تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
کد خبر : 25883

رزمایش محرومیت‌زدایی و امیدآفرینی حضرت روح‌الله(ره) با رمز یا فاطمه معصومه در سطح استان اصفهان اجرا می‌شود

رزمایش محرومیت‌زدایی و امیدآفرینی حضرت روح‌الله(ره) با رمز یا فاطمه معصومه در سطح استان اصفهان اجرا می‌شود

 به گزارش دنیای اسرار:رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان: توانستیم در بسیج با تغییر اشتغال و بردن چرخه تولید به سمت تولید ماسک، قیمت ماسک را در کشور کاهش دهیم و ۵۶۰ کارگاه تولید ماسک را در سطح استان فعال کنیم. به گزارش دنیای اسرار _ رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان پیش از ظهر

Print Friendly, PDF & Email


 به گزارش دنیای اسرار:رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان: توانستیم در بسیج با تغییر اشتغال و بردن چرخه تولید به سمت تولید ماسک، قیمت ماسک را در کشور کاهش دهیم و ۵۶۰ کارگاه تولید ماسک را در سطح استان فعال کنیم.

به گزارش دنیای اسرار _ رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان پیش از ظهر امروز نوزدهم خردادماه، با اشاره به حفظ روحیه و عظم جهادی در مقابله با تحریم‌های دشمنان و سازندگی کشور گفت: در پی حرکت انقلابی که در کشور با نفس امام راحل ساری و جاری گردید و امروز نیز با نفس رهبر معظم انقلاب ادامه پیدا کرده است می‌توانیم با حفظ و افزایش روحیه ایستادگی و انقلابی بسیاری از مشکلات کشور را حل کنیم.
وی ادامه داد: به گفته مدیران بزرگ کشور ما مشکلی در منابع نداریم بلکه مشکل در مدیریت منابع و کشور است.
حسن عجمی به مجموعه بسیج سازندگی م محرومیت زدایی با حضور ۲۷۰۰ نیروی جهادی در سطح استان اصفهان اشاره کرد و افزود: بسیج سازندگی استان در محورهای محرومیت زدایی، خدمت‌رسانی، حرکت‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی فعالیت دارد.
وی تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت‌ نیروهای جهادی در خصوص مسکن محرومان، لایروبی قنوات، احداث راه پل، مرمت مدارس، آبرسانی سیار، احداث منازل در مناطق زلزله و سیل زده و غیره فعالیت داشته‌ایم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه سال ۹۸ در مناطق سیل‌زده استان ۷۶، استان لرستان ۵۱ و استان سیستان و بلوچستان ۲۲ باب خانه احداث کردیم گفت: ۳۵۴ باب خانه سیل‌زده در استان اصفهان و ۱۷۴ باب نیز در استان لرستان مرمت شد.
وی افزود: اواخر سال ۹۹ زمان وقوع زمین لرزه استان کهکیلویه و بویراحمد، شهر سی‌سخت حوالی ۱۲ نیمه شب بود و ما ساعت ۲ بامداد اولین گروه نیروهای جهادی را به آن منطقه اعزام کردیم که علاوه بر آواربرداری و کمک به حادثه دیدگان، ۲ کیلومتر اصلاح جوی داشتیم و در حال حاضر احداث ۱۱ باب خانه در دست اقدام داریم تا که به مردم سی‌سخت تحویل دهیم.
عجمی به محور مهم محرومیت‌زدایی در شهر اصفهان و حاشیه شهر اشاره کرد و گفت: ۵۳۷ پروژه درحاشیه شهرها در دست اقدام داریم که به پروژه‌های کارگاه اشتغال، مسکن محرومین، زیباسازی شهری و لایروبی قنوات می‌توان اشاره کرد.
وی افزود: در خصوص نوسازی مدارس نیز ۱۰۰۰ مدرسه را با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و مجموعه نوسازی مدارس در دستور کار داریم.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره ساخت و مرمت مسکن محرومان گفت: یکی از موضوعاتی که با ظرفیت بالایی در سطح استان اقدام شده، مسکن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است. وی تصریح کرد: هم اکنون ۳۴۵ مسکن برای محرومان در دستور کار داریم که از ۱۰ درصد تا ۷۰ درصد پیشرفت داشته است و بخشی نیز آماده تحویل است.
حسن عجمی به بحران کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: از همه کسانی که در مجموعه سپاه و بسیج، ادارات و ارگان‌ها در راستای مبارزه با بیماری کرونا کمک کردند باید قدردانی کرد.
وی ادامه داد: در موضوع کرونا مجموعه بسیج سازندگی با ظرفیت حداقل ۲۰۰۰ نیروی جهادی از ابتدای کرونا تا به امروز در حال خدمت‌رسانی به عموم مردم بوده‌اند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به تولید ۴۴ میلیون ماسک توسط بسیج سازندگی گفت: ما توانستیم در بسیج با تغییر اشتغال و بردن چرخه تولید به سمت تولید ماسک، قیمت ماسک را در کشور کاهش دهیم و ۵۶۰ کارگاه تولید ماسک را در سطح استان فعال کنیم.
وی افزود: در بحث آزادی زندانیان نیز طی یک‌سال گذشته ۲۲۱ زندانی آزاد شده‌اند و همچنان این روند ادامه دارد و ۱۰ هزار بسته کمک معیشتی نیز به خانواده زندانیان تحول داده شده است.
عجمی به توزیع بسته‌های معیشتی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ هزار بسته معیشتی در سطح استان توزیع شده که به طور متوسط ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان ارزش هر بسته بوده است.
وی ادامه داد: بخشی از ظرفیت تامین بودجه آن متعلق به سپاه حضرت صاحب الزمان(عج)، بخش دیگر مردمی و همچنین صنایع مادر نیز در این اقدام سهیم بودند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه کمک مؤمنانه با نظر رهبر معظم انقلاب شروع شده است گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که می‌توان به اهدای ۱۵۰۰ سری جهیزیه، ۳۰ هزار بسته لوازم‌التحریر، ۲۰۰۰ تبلت برای دانش‌آموزان در سطح استان، بسته‌های بهداشتی، اشاره کرد.
وی افزود: طرح شهید قاسم سلیمانی که در خصوص شناسایی و بهبود بیماران کرونایی انجام شد از طرح‌های شاخص بسیج سازندگی است.
عجمی در خصوص گروه‌های جهادی استان اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های بالقوه سازمان بسیج سازندگی گروه‌های جهادی هستند که با فرمان ۹ ماده‌ای رهبر معظم انقلاب که به گروه‌های جهادی سطح کشور داده شد، این حرکت جهادی به یک جریان جهادی تبدیل شد.
وی در خصوص اقدامات بسیج سازندگی در موضوع اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی، صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار و اشتغال‌زا تأسیس کردیم و تا کنون ۱۴۰۰ صندوق مردم یار و اشتغال‌زا را با ۷۰ هزار عضو در سطح استان در حال فعالیت هستند که تقریبا ۲۰ میلیارد موجودی این صندوق‌ها است.
رئیس بسیج سازندگی استان اصفهان به ظرفیت پنل‌های خورشیدی اشاره کرد و گفت: موضوع دیگری که در سطح استان به واسطه اقتصاد مقاومتی دنبال می‌شود، پنل‌های خورشیدی است که ۸۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلووات ساعت با دو هدف کمک به محرومین و کمک به پدافند غیرعامل در کشور و افزایش ظرفیت انرژی در سطح کشور دنبال در حال فعالیت است.
وی افزود: در این خصوص طبق هماهنگی با اداره برق استان و چند بانک، وام‌های ۵۰ میلیون تومانی به محرومان پرداخت می‌شود.
حسن عجمی به رزمایش محرومیت‌زدایی و امیدآفرینی حضرت روح‌الله(ره) با رمز یا فاطمه معصومه که از روز شنبه ۲۲ خرداد ماه مصادف با ولادت حضرت معصومه(س) و هم‌چنین دهه کرامت اجرا خواهد شد اشاره کرد و گفت: از اهداف این رزمایش به امیدآفرینی در بین آحاد مردم و خدمت‌رسانی در گستره بزرگ و یک‌جا به محرومان است که جوان‌های مؤمن و انقلابی به فرمان رهبر معظم انقلاب در نقاط مختلف استان و کشور حضور پیدا می‌کنند تا بتوانند گرد محرومیت را از چهره محرومان بزدایند.
وی افزود: اعزام گروه‌های جهادی جهت تعمیر مساکن محرومان، طرح اکرام ایتام و محسنین به نام پویش ایران مهربان که با تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد استان که ۶۵ هزار حامی ایتامی که مشکل مالی دارند از برنامه‌های این هفته است.
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان تصریح کرد: افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی، لایروبی قنوات، تانکرهای ثابت و سیار، احداث مجموعه ورزشی، تکمیل سرویس بهداشتی در مدارس، کارگاه اقتصاد مقامتی، کارگاه‌های قالی‌بافی، افتتاح نیروگاه خورشیدی در ۳ شهرستان انجام خواهد شد که در طول اجرای این برنامه‌ها میزبان مسؤولان کشوری و لشکری خواهیم بود.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.