تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر : 25146

کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان به طور مستمر رصد می شود

کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان به طور مستمر رصد می شود

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان به طور مستمر رصد می شود کنترل و نظارت بر سلامت و کیفیت آب شرب جز وظایف ذاتی و اساسی نهادهای نظارتی مانند مرکز بهداشت است.  به گزارش دنیای اسرار،مهدی میرجهانیان با بیان این که گروه های مهندسی بهداشت آب

Print Friendly, PDF & Email

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد:

کیفیت و سلامت آب شرب اصفهان به طور مستمر رصد می شود

کنترل و نظارت بر سلامت و کیفیت آب شرب جز وظایف ذاتی و اساسی نهادهای نظارتی مانند مرکز بهداشت است. 

به گزارش دنیای اسرار،مهدی میرجهانیان با بیان این که گروه های مهندسی بهداشت آب مرکز بهداشت به طور روزانه پارامترهای کیفی آب شرب را بررسی می کنند، اظهارداشت: سلامت و کیفیت آب براساس استانداردهای ۱۰۵۳و ۱۰۱۱ سازمان ملی استاندارد  توسط نهادهای نظارتی بررسی و کنترل می شود.

وی افزود: همه روزه سلامت و کیفیت آب شرب از لحاظ میکروبی، شیمیایی و میزان کلر باقی مانده توسط مرکز بهداشت اصفهان کنترل می شود.

مدیرگروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر سلامت آب شرب شهرها و روستاهای استان عنوان کرد: در سال گذشته ۴۵۰ هزار آزمایش کلر باقی مانده در نقاط شهری و روستایی استان انجام گرفت که نتیجه ۹۹٫۷۴ درصد کلر سنجی ها در مناطق شهری و ۹۹٫۴۸ درصد در مناطق روستایی مطلوب بوده است. 

میرجهانیان افزود: همچنین در سال گذشته ۲۵ هزار آزمایش میکروبی آب در سطح استان انجام شد که نتایج به دست آمده نشان داد مطلوبیت آب شرب شهری ۱۰۰ درصد و روستایی ۹۹٫۸۴ درصد بوده است. وی با اشاره به انجام ۱۵۰۰ آزمایش شیمیایی روی آب شرب در سال گذشته گفت: نتایج این آزمایش ها بیانگر سلامت و کیفیت مطلوب آب شرب شهرها و روستاهای استان بوده است. 

وی وجود املاح در آب شرب را برای سلامت مردم ضروری دانست و تاکید کرد: املاح معدنی باید در آب شرب موجود باشد و در صورتی که املاح آن گرفته شود، تبدیل به آب مقطر شده که برای سلامتی مضر است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.