تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر : 21797

اصغرآباد نگین انگشتر شهرستان خمینی شهر

اصغرآباد نگین انگشتر شهرستان خمینی شهر

به گزارش دنیای اسرار:شهردار شهر اصغر آباد: در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی جمعیتی نزدیک به ۲۵ هزار نفر جهت استفاده از فضای سبز و باغات به شهر اصغرآباد سفر می‌کنند.مسعود صابری تهرانی با اشاره به اینکه شهر اصغر آباد زیباترین شهر از منظر شهری است گفت: نداشتن بن‌بست در شهر اصغر آباد یکی

Print Friendly, PDF & Email


به گزارش دنیای اسرار:شهردار شهر اصغر آباد: در روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی جمعیتی نزدیک به ۲۵ هزار نفر جهت استفاده از فضای سبز و باغات به شهر اصغرآباد سفر می‌کنند.
مسعود صابری تهرانی با اشاره به اینکه شهر اصغر آباد زیباترین شهر از منظر شهری است گفت: نداشتن بن‌بست در شهر اصغر آباد یکی از موارد منحصر به فرد آن محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه شهر اصغر آباد دارای ۷ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت است تشریح کرد: در روزهای پنجشنبه ، جمعه و تعطیلات رسمی جمعیتی نزدیک به ۲۵ هزار نفر جهت استفاده از فضای سبز و باغات به این شهر سفر می‌کنند.
شهردار اصغر آباد با بیان اینکه مسافران بعد از ترک شهر زباله‌های زیادی را از خود به یادگار گذاشته‌اند تاکید کرد: حمل این زباله‌ها با شهرداری بوده ولی متاسفانه این شهر از گرفتن ارزش افزوده و تملک دارائی‌ها محروم است.
به گفته وی آسفالت بیش از هزار متر مربع از معابر، زیباسازی، برق رسانی و روشنایی، جدول گذاری در پارک جنگلی اصغرآباد، اجرای ۱۵ هزار متر مربع سنگ فرش، ۵ هزار مترمربع جدول گذاری، اجرای ۳۵۰ متر گارد ریل حد فاصل شهر کوشک و اصغرآباد ، احداث بیش از ۲۰ حلقه چاه در سطح شهر جهت حل مشکل آب‌های سطحی، تهیه و نصب پرچم‌های ال ای دی ایران بر روی پایه چراغ‌های بلوار ولیعصر و اجرای بیش از ۴ کیلومتر لوله گذاری آبیاری قطره‌ای در سطح بلوارهای شهر از جمله موارد عمرانی انجام شده در شهر اصغر آباد است‌.
صابری تهرانی در خصوص ایستگاه آتش نشانی این شهر تشریح کرد: این پروژه در ۶۰۰ متر زمین با ۴۰۰ متر زیر بنا در دست احداث است که برای تکمیل آن به ۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای این ایستگاه هزینه شده است‌.
وی در خصوص بودجه این شهر گفت: در سال ۹۸ بودجه شهرداری ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده و بودجه سال جاری نیز ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.
شهردار اصغرآباد در خصوص ناوگان ماشین‌های سنگین این شهر تاکید کرد: خوشبختانه با طرحی که به سازمان همیاری‌ شهرداری‌های وزارت کشور ارائه داده شد توانستیم تسهیلات خرید ماشین‌های سنگین را دریافت کنیم و ماشین آلات مورد نیاز از قبیل لودر را خریداری کنیم .
وی در خصوص ساخت زیرگذر شمال شهر اصغر آباد نیز خاطرنشان کرد: ایجاد این زیرگذر باعث ایجاد راه مواصلاتی و مانع ورود کامیون‌ها به داخل شهر خواهد شد.
صابری تهرانی با بیان اینکه ساخت این زیرگذر با مشکلاتی همراه بوده است افزود: یکی از این مشکلات رعایت حریم لوله انتقال گاز و نفت بود که با پیگیری‌های مکرر توانستیم مجوزهای لازم را برای ساخت این زیرگذر دریافت کنیم ولی همچنان روند پیشرفت این پروژه کند است‌
وی شهر اصغرآباد را یک نگین در انگشتر شهرستان خمینی شهر دانست و گفت: این شهر دارای جاذبه‌های زیاد و زمینه‌های تفریحی و تفرجگاهی است که در استان اصفهان بی نظیر است.
در ادامه این نشست اسماعیل جاری رئیس شورای اسلامی شهر اصغرآباد با بیان اینکه روستای اصغرآباد توسط اصغر میرزا نوه ظل السلطان و فرزند صارم الدوله بنیان نهاده شد است گفت: اصغر میرزا در سفری که به اروپا داشته از شهرسازی و معماری روستاهای اروپا نمونه برداری و این روستا را به صورت شطرنجی بنا کرده است.
وی افزود: این روستا در سال ۱۳۹۱ به شهر تبدیل شده است.
جاری با بیان اینکه این شهر دارای هفت خانواده دو شهیدی است تشریح کرد: مردم اصغر آباد در هشت سال دفاع مقدس به ازای هر ۳۹ نفر یک شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده و همچنین اهالی اصغرآباد کمک‌های مردمی زیادی نیز به جبهه‌های نبرد ارسال کرده‌اند.
وی در خصوص پارک جنگلی این شهر تصریح کرد: این پارک دارای چشم اندازی بسیار زیباست و ظرفیت نصب تله کابین را نیز دارد که شرایط برای ورود سرمایه گذار فراهم است.
رئیس شورای اسلامی شهر اصغرآباد به زبان‌زده بودن سرسبزی باغات اصغرآباد تا قبل از خشکسالی‌ها اشاره و خاطر نشان کرد: انواع صیفی‌جات میوه‌جات و خوراک احشام در این شهر کشت می‌شده که متاسفانه به دلیل خشکسالی میزان کشت آنها کاهش یافته است.
وی در ادامه افزود: در این شهر امکان تولید فراورده‌های غیر آلاینده وجود دارد و سرمایه گذاران می‌توانند در این زمینه فعالیت کند.
جاری با بیان اینکه حفظ باغات اصغرآباد خواست مردم، دولت و جهاد کشاورزی است تاکید کرد: سعی داریم با حفظ باغات به مردم نیز خدمت رسانی کنیم و سرمایه گذاران علاقه‌مند می‌توانند با هماهنگی جهاد کشاورزی در قسمت‌هایی از زمین‌های بزرگ ساختمان بسازند و قسمتی را نیز به درختکاری و آباد کردن زمین اختصاص دهند.

وی به فقدان کتابخانه و فرهنگسرا در این شهر اشاره و تشریح کرد: یک زمین ۶۰۰ متری در این خصوص در نظر گرفته شده و شهرداری با کمک مردم اصغرآباد تا قبل از عید پروژه ساخت آن را کلید خواهد زد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصغرآباد به ساخت یک مجموعه ۴ هزار و ۳۰۰ متری فرهنگی، دینی و ورزشی به نام مجموعه فردوس اشاره کرد و افزود: در این مجموعه برنامه‌های قرآنی، فنی و حرفه‌ای، هلال احمر، دبیرستان، مدرسه غیرانتفاعی، سالن ورزشی و فضای سبز وجود خواهد داشت و این مجموعه با مشارکت خیرین اصغر آبادی ساخته خواهد شد.
وی به آزادسازی خیابان سلمان فارسی اشاره و تشریح کرد: با تکمیل آزادسازی این خیابان از ۱۶ متری به ۲۵ متری تبدیل خواهد شد که حدود ۳۰ درصد آن تاکنون اجرا شده است و در صورت تکمیل، ورودی ایمن به شهر خمینی شهر خواهد بود.
به گفته جاری بیش از ۵۰ درصد شیر و لبنیات مصرفی شهرستان اصفهان در این شهر تولید می‌گردد.
وی با بیان اینکه موقعیت سرمایه‌گذاری در زمینه اصطبل و پرورش اسب در این شهر وجود دارد تاکید کرد: بیش از ۶۰ الی ۷۰ اصطبل نگهداری اسب در این شهر در حال فعالیت هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصغرآباد با بیان اینکه چندین کانال فرهنگی در نرم افزارهای ایتا، سروش، تلگرام ایجاد شده تصریح کرد: فعالیت سه دارالقرآن کریم، سه مسجد، دو حسینیه از دیگر موارد فرهنگی در این شهر است و در سال ۹۷ و ۹۶ نیز مردم اصغرآباد دو مدرسه را به طور کامل ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده‌اند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.