تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
کد خبر : 20769

دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ رتبه اول مهارتی در کشور

دانشگاه جامع علمی کاربردی؛ رتبه اول مهارتی در کشور

به گزارش دنیای اسرار:معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی: مهارت‌های ارائه شده در دانشگاه علمی کاربردی باعث افزایش توانمندی دانشجویان شده است.معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری امروز خود، گفت: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی به دلیل مزیت جوار صنعت بودن دانشگاه، از نظر علمی مهارت‌ها را نیز آموزش

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی: مهارت‌های ارائه شده در دانشگاه علمی کاربردی باعث افزایش توانمندی دانشجویان شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری امروز خود، گفت: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی به دلیل مزیت جوار صنعت بودن دانشگاه، از نظر علمی مهارت‌ها را نیز آموزش می‌بینند.
وی افزود: بازنگری رشته‌ها تسهیل شده و ۳۱۲ کد رشته در مقطع کاردانی و ۳۰۴ کد رشته در مقطع کارشناسی وجود دارد که به دانشجو کمک می‌کند متناسب با علائق خود، رشته‌اش را انتخاب کند.
احمد رضا پیش بین، تصریح کرد: بر اساس آمار پذیرش سال گذشته، کم‌تر از ۵ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی، شاغل بوده‌اند.
وی افزود: در گذشته سهمیه‌ی شاغلین دانشگاه بیش‌تر بود ولی اکنون حدود دو سالی است که این سهمیه حذف شده است.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی، تاکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در میان دانشگاه‌های کشور، از لحاظ مهارتی، رتبه‌ی اول را دارد.
وی گفت: رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای عام و رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی، خاص است که از این رو، از دانشگاه فنی و حرفه ای نیز، بالاتر هستیم.
پیش بین، اظهار کرد: در سال‌های اخیر، آموزش و پرورش به سمت نظام مهارتی در حرکت است و بر اساس اهداف برنامه‌ی ششم توسعه، باید ۳۰ درصد دانش آموختگان در نظام مهارتی باشند.
وی افزود: پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های علمی کاربردی به صورت بومی است و در حال حاضر، حدود ۶۰۰ مرکز علمی کاربردی فعال در سطح کشور وجود دارد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص وام‌های دانشجویی گفت: تدابیری اندیشیده شده است تا دانشجویان ۷۰ درصد از شهریه‌ی دوران تحصیل خود را از وام ۴ درصد استفاده کنند تا قسمتی از نیاز‌های مالی آنان مرتفع شود.
وی در خصوص اعطاء تسهیلات ویژه به دانشجویان این مرکز، گفت: به دانش آموخته‌ای که بتواند شرکت دانش بنیان ایجاد کند، مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات اعطاء خواهد شد.
پیش بین، درباره‌ی افزایش کیفیت مراکز دانشگاه علمی کاربردی، تصریح کرد: در سطح کشور سطح بندی مراکز انجام شده و مراکزی که در سطح ۴ باشند و نتوانند خود را ارتقاء دهند، حذف می‌شوند.
وی افزود: هفته‌ی گذشته تفاهم نامه‌ای با مجموعه‌ی دانشگاه‌های جهان اسلام به امضاء رسید که رشته‌های علمی کاربردی در ۵۴ کشور، مورد پذیرش قرار گیرند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به ارتباط دانشگاه جامع علمی کاربردی با کشور آلمان، گفت: ۵۰ بورس در کشور آلمان به دانشگاه جامع علمی کاربردی تخصیص یافته که بیش‌تر رشته‌های آن، فنی است.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان