تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
کد خبر : 28547

نقش حضرت ام البنین (س) بیش از گذشته در جامعه ملموس است

نقش حضرت ام البنین (س) بیش از گذشته در جامعه ملموس است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:نقش حضرت ام البنین (س) بیش از گذشته در جامعه ملموس استمدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نقش حضرت ام البنین (س) بیش از گذشته در جامعه ملموس است.به گزارش دنیای اسرار، حجت الاسلام محمد حسین بلک در خصوص جایگاه حضرت ام البنین (س) و تسلیت شهادت

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:
نقش حضرت ام البنین (س) بیش از گذشته در جامعه ملموس است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: نقش حضرت ام البنین (س) بیش از گذشته در جامعه ملموس است.
به گزارش دنیای اسرار، حجت الاسلام محمد حسین بلک در خصوص جایگاه حضرت ام البنین (س) و تسلیت شهادت ایشان اظهار داشت: طی سال‌های اخیر این مناسبت به دلیل شخصیت این بانو بیش از گذشته گرامی داشته می‌شود، چرا که ایشان در طول تاریخ تاثیرگذاری زیادی راداشتند و دارای جایگاه مهمی هستند.
وی با بیان اینکه حضرت ام البنین (س) همسر حضرت علی (ع) بودند و این امر بیانگر ظرفیت‌های معنوی و اعتقادی این بانو است، افزود: حضرت علی (ع) به منظور تربیت انسان‌هایی که باید در صحنه کربلا حضور می یافتند در پی یارگیری برای امر کربلا بودند به گونه‌ای که امام در شرایط خودشان پس از شهادت حضرت زهرا (س) در صدد بودند که با فردی ازدواج کنند که فرزندانش را به وی بسپارند که حضرت ام البنین (س) بهترین گزینه بودند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه حضرت ام البنین (س) علاقه زیادی به حضرت زهرا (س) داشتند، افزود: همچنین ایشان در تربیت فرزندان موفق بودند و چندین فرزند را برای یاری و حمایت حضرت امام حسین (ع) تربیت کردند و همراه فرزندان حضرت زهرا (س) بودند.
وی گفت: حضرت ام البنین (س) بسیار سخاوتمندانه فرزندان خود را به صحرای کربلا فرستادند و در عزاداری هم امام حسین (ع) را مقدم بر فرزندان خود می دانستند.
حجت الاسلام بلک با بیان اینکه حضرت ام البنین (س) الگوی خوبی برای مادران و دختران این سرزمین است، ‌افزود: تاریخ اسلام الگوهای زیادی را معرفی کرده است که پرچم توحید، طهارت و ولایمتداری را بر دوش گرفتند و هر کدام در مقطعی این نقش را ایفا می‌کنند.
وی با بیان اینکه مادران شهدا به حضرت ام البنین (س) تاسی می کنند، اضافه کرد: همچنین امروز زنان جامعه ما برای تنظیم روابط خانوادگی و اجتماعی و معنوی خود الگوهای فراوانی را در دسترس دارند و مهم این است که ما به دنبال یافتن این شخصیت‌ها باشیم و آنها را بیش از گذشته به جامعه معرفی کنیم.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: زنان موفقی را نیز امروز در جامعه داریم، برخی از صحنه رقابت‌های علمی افتخار آفرین هستند، برخی در عرصه‌های معنوی و برخی فعالیت‌های اجتماعی دارند و این نشان می دهد که جامعه بانوان می توانند در همه ابعاد الگوبرداری و اسوه پذیری را دارد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.