تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر : 22736

۳۵۰مصوبه جهت رفع موانع تولید در اصفهان

۳۵۰مصوبه جهت رفع موانع تولید در اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان: سازوکار اتخاذ شده برای حل مشکلات اقتصادی در استان اصفهان گفتمان و همدلی است. به گزارش دنیای اسرار:مسعود گلشیرازی بعداز ظهر روز شنبه ۱۳ دی ماه در نشست خبری هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و تشکل‌های اقتصادی عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان: سازوکار اتخاذ شده برای حل مشکلات اقتصادی در استان اصفهان گفتمان و همدلی است.

به گزارش دنیای اسرار:مسعود گلشیرازی بعداز ظهر روز شنبه ۱۳ دی ماه در نشست خبری هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان و تشکل‌های اقتصادی عضو شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اصفهان، گفت: آمار رفع تعهدات ارزی فعالان اقتصادی اصفهان عدد قابل توجهی است.
وی افزود: اقتصاد اصفهان صنعتی است و باید مسیر رشد و توسعه آن طی شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با اشاره به شاخص نظرسنجی دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت، بخش خصوصی گفت: نتیجه اقدامات در حوزه تصمیم گیری، تصمیم سازی و نهاد سازی این شورا با کسب ۹۸ از صد در کشور بدست آورد.
وی ادامه داد: شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی به موجب قانون از ۹ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است.
گلشیرازی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۳۵۰ مصوبه در حوزه‌های مختلف برای حل مشکلات بخش خصوصی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اصفهان داشته‌ایم، گفت: این مصوبات قبل از طرح در شورا در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: سازوکار اتخاذ شده برای حل مشکلات اقتصادی در استان گفتمان و همدلی است.
رئیس اتاق بازرگانی برای خدمت بهتر در جنگ اقتصادی فعلی شناخت ظرفیت‌های قانونی را امری ضروری دانست و گفت: باید همه فعالان اقتصادی از آن استفاده کنند.
وی ادامه داد: در برخی موارد ممکن است مصوبات شورای گفت‌وگو اجرا نشود و دادستان اصفهان در این زمینه به صراحت اعلام کرد که عدم اجرای این مصوبات ترک فعل قانونی خواهد بود و با متخلفان برخورد خواهد شد.
مسعود گلشیرازی با بیان اینکه زمان در ستاد تسهیل استان ۱۲ هزار مصوبه داشتیم، گفت: در کشور در زمینه قانون رکورددار هستیم و تغییر مکرر قوانین و مقررات برای کسب و کار آسیبی جدی است.
وی افزود: بیشترین مشکل صنایع در زمینه ارتباط با بانک‌ها بوده است. رئیس اتاق بازگانی با اشاره به مشکلات صنایع با تأمین اجتماعی و اداره مالیات گفت: این مشکلات از دیگر چالش‌های بخش خصوصی است.
وی افزود: ماندن تجهیزات در گمرک و مشکلات ایجاد شده در زمینه صادرات نیز از دیگر مشکلات احصا شده در بخش خصوصی است.
گلشیرازی گفت: در زمینه دعوت از هیئت‌های تجاری در دوره نهم اتاق بازرگانی تنها طی دو سال گذشته میزبان سه گروه بودیم.
وی افزود: در بستر مجازی فعالیت‌های خوبی داشتیم و در زمینه ایجاد بسترهای مجازی، همه‌گیری بیماری کرونا کمک قابل توجهی کرد.
به گفته رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در گذشته بیشتر هیئت‌هایی که به کشور سفر می‌کردند قصد فروش اجناس خود را داشتند که در این زمینه نیز بازنگری‌هایی داشتیم.
گلشیرازی در ادامه نمایشگاه بزرگ اصفهان اشاره کرد و گفت: باید هشت سالن پنج هزار متری در این محل راه‌اندازی شود و کارخانه کارآفرینی نیز در این محل در دستور کار است.
وی افزود: در خصوص محل سابق شرکت نمایشگاه‌ها نیز تصمیم قطعی گرفته نشده است.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: تاکنون ایده تبدیل کارخانه نوآوری و راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش نیز برای این محل پیشنهاد شده است اما به دنبال ایجاد کاربری هستیم که برای شهر منفعت داشته باشد.
وی افزود: از سوی دیگر جمع‌آوری این محل نیز توسط شهرداری پیشنهاد شد تا با تغییرات اعمال شده زیبایی‌های پل شهرستان را بیش از گذشته به نمایش گذاشته شود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.