تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کد خبر : 26254

پیشنهادات رئیس دانشگاه سنت پترزبورگ را پذیرا خواهیم بود

پیشنهادات رئیس دانشگاه سنت پترزبورگ را پذیرا خواهیم بود

رئیس دانشگاه اصفهان: پیشنهادات رئیس دانشگاه سنت پترزبورگ را پذیرا خواهیم بود رئیس دانشگاه اصفهان گفت: با وجود زیرساخت های اولیه همچون خواهرخواندگی اصفهان و سنت پترزبورگ، علاقه دانشگاه‌های این دو شهر برای همکاری، ظرفیت های خوب علمی و تحقیقاتی فراهم می‌کند. به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایمنا:هوشنگ طالبی در جشنواره علمی فرهنگی اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

رئیس دانشگاه اصفهان:

پیشنهادات رئیس دانشگاه سنت پترزبورگ را پذیرا خواهیم بود

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: با وجود زیرساخت های اولیه همچون خواهرخواندگی اصفهان و سنت پترزبورگ، علاقه دانشگاه‌های این دو شهر برای همکاری، ظرفیت های خوب علمی و تحقیقاتی فراهم می‌کند.

به گزارش دنیای اسرار به نقل ازایمنا:هوشنگ طالبی در جشنواره علمی فرهنگی اصفهان و سنت‌ پترزبورگ اظهار کرد: ایران و روسیه دو کشور همسایه با مرزهای مشترک هستند که در زمینه های مختلف همکاری داشته‌اند.

وی افزود: یکی از زمینه‌ های همکاری این دو کشور در بخش علمی و در سطح عالی بین دانشگاه ها به صورت سازمانی برقرار است، اما سطح همکاری ها متناسب با ظرفیت‌های علمی این دانشگاه ها نیست و نیاز به بررسی و آسیب شناسی دارد تا در سایه شناخت موانع، افزایش همکاری ها صورت گیرد.

رئیس دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در این راستا در سال‌های گذشته رابطه سازمانی و نظام‌ مند بین دانشگاه‌های روسیه و ۱۳ دانشگاه ایران از جمله دانشگاه اصفهان برقرار و تاکنون پنج نشست مشترک نیز در این زمینه برگزار شده که کمک بزرگی به تحکیم روابط این مراکز علمی کرده است.

وی تأکید کرد: این حرکت نمی‌ تواند مانع از روابط مستقیم دانشگاه های دو طرف باشد بلکه زمینه ساز گسترش روابط است.

طالبی اظهار کرد: خرسندیم جشنواره علمی فرهنگی اصفهان و سنت پترزبورگ که نتیجه ارتباط، همکاری و تلاش دو طرف برای ظرفیت سازی رابطه دو دانشگاه است را برگزار کردیم.

وی گفت: باید توجه داشت که این ایجاد رابطه بین دو دانشگاه تنها دستاورد برای این مراکز علمی ندارد بلکه با توجه به جایگاه محلی و ملی آنها تأثیر بسزایی در تحکیم و گسترش روابط بین دو شهر و دو کشور خواهد داشت.

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه‌های روسیه در دانشگاه اصفهان به عنوان استاد مشغول فعالیت هستند و پتانسیل بالقوه همکاری تحقیقاتی در رشته‌های مختلف را پدید آورده اند، خاطرنشان کرد: حوزه‌های تخصصی این اساتید هرچند در دانشگاه اصفهان محدود به چند رشته علوم و تربیت بدنی می‌شود، اما می‌توانیم در سایر رشته‌های تحصیلی به خصوص علوم پایه، فنی و مهندسی و طیف گسترده‌ای از رشته‌های علوم انسانی نیز ظرفیت‌های جدیدی را برای همکاری ایجاد کنیم. در این رشته‌ها دانشگاه اصفهان جایگاه خوبی در سطح ملی و بین‌المللی دارد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه سنت پترزبورگ نیز ظرفیت‌های خوبی دارد که می‌تواند با استفاده از آنها به دانشگاه اصفهان کمک کند، گفت: ایجاد رشته زبان روسی در دانشگاه اصفهان از سال‌های گذشته و ایجاد رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه سنت پترزبورگ می‌تواند به همکاری بین دو دانشگاه کمک شایانی کند، البته پیشنهادات رئیس دانشگاه سنت پترزبورگ برای افزایش همکاری‌ها را پذیرا خواهیم بود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.