تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
کد خبر : 20769

دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ رتبه اول مهارتی در کشور

دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ رتبه اول مهارتی در کشور

به گزارش دنیای اسرار:معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی: مهارت‌های ارائه شده در دانشگاه علمی کاربردی باعث افزایش توانمندی دانشجویان شده است.معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری امروز خود، گفت: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی به دلیل مزیت جوار صنعت بودن دانشگاه، از نظر علمی مهارت‌ها را نیز آموزش

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی: مهارت‌های ارائه شده در دانشگاه علمی کاربردی باعث افزایش توانمندی دانشجویان شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری امروز خود، گفت: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی به دلیل مزیت جوار صنعت بودن دانشگاه، از نظر علمی مهارت‌ها را نیز آموزش می‌بینند.
وی افزود: بازنگری رشته‌ها تسهیل شده و ۳۱۲ کد رشته در مقطع کاردانی و ۳۰۴ کد رشته در مقطع کارشناسی وجود دارد که به دانشجو کمک می‌کند متناسب با علائق خود، رشته‌اش را انتخاب کند.
احمد رضا پیش بین، تصریح کرد: بر اساس آمار پذیرش سال گذشته، کم‌تر از ۵ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی، شاغل بوده‌اند.
وی افزود: در گذشته سهمیه‌ی شاغلین دانشگاه بیش‌تر بود ولی اکنون حدود دو سالی است که این سهمیه حذف شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی، تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در میان دانشگاه‌های کشور، از لحاظ مهارتی، رتبه‌ی اول را دارد.
وی گفت: رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای عام و رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی، خاص است که از این رو، از دانشگاه فنی و حرفه ای نیز، بالاتر هستیم.
پیش بین، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، آموزش و پرورش به سمت نظام مهارتی در حرکت است و بر اساس اهداف برنامه‌ی ششم توسعه، باید ۳۰ درصد دانش آموختگان در نظام مهارتی باشند.
وی افزود: پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های علمی کاربردی به صورت بومی است و در حال حاضر، حدود ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی فعال در سطح کشور وجود دارد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص وام‌های دانشجویی گفت: تدابیری اندیشیده شده است تا دانشجویان ۷۰ درصد از شهریه‌ی دوران تحصیل خود را از وام ۴ درصد استفاده کنند تا قسمتی از نیاز‌های مالی آنان مرتفع شود.
وی در خصوص اعطاء تسهیلات ویژه به دانشجویان این مرکز، گفت: به دانش آموخته‌ای که بتواند شرکت دانش بنیان ایجاد کند، مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اعطاء خواهد شد.
پیش بین، درباره‌ی افزایش کیفیت مراکز دانشگاه علمی کاربردی، تصریح کرد: در سطح کشور سطح بندی مراکز انجام شده و مراکزی که در سطح ۴ باشند و نتوانند خود را ارتقاء دهند، حذف می‌شوند.
وی افزود: هفته‌ی گذشته تفاهم نامه‌ای با مجموعه‌ی دانشگاه‌های جهان اسلام به امضاء رسید که رشته‌های علمی کاربردی در ۵۴ کشور، مورد پذیرش قرار گیرند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ارتباط دانشگاه جامع علمی کاربردی با کشور آلمان، گفت: ۵۰ بورس در کشور آلمان به دانشگاه جامع علمی کاربردی تخصیص یافته که بیش‌تر رشته‌های آن، فنی است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.