تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
کد خبر : 21430

اهدای ۱۲۰۰ کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران با مشارکت پلیس راهور اصفهان

اهدای ۱۲۰۰ کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران با مشارکت پلیس راهور اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، از اهدای رایگان یک هزار و ۲۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران با مشارکت این پلیس و همکاری دستگاه ها، نهادهای مردمی و خیران امنیت ساز خبر داد. سرهنگ” محمدرضا محمدی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس پیرامون اقدامات پلیس راهور در خصوص

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، از اهدای رایگان یک هزار و ۲۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران با مشارکت این پلیس و همکاری دستگاه ها، نهادهای مردمی و خیران امنیت ساز خبر داد.

سرهنگ” محمدرضا محمدی” درگفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس پیرامون اقدامات پلیس راهور در خصوص فرهنگسازی استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسواران گفت: موضوع جان باختن و مجروح شدنموتورسیکلت سواران در تصادفات رانندگی قصه پرغصه ای برای پلیس است چرا که علی رغمآمارها، توصیه ها و هشدارهایی که بارها و بارها از طریق رسانه ها اعلام می کنیماما همچنان شاهد بی توجهی و بی رغبتی این قشر در استفاده از کلاه ایمنی که به نوعیحافظ جان آنها است هستیم.

وی افزود: علی رغم اینکه امسال شاهد کاهش جان باختگان در حوزه موتورسواران بودیم اما همچنان بیشترین میزان جان باختگان ناشی از تصادفات رانندگی استان اصفهان مربوط به این قشر است و این موضوع نشان می دهد که هنوز در اول کار هستیم و باید کارهای بیشتر و گسترده تری از سوی سازمان ها، نهادها و گروه های مردمی باشیم.

سرهنگ محمدی اظهار داشت: پلیس راهور استان اصفهان تا پیش از شیوع بیماری کرونا سلسله همایش های فرهنگی و آموزشی خوبی تحت عنوان “کلاهی برای زندگی” را با مشارکت سازمان، دستگاه ها، نهادهای مردمی و خیران امنیت ساز در سطح استان اجرا کرد که متاسفانه این برنامه به دلیل ملاحظات بهداشتی متوقف شد.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از اهدای رایگان یک هزار و ۲۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران با برگزاری ۹ مورد از این همایش ها، پیش از شیوع بیماری کرونا خبر داد و گفت: برنامه های فرهنگی و آموزشی پلیس راهور استان اصفهان در دوران کرونا تعطیل نشده و تلاش می کنیم تا با استفاده از بستر فضای مجازی به ارتقای سطح فرهنگ و آموزش رانندگان و راکبان موتورسیکلت بپردازیم.

وی اضافه کرد: معتقدم بهترین جایی که خیّران می توانند هزینه کنند کمک به توسعه فرهنگ سازی و آموزش موتورسواران، تهیه کلاه ایمنی و حتی تلاش برای تعویض موتورسیکلت های برقی با بنزینی موتورسواران است.

سرهنگ محمدی با اشاره به نظر پزشکان و متخصصان مبنی بر اینکه اصابت ضربه سر موتورسواران با زمین در هنگام تصادف دلیل اصلی مرگ این افراد است اظهار داشت: مطمئناً تلاش برای فرهنگسازی استفاده از کلاه ایمنی و استفاده از موتورسیکلت های برقی که از سرعت و ایمنی بالایی نسبت به موتورسیکلت های بنزینی برخوردارند منجر به کسب موفقیت بزرگ در زمینه نجات جان انسان ها خواهد شد که اقدامی خداپسندانه و ارزشمند است.

این مقام انتظامی در ادامه عنوان کرد: از ابتدای امسال بنابر تدبیر فرمانده انتظامی استان اصفهان طرح تشدید برخورد با تخلفات موتورسیکلت ها به ویژه موتورسیلکت های فاقد پلاک، پلاک قدیمی و پلاک مخدوش و موتورسیکلت های هنجارشکنی که برای شهروندان مزاحمت ایجاد می کنند در دستورکار جدی پلیس راهور استان قرار گرفته و برخوردهای خوبی هم در این خصوص داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: با این حال تجربه نشان داده اگر راکب موتورسیکلت خودش فرهنگ قانونمداری نداشته باشد نمی توان از وقوع حوادث ناگوار برای آنها جلوگیری کرد و بنابر این باز هم تاکید می کنم که بایستی فرهنگ راکبان موتورسیکلت ارتقا یابد .

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.