تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹
کد خبر : 22377

پولطلا تحریم پذیر نیست

پولطلا تحریم پذیر نیست

به گزارش دنیای اسرار:رئیس موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی: اهدافی که فقه شیعه، ولایت فقیه و اندیشه‌های اسلامی دنبال می‌کنند اساساً در تعارض با اهدافی است که نظام بانکی، پولی و اعتباری بانک جهانی دنبال می‌کند با یکدیگر هماهنگی ندارد.سید محمدحسین متولی امامی رئیس موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی در آیین رونمایی از دو کتاب

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:رئیس موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی: اهدافی که فقه شیعه، ولایت فقیه و اندیشه‌های اسلامی دنبال می‌کنند اساساً در تعارض با اهدافی است که نظام بانکی، پولی و اعتباری بانک جهانی دنبال می‌کند با یکدیگر هماهنگی ندارد.
سید محمدحسین متولی امامی رئیس موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی در آیین رونمایی از دو کتاب نظریه پولطلا و احیای پولطلا گفت: پرداختن به پولطلا و پول اعتباری، توجه به دغدغه انقلاب اسلامی و تأسیس تمدن نوین اسلامی و ارائه راهکار عملی در شرایط فعلی جمهوری اسلامی ایران سه ویژگی منحصر به فرد کتاب پولطلا است.
وی با بیان اینکه کتاب پولطلا فقه و کارشناسی را کنار یکدیگر قرار داده است افزود: این نظریه با کارشناسی، طرحی عملیاتی و امروزی را در شرایط فعلی جمهوری اسلامی استخراج کرده و طبق مطالب آن بزرگترین مانع گام دوم انقلاب اسلامی و بزرگترین مانع تشکیل تمدن نوین اسلامی نظام بانکی و پول اعتباری است.
رئیس موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی با بیان اینکه ولایت فقیه نمی‌تواند در کنار بانک قرار گیرد تاکید کرد: این امر به این دلیل است که بانک‌ها یک ربا سیستمی را ایجاد کرده‌اند که در تمدن هماهنگی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ضروری است و نمی‌توان یک تمدن تکه تکه داشت و همه باید در کنار یکدیگر همپوشانی کنند.
وی با بیان اینکه کتاب احیای پولطلا ترجمه یک کتاب عربی به تالیف ناصر یوسف و موسی الحربانی که از اساتید برجسته دانشگاه اسلامی مالزی هستند گفت: هدف از ترجمه و چاپ این کتاب در کشور این است که جریان‌های پولطلای جهان اسلام را در کشور معرفی کنیم.
متولی امامی با اشاره به اینکه امروزه بستر سیاسی جمهوری اسلامی به دلیل وجود ولایت فقیه آماده ترین شرایط سیاسی برای عبور از پول اعتباری و بانک را دارد اظهار کرد: هیچ کشوری مانند ایران دارای این استعداد سیاسی نیست که بتواند به راحتی از نظام پولی و اعتباری بانک عبور کند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل تعارض منافع و اهداف بانک و ولایت فقیه نمی‌توانند با هم جمع شوند گفت: اهدافی که فقه شیعه، ولایت فقیه و اندیشه‌های اسلامی دنبال می‌کنند اساساً در تعارض با اهدافی است که نظام بانکی، پولی و اعتباری بانک جهانی دنبال می‌کند و با یکدیگر هماهنگی ندارد.
رئیس موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی بانک را نهاد خلق و تولید اعتبار دانست و تشریح کرد: بانک در ذات خود خلق پول را پذیرفته است و مهمترین کارکرد بانک چاپ پول بدون پشتوانه و خلق اعتبار است و همین امر باعث می‌شود بخش پولی اقتصاد از بخش واقعی اقتصاد فاصله بگیرد در صورتی که اگر پولطلا و کالا باشد کالا جز اقتصاد است.
وی با ابراز تاسف از اینکه در فقه شیعه به درستی به این مسائل پرداخته نشده است تصریح کرد: مطالعات فقه شیعه در مورد ماهیت پول اعتباری به خصوص نظام پول اعتباری بسیار ناقص و ضعیف است.
متولی امامی در ادامه افزود: در چند سال اخیر برخی از علما خلق پول بانکی را حرام اعلام کرده‌اند و این یعنی اینکه که پول اعتباری مشروعیت ندارد.
متولی امامی در خصوص مشروعیت نداشتن پول اعتباری گفت: اولین مورد این است که پول اعتباری تعهد خود که قدرت خرید است را نقض کرده است در واقع ماهیت پول اعتباری قدرت خرید است که باید تعهد و حفظ گردد.
وی ادامه داد: در قانون عملیات بانکداری بدون ربا مصوب سال ۶۲ هدف بانک در جمهوری اسلامی حفظ ارزش پول ملی است ولی همین هدف در سال ۶۲ نقض گردید چرا که ارزش پول مردم در همان سال نصف شده است.
رئیس موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی به قانون پولی و بانکی کشور اشاره کرد و افزود: در این قانون عنوان شده که ارزش یک ریال معادل یک صدم گرم طلای ۲۴ عیار است و این به این معناست که قانونا باید یک کیلو طلا را ده هزار تومان به افراد بفروشند در صورتی که یک کیلو طلا در حال حاضر حدود یک میلیارد و هشت صد میلیون تومان است.
وی افزود: این امر فقط مربوط به ریال نیست و در دلار نیز این اتفاق افتاده است آمریکا در سال ۱۹۴۴ در اجلاس پرتمپوس تعهد کرده که هر یک انس طلا معادل ۳۵ دلار باشد ولی درسال ۱۹۷۱ نیلسون این تعهد را نقض کرد و در حال حاضر یک اونس طلا ۱۸۵۰ دلار است.
متولی امامی به کشورهایی که تورم‌شان را صفر نگه داشته‌اند اشاره کرد و گفت: این اتفاق در کشور ما نیز امکان پذیر است اما نکته مهم این است که این کشورها نیز با معیار و سنجش دلار تورم خود را صفر نگه داشته‌اند.
وی ادامه داد: این به این معناست که با یک پول دارای نوسان این امر صورت گرفته و در واقع مانند این است که در یک قایق در حال حرکت ایستاده باشیم و تمام پول‌های اعتباری مبتلا به تورم هستند و تعهد خود را نقض می‌کند.
امامی یکی از دلایل عدم مشروعیت پول اعتباری را در سرقت سیستمی اموال مردم عنوان و تشریح کرد: اموال مردم از سال ۹۶ تا کنون ضعیف شده است و در این خصوص نمی‌توان کسی را مقصر دانست چرا که سرقت سیستمی اتفاق افتاده و فقیر در غنی خالی شده و ربا سیستم اتفاق افتاده و این نشان می‌دهد که این سبستم بانکداری برای گام دوم انقلاب مناسب نیست.
وی با بیان اینکه پول اعتباری باعث شکاف طبقاتی می‌شود خاطرنشان کرد: افرادی که توانایی گرفتن وام‌های کلان از بانک‌ها را دارند با دریافت پول و بالا رفتن تورم روز به روز قدرتمندتر می‌شوند و مردم ضعیف‌تر و این موضوع باعث شکاف طبقاتی می‌گردد و در تمام دنیا نه فقط در ایران این امر اتفاق افتاده است.
به گفته وی پول اعتباری امکان تمرکز سرمایه را ایجاد می‌کند در صورتی که قرآن تمرکز پول را رد کرده و طبق سخن خداوند پول باید در دست مردم در گردش باشد نه اینکه در دست عده‌ای متمرکز گردد.
رئیس موسسه تحقیقات راهبردی تمدن اسلامی با بیان اینکه نظام اقتصادی باطل، ربای سیستمی و پول اعتباری باعث وابستگی جمهوری اسلامی به نظام بانک جهانی شده است تشریح کرد: به قدری وابسته هستیم که به راحتی می‌توانند ما را تحریم کنند و تمام پول‌های اعتباری دارای وابستگی هستند در صورتی که طلا تحریم پذیر نیست و تراکنش‌های انجام شده توسط طلا قابل ردیابی و دیده شدن نیست.
وی با بیان اینکه امکان اجرای احکام نیز در نظام پولی اعتباری نیست گفت: تراکنش‌های پول اعتباری از بانک جهانی قابل رصد است اما پولطلا وابستگی جمهوری اسلامی به دلار و نظام بانک جهانی را قطع کرده و امکان اجرای احکام اسلامی را نیز فراهم می‌کند و همچنین پولطلا قابل خلق و مبتنی بر ربای سیستمی، ظلم، تورم پذیر و تحریم پذیر نیست.
محمد حسین غلامی در ادامه این مراسم با بیان اینکه نشر این دو کتاب حدود ۵ سال زمان برده است گفت: در کتاب پولطلا سه گام طی شده است در گام اول ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور سیستم پول اعتباری و ریال است که متاسفانه این موضوع در رسانه‌ها عنوان نمی‌شود.
وی ادامه داد: در رسانه‌ها بیان می‌شود که اجناس گران شده ولی به این موضوع که ارزش ریال پایین آمده پرداخته نمی‌شود.
مدیر پژوهشکده پولطلا با اشاره به اینکه ارزش ریال در سه سال گذشته به یک دوازدهم خود رسیده است تشریح کرد: در این سه سال ما حدود ۹۲ درصد کاهش ارزش ریال داشته‌ایم و این به این دلیل است که سیستم پولی اعتباری و ریال دچار بحران و چالش است.
وی در ادامه افزود: در بخش دوم کتاب به ارائه راهکار جهت حل این مشکل پرداخته شده و راه حل این مسئله را پولطلا عنوان کرده است.
غلامی در خصوص گام سوم کتاب گفت: در گام سوم به راهکارها و فضای عملیاتی این موضوع پرداخته است.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی اخیراً اعلام کرده که روزانه دو هزار و ۵۶۶ میلیارد تومان پول بانکی خلق کرده است خاطرنشان کرد: اگر این رقم تقسیم بر ۸۳ میلیون نفر جمعیت ایران شود یعنی به طور متوسط ۳۱ هزار تومان از ارزش‌ پول هر ایرانی روزانه دزدیده می‌شود و وقتی ارزش پول کاهش می‌یابد نه ثروتی ایجاد شده و نه ثروتی از بین رفته بلکه ثروت از بخشی از جامعه به بخش دیگری از جامعه منتقل شده است.
مدیر پژوهشکده پولطلا با بیان اینکه ریال در سال ۱۳۰۸ توسط رویال بانک انگلیس و با قدرت رضاشاه در ایران حاکم شد گفت: از آن سال تاکنون هر روز تورم افزایش یافته و ارزش پول کاهش داشته است.
وی در مورد بحث اجرای پولطلا در کتاب تشریح کرد: این امر با ۲۰۰ پروژه عملیاتی مورد پردازش قرار گرفته و عملیات اجرائی دارای شش فاز خانوادگی، ارگانی، استانی ،کشوری، جهان اسلام و بین المللی است.
غلامی با بیان اینکه در سطح جهان اسلام استقبال خوبی از موضوع پول تلاش شده است تاکید کرد: کشورهایی که تحریم شده‌اند بر اساس پولطلا کار می‌کنند و توانسته‌اند پیشرفت کنند و کشور مالزی در این زمینه پیشتاز بوده است.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد معتقدند که این موضوع عملیاتی نیست گفت: اقتصاد کشور توسط سیستم بانکی و پولی و دلاری اشغال شده است و باید برای آزاد کردن آن وارد میدان شد.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام حسینی میرزایی با بیان اینکه اقتصاد فعلی دنیا بر پایه نظام اشرافی‌گری احداث شده است گفت: موتور محرک اقتصادی این فرهنگ، با خود ربا و نزول را به همراه دارد که فرهنگ اسلامی در مقابل آن ایستاده است.
وی با بیان اینکه ابزار تمدن اقتصادی موجود بانک است افزود: عمده فعالیت این ابزار مورد قبول است اما در بخش‌هایی فعالیت آن قابل قبول نیست.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرد غنی در نظام بانکی موجود غنی‌تر و فرد ضعیف ضعیف‌تر می‌شود تشریح کرد: این امر از پیامدهای نظام بانکی موجود است و در چنین سیستمی کار کردن بی معنی است.
وی در ادامه گفت: فرد غنی با سپردن پول خود به بانک از آن سود دریافت می‌کند که این امر باعث غارت اموال و شکاف طبقاتی می‌شود.
میرزایی با بیان این که پولطلا دارای قدمت چندین هزار ساله است خاطرنشان کرد: این پول مورد اعتماد افراد است و تولید طلا باعث می‌شود که به شکل طبیعی اموال مردم حفظ شود و آثار تورمی ندارد.
به گفته وی اقتصاد طلا می‌تواند آرام آرام بازارهای اقتصادی دیگر کشورها را نیز تحت تاثیر قرار دهد و این پول قابل تحریم شدن نیست.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران دارای منابع طلای زیادی است گفت زیر ساخت‌های تولید طلا در کشور موجود است و می‌تواند در معامله‌های خرد و الکترونیک نیز مورد استفاده قرار گیرد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.