تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
کد خبر : 20744

انعقاد تفاهم نامه‌ی توسعه مهارت‌های کاربردی، فرهنگی و اجتماعی

انعقاد تفاهم نامه‌ی توسعه مهارت‌های کاربردی، فرهنگی و اجتماعی

رئیس دانشگاه علمی کاربدی واحد اصفهان: در صدد معرفی اصفهان به عنوان الگوی کشوری مهارت هستیم. به گزارش دنیای اسرار:رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در نشست انعقاد تفاهم نامه‌ همکاری‌های بین بخشی مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی آموزش‌های مهارتی استان صفهان که در راستای توسعه مهارت‌های کاربردی و فرهنگ

Print Friendly, PDF & Email

رئیس دانشگاه علمی کاربدی واحد اصفهان: در صدد معرفی اصفهان به عنوان الگوی کشوری مهارت هستیم.

به گزارش دنیای اسرار:رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در نشست انعقاد تفاهم نامه‌ همکاری‌های بین بخشی مدیریت شهری و دستگاه‌های متولی آموزش‌های مهارتی استان صفهان که در راستای توسعه مهارت‌های کاربردی و فرهنگ اجتماعی برگزار شد گفت: این تفاهم نامه با همراهی دستگاه‌هایی چون فنی و حرفه‌ای، دانشگاه جامع، شهرداری، دانشگاه شهید مهاجر، مدیریت شهری و اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، منعقد شد و به امضای طرفین رسید.
وی افزود: طبق این تفاهم نامه، همه‌ی دستگاه‌هایی که در امر مهارت دخیل هستند، از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود برای عرضه در این حوزه، استفاده می‌کنند.
کوروش محمدی ادامه داد: این تفاهم نامه برای حوزه‌ی دانش آموزی، خانواده، اشتغال و کارآفرینی انجام گرفته و دانشگاه‌ها باید از این پتانسیلی که دارند، نهایت بهره را ببرند.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان در حاشیه‌ی این تفاهم نامه، با بیان اینکه در شهر اصفهان حدود ۵۶ هزار دانش آموز داریم که در آستانه‌ی گرفتن دیپلم هستند، گفت: ظرفیت عظیمی از قشر جوان، در حوزه‌ی کار وجود دارد.
وی افزود: به دلیل وجود فرهنگ غلطی در کشور و تمایل دانش آموزان به سمت رشته‌های شاخه‌ی پزشکی، ارزش مهارت در نسل جوان ما کمرنگ شده است.
بهزاد رضایی تصریح کرد: استان اصفهان، همیشه پیشرو بوده است و باید بتوانیم به عنوان الگوی کشوری مهارت، در این راستا فعالیت کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز، گفت: در صدد قرار دادن شورای اسلامی شهر و روستاها در جایگاه اصلی خود هستیم و این نقش باید برجسته‌تر شود.
علیرضا نصر، خاطر نشان کرد: یکی از ماموریت‌های شورای شهر، ایجاد تعامل بین نهادها و ارگان‌های خدمت رسان به مردم است.
معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، نیز گفت: با توجه به حرکت ارزشمند امروز، فنی و حرفه‌ای ۵ تفاهم نامه با قسمت‌های مختلف شهرداری دارد و همه‌ی دستگاه‌های آموزشی باید زیر یک لوا، فعالیت کنند.
عباس مهدیان، افزود: طبق تاکیدی که رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور داشتند، استان اصفهان باید به عنوان پایتخت مهارت کشور، مطرح شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، با اشاره به مفاد این تفاهم نامه گفت: در سند تحول بنیادین، اهمیت ویژه‌ای برای رشته‌های فنی و حرفه‌ای، در نظر گرفته شده است.
اعتدادی گفت: در استان، به دنبال توازن بین رشته‌ای هستیم و آموزش و پرورش استان اصفهان از لحاظ توازن رشته، رتبه اول تا سوم کشوری را، دارا است.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، گفت: شهرداری باید از حالت خدمت گزاری به سمت توان افزایی به شهروندان، برود.
محمد عیدی تصریح کرد: شهرداری باید از حالت نهاد خدمتی، تبدیل به نهاد اجتماعی شود و یک ارگان فرابخشی باشد که در تعامل با سازمان‌های دیگر، زیست شهری را تبدیل به زیست فرهنگی و اجتماعی کند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.