تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر : 25078

آب اصفهان‌ جیره‌بندی نمی‌شود، اما کاهش فشار شبکه داریم

آب اصفهان‌ جیره‌بندی نمی‌شود، اما کاهش فشار شبکه داریم

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان: آب اصفهان‌ جیره‌بندی نمی‌شود، اما کاهش فشار شبکه داریم معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان امسال در شمار شهرهای با تنش آبی است، گفت: در برنامه توزیع آب سال جاری، اصلا برنامه جیره بندی آب برای اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان:

آب اصفهان‌ جیره‌بندی نمی‌شود، اما کاهش فشار شبکه داریم

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان امسال در شمار شهرهای با تنش آبی است، گفت: در برنامه توزیع آب سال جاری، اصلا برنامه جیره بندی آب برای اصفهان نداریم، اما  با کاهش فشار شبکه  آب مواجه خواهیم بود چرا که نیاز مردم با تولید آب برابری نمی کند. 

به گزارش دنیای اسرار،ناصر اکبری با اشاره به وضعیت بحرانی ذخیره سد زاینده رود، اظهار کرد: به دلیل ذخیره اندک سد زاینده رود به طور قطع در ماه های گرم پیش رو در حوزه شرب و خانگی شاهد کاهش فشار آب هستیم، اما اگر مردم سرانه مصرف آب شرب خود را به میزان  ۱۵ لیتر مدیریت کنند، بدون دغدغه از تابستان امسال گذر خواهیم کرد.

وی با اشاره به جاری بودن مقطعی زاینده رود در یک دهه گذشته توضیح داد: در نخستین سال های خشک شدن زاینده رود وضعیت سفره های آب زیرزمینی غنی تر بود، اما شرایط امسال همانند سال ۱۳۹۷ است که با کاهش میزان بارندگی ها رو به رو بودیم. 

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفای استان اصفهان در ادامه  به تفاوت امسال با سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: امسال اصفهان از لحاظ خشکی و بارش ها همانند سال ۹۷ است، با این تفاوت که همانند سال ۹۹ در وضعیت شیوع کرونا هستیم که این شرایط را بسیار سخت تر کرده است.

اکبری تاکید کرد: امسال اصفهان جزو شهرهای با تنش آبی است، چراکه تنها یک چهارم سد زاینده رود ذخیره آب دارد و بارش ها میزان مناسبی نداشته است.

وی با بیان این که با افزایش دما بین ۳۰ تا ۳۵  درصد به مصرف آب افزوده می شود، اظهار کرد: به  طور معمول در ماه های تیر و مرداد، دمای ثبت شده بین ۳۵ تا ۴۲ درجه است و با توجه به نبود بارش ها و تداوم شیوع کرونا تابستان امسال شرایط سختی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به این که تابستان امسال به دلیل خشکی رودخانه زاینده رود، چاه های فلمن ظرفیت آبدهی ندارد، گفت: فرهنگ مصرف بهینه آب بزرگترین کمک مردم در تابستان امسال برای گذر از این شرایط است و شرکت آبفا امسال اقدامات لازم را در جهت مدیریت فشار شبکه و توزیع عادلانه آب به اجرا در می آورد. 

اکبری تاکید کرد: زمانی که در شبکه آب مدیریت فشار داشته باشیم، به طور قطع مصرف آب مردم کمتر می شود، اما باید توجه داشت که مجتمع های مسکونی منبع ذخیره آب دارند و ما نمی توانیم داخل ساختمان ها را مدیریت کنیم که در این شرایط مدیریت مصرف آب از سوی مردم ضرورت دارد.

وی افزود: در سال ۹۹ به صورت متوسط سرانه مصرف آب شرب هر اصفهانی ۱۵۷ لیتر بود، اما اگر مردم در روز ۱۵ لیتر مصرف خود را مدیریت کرده و این سرانه را به ۱۴۲ لیتر برسانند بدون هیچ دغدغه ای از تابستان امسال گذر خواهیم کرد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.