانین و کیفیت مدیریت، مطلع شوم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم، اظهار کرد: در کمیسیون کشاورزی، تا کنون چندین نظارت میدانی از گمرکات و از بعضی طرح‌های کشاورزی داشته‌ایم.
وی تاکید کرد: رویکرد ما این است که از یک طرف مجلس در عین حال که خواهان تعامل با سایر قوا و دستگاه‌های دیگر است، ولی از سویی دیگر، دچار تعارفات مرسوم در عرصه‌ی سیاسی نشود و بتواند مدیریت را به نفع مردم، تغییر دهد.
محمدتقی نقدعلی، گفت: امروزه اوضاع معیشتی مردم شدیدا دچار مشکل شده است و مرتبا مطالبات به حق مردم، به ما منتقل می‌شود که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک، پاسخگوی این مطالبات باشیم.
وی با بیان اینکه خیلی اوقات باید مقررات زدایی کرد تا مقررات زایی، افزود: چه در برطرف کردن گره‌های اداری، چه در بخش قانون‌گذاری و نظارت، ما در کشور خلل قانونی کمتر، داریم.
نماینده شهرستان خمینی شهر، تصریح کرد: در عرصه‌ی اجراء و نظارت، نیازمند کار جهادی هستیم و امروزه شاهد این هستیم که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی، از کار جهادی تهی است و برخی از مدیران دچار سستی و فشل مدیریتی هستند.
نقدعلی در خصوص ستاد مبارزه با کرونا گفت: یکی از معایب ستاد کرونا، عدم حضور نماینده‌ای از قوه‌ی مقننه است و فقط قوه‌ی قضایی و اجرایی در آن، اِعمال نظر می‌کنند.
وی افزود: کرونا جنبه‌های کسب و کار، آموزشی و اجتماعی دارد که تعطیلی و ایجاد محدودیت، مُسکن موقت برای آن است ولی در ادامه، موفقیت آمیز نیست.
عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: صنایع دستی اصفهان که یکی از عرصه‌های اقتصادی استان هست، امروزه به دلیل سیاست تعطیلی، دچار ورشکستگی شده است و تعدادی از کسبه‌ی آن، تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته‌اند.
نقد علی در پاسخ به سوال اول خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر اینکه ما عادت به شنیدن عارضه یابی‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم داریم، در حالی‌که تمام اقشار جامعه از مشکلات آگاه هستند ولی صحبتی از راهکار برای حل مشکلات نشنیده‌ایم، شما قبل از ورود به عرصه‌ی نمایندگی فرصت فکر کردن به این مشکلات را داشتید و در حال حاضر چه اقدامی کرده یا چه برنامه‌ای برای حل این مشکلات دارید گفت: در حوزه‌ی کشاورزی و مسکن برنامه‌هایی داریم.
وی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه‌ی مسکن پس از تصدی نمایندگی، گفت: مجلس در روزهای اول کاری خود، طرح قانون مالیات بر خانه‌های خالی را که در مجلس دهم به تصویب رسیده بود ولی حدود چهار سال این طرح زمین مانده بود را به جریان انداخت.
نقدعلی با بیان اینکه طبق آمار رسمی، بین ۲ میلیون و پانصد تا ۲ میلیون و هفتصد، مسکن خالی در کشور داریم گفت: یکی از مفاد این طرح قانونی برای بالا بردن کارآیی آن، افزایش مالیات بر خانه‌های خالی بود.
وی افزود: این طرح فقط چند مشکل شکلی داشت که شورای نگهبان برای تصحیح به مجلس عودت داد و انشالله در هفته‌ی آینده، ایرادات آن رفع می‌شود.
وی در پاسخ به سوال دوم خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر وجود دوگانگی در دولت و ناهماهنگی بین وزارت آموزش و پرورش با وزارت بهداشت در خصوص بازگشایی مدارس، پاسخ داد: شاهد این ناهماهنگی‌ها در قضیه‌ی کنکور نیز بودیم و باید این سوال را از اعضاء ستاد کرونا پرسید.
نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سومین پرسش خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر سخنان مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان در برنامه‌ی تلویزیونی پنج‌شنبه شب که گفت دانش آموزانی که قدرت خرید تبلت و گوشی ندارند به مدرسه بروند، این جمله به گونه‌ای، القاء کننده‌ی نظام سرمایه داری بود، گفت: آقای اعتدالی، واقعیت را گفتند نه اینکه معرف فرهنگ سرمایه‌داری باشند، چرا که امروزه خانواده‌هایی هستند که قادر به تامین ابزار فضای مجازی نیستند و کم‌ترین لطف در حق این دانش آموزان، ایجاد زمینه‌ای برای حضور آنان در مدرسه است.
وی در ادامه افزود: جلسات متعددی با معلمین داشته‌ام و معتقدم آموزش مجازی به هیچ وجه، به تنهایی پاسخگو نیست و نه تنها دانش آموز از نظر علمی رشد نمی‌کند بلکه دچار آفت‌های دیگری نیز، می‌شود.
نقدعلی، در پایان اظهار کرد: در زمینه‌ی آموزش و پرورش، معتقدم آموزش باید تلفیقی از حضوری و مجازی باشد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.