تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر : 23796

صد اثر از طراحان مد و لباس در نمایشگاه عاشورایی

صد اثر از طراحان مد و لباس در نمایشگاه عاشورایی

به گزارش دنیای اسرار:معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: اصلاح فرهنگ پوشش و حرکت در مسیر سبک زندگی ایرانی اسلامی نیز یکی دیگر از اهداف ما است. محمدحسین محمدی فشارکی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه نمایشگاه لباس عاشورایی در گفتگوی

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان: اصلاح فرهنگ پوشش و حرکت در مسیر سبک زندگی ایرانی اسلامی نیز یکی دیگر از اهداف ما است.
محمدحسین محمدی فشارکی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در حاشیه نمایشگاه لباس عاشورایی در گفتگوی اختصاصی با دنیای اسرار گفت: این نمایشگاه قرار بود مدت‌ها قبل برگزار شود اما به خاطر شرایط کرونایی برگزاری آن به تعویق افتاد و در حال حاضر شاهد برگزاری آن در کتابخانه مرکزی اصفهان هستیم که تا ۱۹ بهمن ماه نیز ادامه خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه صد اثر از طراحان مد و لباس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است تصریح کرد: برگزاری اولین نمایشگاه لباس عاشورایی در استان اصفهان چند هدف عمده را دنبال می‌کند که یکی از این اهداف مرتبط شدن طراحان و تولید کنندگان حوزه لباس با حوزه صنعت است تا افرادی که می‌خواهند تجاری سازی کرده و در چرخه اقتصادی جامعه فعالیت نمایند بتوانند به راحتی این کار را در این حوزه انجام دهند.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اوامه داد: هدف دیگر نشان دادن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های طراحان مد و لباس است و این نمایشگاه این فرصت را فراهم کرده تا این قابلیت‌ها بروز داده شود.
وی افزود: در عین حال یک هم افزایی بین طراحان مد و لباس اتفاق افتاد و طراحان مختلف با سلایق مختلف دور هم جمع شده و می‌توانند از تجربیات هم بهره‌مند شوند، البته اصلاح فرهنگ پوشش و حرکت در مسیر سبک زندگی ایرانی اسلامی نیز یکی دیگر از اهداف ما بوده است و در حقیقت یکی از معضلاتی که با آن روبه رو هستیم ورود محصولات خارجی به داخل و قاچاق پوشاک به کشور است که متاسفانه به دنبال آن ذائقه مردم به نوعی به سمت ذائقه غربی پیش رفت در حالیکه ما طراحان خوبی در حوزه لباس و مد داریم و اگر مردم با این ظرفیت‌ها آشنا شوند دیگر سراغ طراحی‌های غربی نمی روند و این ظرفیت را رسانه‌ها باید در اختیار ما قرار دهد تا این طراحان را به کشور معرفی کنیم.
محمدی فشارکی در پایان گفت: در برگزاری این نمایشگاه سازمان فرهنگی تفریحی و رفاهی شهرداری اصفهان، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، امور بانوان استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همکاری خوبی با یکدیگر داشتند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.