تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
کد خبر : 25081

اجرای احکام قضایی برای رفع تصرف یکهزار و ۵۰۹ مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان

اجرای احکام قضایی برای رفع تصرف یکهزار و ۵۰۹ مترمربع از اراضی ملی استان اصفهان

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از صدور و اجرای احکام قضایی برای رفع تصرف بیش از یکهزار و ۵۰۹ مترمربع از اراضی ملی این استان در فروردین‌ماه سالجاری خبر داد. به گزارش دنیای اسرار؛ عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد:

Print Friendly, PDF & Email


معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از صدور و اجرای احکام قضایی برای رفع تصرف بیش از یکهزار و ۵۰۹ مترمربع از اراضی ملی این استان در فروردین‌ماه سالجاری خبر داد.

به گزارش دنیای اسرار؛ عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در فروردین ماه ۱۴۰۰ سه مورد حکم قضایی برای رفع تصرف اراضی ملی واقع در شهرستان‌های فریدن، کاشان و نایین اجرا شد.

وی افزود: این احکام به دنبال پایش مستمر اراضی دولتی استان اصفهان از سوی عوامل یگان حفاظت و پیگیری ویژه کارشناسان حقوقی این اداره کل، در راستای حفظ حقوق بیت‌المال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، صادر و اجرا شده است.
 
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در اجرای احکام صادره قضایی از سوی دادگستری شهرستان‌های فریدن، کاشان و نایین، جمعاً یکهزار و ۵۰۹ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان‌ها با حضور نمایندگان (دادستان، این اداره کل و یگان حفاظت اراضی ملی) رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد.

وی افزود: متصرفین بر روی این اراضی اقدام به ساخت بنا، دیوارکشی و نصب درب و پنجره و… نموده بودند که همزمان با عملیات رفع تصرف تمامی بناها و مستحدثات ایجاد شده تخریب و وضعیت این اراضی تصرف به وضع سابق بازگردانده شد.

پارسایی‌راد گفت: علاوه بر خلع ید و قلع و قمع متحدثات (اعاده به وضع سابق)، متصرفین به جزای نقدی به حق صندوق دولت محکوم شدند.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد لذا با تمام تلاش دست متصرفان را از تصرف اراضی ملی کوتاه می‌کنیم

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.