تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
کد خبر : 23837

تبدیل ایده به ثروت در رویداد لباس عاشورایی

تبدیل ایده به ثروت در رویداد لباس عاشورایی

به گزارش دنیای اسرار:رییس اداره فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان: عزاداری برای سرور و سالار شهیدان اسلام حضرت امام حسین ( ع) نیز لباس مشکی به نوعی مظهر اقامه عزا است و برای ما مسلمانان و به ویژه شیعیان اهمیت زیادی دارد. احمدرضا قاسمی رئیس اداره فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:رییس اداره فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان: عزاداری برای سرور و سالار شهیدان اسلام حضرت امام حسین ( ع) نیز لباس مشکی به نوعی مظهر اقامه عزا است و برای ما مسلمانان و به ویژه شیعیان اهمیت زیادی دارد.

احمدرضا قاسمی رئیس اداره فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز اصفهان در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه لباس عاشورایی ودر گفتگوی اختصاصی با دنیای اسراربا تاکید بر اینکه این نمایشگاه توسط مرکز جامع اسلامی کارگران تحت نظارت دانشگاه علمی کاربردی و البته با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگی تفریحی و رفاهی شهرداری اصفهان برگزار شده است گفت: رویداد لباس عاشورایی جزو رویدادهای تخصصی و خاص دانشگاه جامع علمی کاربردی است و به جهت اهمیت بالا و خاص بودن این رویداد آثار خوبی در آن ارائه شده است.
وی افزود: اواسط خردادماه در مرکز جامع اسلامی کارگران نمایشگاهی برگزار شد که با دیدن آن احساس کردیم یکی از موضوعات جذاب و قابل کار موضوع لباس عاشورایی است که البته خیلی به آن پرداخته نشده است، از همین رو استارت کار برپایی این رویداد، خرداد امسال زده شد و با تشکیل کارگروهی ویژه و همچنین مشارکت ادارات مرتبت کار را آغاز کردیم.
قاسمی ادامه داد: فرآخوان حضور در این رویداد در شهریور ماه اعلام شد و مورد استقبال واقع گردید و آثار خوبی به این رویداد ارسال شد.
وی افزود: دو ماه پیش نیز داوران به ارزیابی آثار پرداخته و رضایت از طرح‌های ارسالی به حدی بود که آنها را قابل ارائه به طرح‌های ملی دانستند.
رئیس اداره فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز اصفهان اشاره‌ای به گستردگی مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح استان و همچنین وجود رشته دوخت لباس در این مراکز کرد و گفت: این نمایشگاه فرصتی را به وجود آورد تا دانشجویان و طراحانی که در حوزه لباس کار می‌کنند طرح‌ها و برنامه‌های خود را برای ما فرستاده و ما از آنها در برقراری ارتباط بهتر بین صنعت و دانشگاه بهره‌مند شویم.
وی یادآور شد: هدف دیگر ما از برگزاری این رویداد کار کردن روی هویت عاشورا بود، در واقع لباس نشان دهنده موقعیت، قومیت و نوع شغل می‌تواند باشد و علاوه بر پوشانندگی، هویت بخشی را نیز به دنبال دارد و در بحث عزاداری برای سرور و سالار شهیدان اسلام حضرت امام حسین ( ع) نیز لباس مشکی به نوعی مظهر اقامه عزا است و برای ما مسلمانان و به ویژه شیعیان اهمیت زیادی دارد و البته دشمنان ما نیز در صدد مخدوش کردن این نماد هویتی هستند و اقامه عزا برای سرور و سالار شهیدان را کم رنگ کرده و از طرح‌هایی در لباس استفاده می‌کنند که ارزش این لباس مشکی را پایین بیاورند و از طریق رنگ، شکل و یا حتی جنس لباس این هویت را تغییر دهند و از همین رو باید هر چه بیشتر برای هویت بخشی روی این نماد کار شود.
قاسمی در خصوص بحث هویتی نیز گفت: عده‌ای نیز دنبال آن هستند تا فرهنگ و هویت خود را نادیده بگیریم اما در این میان دانشگاه علمی کاربردی یکی از برنامه‌ها و اهدافش این است که بتوانیم به خوبی شناسنامه هویتی خود را نشان دهیم.
وی متذکر شد: در جهت هویت بخشی هر چه بیشتر و البته در جهت حمایت از این طرح‌ها در روز ۱۹ بهمن ماه همزمان با اختتامیه این نمایشگاه یک رویداد شتاب برگزار میکنیم، به طوریکه سرمایه گذاران و افرادی که در حوزه لباس و پوشاک سرمایه گذاری کرده‌اند را دعوت کردهایم تا با حضور درمراسم اختتامیه با ایده‌ها و طرح‌های عاشورایی آشنا شده و آنها را خریداری کنند، در واقع این کار باعث می‌شود تا ما تبدیل ایده به ثروت را بتوانیم داشته باشیم و پل ارتباطی بین صنعت گر و دانشجو باشیم.
رییس اداره فرهنگی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در پایان گفت: امروز بحث پوشاک بعد از نفت درآمد زا ترین صنعت است و اطلاع رسانی درست برای اینکه مشخص شود ما برای ایجاد مد پایدار در این رویداد چه اقداماتی انجام داده‌ایم رسالتی است که یک اطلاع رسانی صحیح می‌تواند داشته باشد.

خبرنگار:شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.