تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
کد خبر : 22484

کاهش ۵۳ درصدی تردد مسافر، فرصتی برای بازسازی و ارتقای ایمنی جاده ها

کاهش ۵۳ درصدی تردد مسافر، فرصتی برای بازسازی و ارتقای ایمنی جاده ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در هفته حمل و نقل و روز راهداری: کاهش ۵۳ درصدی تردد مسافر، فرصتی برای بازسازی و ارتقای ایمنی جاده ها به گزارش دنیای اسرار:مهدی خضری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در نشست رسانه ای خود که بصورت مجازی برگزار

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در هفته حمل و نقل و روز راهداری:

کاهش ۵۳ درصدی تردد مسافر، فرصتی برای بازسازی و ارتقای ایمنی جاده ها

به گزارش دنیای اسرار:مهدی خضری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان در نشست رسانه ای خود که بصورت مجازی برگزار شد، در گرامیداشت ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل و اول دی ماه روز راهداری و قدردانی از رانندگان زحمتکش، از افزایش ۳درصدی حمل بار و کاهش ۵۳درصدی حمل و نقل مسافر در سال جاری متاثر از شرایط کرونا خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: درسال گذشته، ۳۵۱ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان ثبت شده که علرغم انتظار به افزایش ۷درصدی، متاسفانه شاهد کاهش تردد بودیم. وی کاهش حمل و نقل جاده ای و مسافر را فرصتی برای اصلاح، مرمت و بازسازی راههای استان اصفهان عنوان کرد و افزود: در حوزه راهداری، ۲۳۰ کیلومتر راه های استان را با روکش آسفالت گرم، مرمت و بازسازی نمودیم. همچنین، دیگر طرح محوری راهداری، اصلاح شیب شیروانی به طول ۵۶۰ کیلومتر موثر در کاهش تصادفات، ۲۸۰کیلومتر سیلیکوت راه های روستایی و اصلاح ۲۳ نقطه حادثه خیز اجرا شد.

وی در بیان آمار ۸ماهه امسال با ثبت ۲۱۰میلیون تردد در جاده های استان، از کاهش ۱۷درصدی نسبت به مدت مشابه خبر داد و افزود: کاهش تصادفات جاده ای و کاهش ۱۹درصدی فوتی سرصحنه از پیامدهای کاهش تردد و افزایش ایمنی راههای مواصلاتی استان است.

خضری از اجرای “طرح ابرار” برای مرمت راه های روستایی بعنوان وظیفه جدید اداره راهداری استان نام برد و گفت: در ۸ماهه سال ۹۹، ۶۴کیلومتر راه روستایی احداث و مرمت شد و اکنون در جایگاه شاخص های کشور قرار گرفته ایم. این طرح نیز تا پایان سال ادامه دارد. وی از تخصیص ۵میلیاردتومان اعتبار به بازسازی، ایمن سازی و شانه سازی به راههای روستایی ابراز خرسندی کرد و در ادامه از طرح زمستانه و آماده باش و پشتیبانی ۷۵۰نفرپرسنل، توزیع ۳۰هزارتن شن و نمک در جاده ها و راه های روستایی و راه اندازی ۲ سامانه توزین در حال حرکت خبر داد و افزود: ۱۰۲ اکیپ راهداری بصورت دائم و موقت در نقاط مختلف بویژه در راه های صعب العبور با همکاری و نظارت هلال احمر و پلیس راهور فعالیت می کنند.

میرکل راهداری استان اصفهان از عناوین روز بدن حادثه، پویش اجتماعی سبا(سوگند برای ایمنی) و اقداماتی با هدف کاهش تصادفات خبر داد و با اشاره به چهارراه مواصلاتی بودن استان و حجم بالای ترافیک در تمام محورها، از تلاش برای ایمن سازی، نصب تابلوها و علائم، نظارت شبانه روزی برحمل و نقل کالا و مسافر و روان سازی مباحث ترافیکی خبر داد و نقش رسانه ها در فرهنگ سازی و ملحق شدن به پویش سبا را مهم توصیف کرد.

خضری با اذعان به اینکه حوزه راهداری از پرهزینه ترین بخش ها است، تخصیص بودجه ۱۴۰۰ به این حوزه بویژه در استان اصفهان با ۱۱کیلومتر راه مواصلاتی را مطلوب ارزیابی کرد.

محمدعلی صلواتی، معاون فنی اداره کل راهداری استان اصفهان از رتبه اول استان بلحاظ فعالیت سامانه های ثبت تخلف خبر داد و گفت: امسال در حوزه آی تی اس، ۳۸سامانه ثبت تخلف به سامانه ها اضافه شد و تعداد سامانه ها تاپایان سال به ۶۶ سامانه افزایش خواهد یافت.

صلواتی به ثبت ۴۴هزار تخلف سرعت از طریق دوربین و ۱۹۴هزار تخلف بدلیل محدودیت های کرونایی خبر داد و افزود: در فلاورجان و شهرضا و در شهرستان های نایین، تیران و کرون اقدامات خوبی بمنظور احداث راههای روستایی صورت گرفته است. همچنین، تجهیز سامانه های ثبت تخلف در محورهای کنارگذر و آزادراه شرق، مبارکه و طالخونچه در دستور کار است. سامانه های توزین در حال حرکت نیز در پلیس تهران کاشان و اصفهان تهران اضافه می شود.

معاون فنی اداره کل راهداری گفت: در ۸ماهه امسال، ۸۰قرارداد در حوزه های مختلف با اعتبار ۱۱۰میلیارد تومان اجرا شده و ۲مجتمع خدمات رفاهی نیز بزودی افتتاح می شود که باوجود ۵۰مجتمع، رتبه اول استان در این زمینه قابل توجه است. وی از کمیته نظارت، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ستاد اقامه نماز و سامانه های ۱۴۹۰ و ۱۴۱ برای پیگیری موارد نظارتی و مختلف در مجتمع های خدماتی رفاهی نام برد و ارائه تسهیلات برای پایانه بار امیرکبیر را یادآورشد.

فرزاد دادخواه معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از تعریض و اصلاح محور مواصلاتی اصفهان شاهین شهر بصورت ۶ خطه با روکش آسفالت خبر داد و گفت: ۱۱کیلومتر روشنایی با همکاری شرکت برق انجام شد. وی مشکلات خاموشی جاده را بدلیل سرقت ترانس و کابل و مباحث تامین اعتبار اعلام نمود.

دادخواه به خرابی شدید ۸۰۰کیلومتر راههای شریانی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: علیرغم مشکلات اعتباری و هزینه بالای قیر، بیش از ۲۳۰کیلومتر روکش آسفالت انجام شده و برای مابقی به ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. ضمن آنکه ۱۲۰۰کیلومتر از راههای اصلی، فرعی و روستایی نیازمند تعمیر است.

علیرضا جعفری، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری استان اصفهان از جابجایی ۵۳ میلیون تن کالا از اصفهان به سایر نقاط کشوربا رتبه اول و رتبه سوم در جابجایی مسافر خبر داد و در مورد توزیع سهمیه لاستیک دولتی بین رانندگان گفت: باتوجه به شرایط حاکم براقتصاد کشور و افزایش نرخ دلار، توزیع لاستیک یارانه ای از طریق سامانه تایر انجام می شود. چنانچه، از سال ۹۸ تاکنون، ۲۸۰هزارحلقه لاستیک یارانه ای بین رانندگان توزیع شده است.

جعفری در مورد بیمه رانندگان گفت: طبق اقداماتی که صورت گرفت، رانندگان به همراه همسر و ۲فرزند تحت پوشش بیمه تکمیلی رایگان قرار گرفته اند که در مجموع ۱۰۰هزارنفر در استان اصفهان تحت پوشش بیمه تکمیلی رانندگان هستند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.