تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۰۹
کد خبر : 26907

دومین سوپر مارکت مالی اصفهان افتتاح شد

دومین سوپر مارکت مالی اصفهان افتتاح شد

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن: ارائهخدمات در سوپرمارکت مالی، ارائه خدمات مالی اعتباری با پشتوانه بازار سرمایه است. به گزارش دنیای اسرار :دکتر محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در همایش تحلیل وضعیت اقتصادی ایران و اثرات آن بر بازار سرمایه در اتاق بازرگانی اصفهان و افتتاح شعبه دوم سوپرمارکت مالی در اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن: ارائهخدمات در سوپرمارکت مالی، ارائه خدمات مالی اعتباری با پشتوانه بازار سرمایه است.

به گزارش دنیای اسرار :دکتر محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در همایش تحلیل وضعیت اقتصادی ایران و اثرات آن بر بازار سرمایه در اتاق بازرگانی اصفهان و افتتاح شعبه دوم سوپرمارکت مالی در اصفهان (iBshop) اظهار کرد: ما در کشور جهش‌های تورمی داریم که در شیب‌های غیر عادی قرار گرفته‌اند که آن‌ها را می‌توان در سال‌های۸۵، ۸۸، ۹۵، ۹۶ و ۹۹ مشاهده کرد.

وی افزود: برای کنترل تورم باید تقابل بین عرضه و تقاضا را به سطحی ببریم که قیمت‌ها کاهش پیدا کند و اگر این اتفاق نیفتد ما شاهد تورمی جدید و بیشتر از تورم قبلی ایجاد شده، خواهیم بود.

خواجه نصیری یکی از دلایل ایجاد تورم در کشور را ایجاد نقدینگی دانست و تشریح کرد: به این دلیل دولت به دارایی‌های خود در خارج از کشور دسترسی ندارد بانک مرکزی اقدام به چاپ اسکناس می‌کند که این امر باعث افزایش نقدینگی در سطح کشور و ایجاد تورم شده است.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در خصوص سوپر مارکت مالی گفت: دومین سوپر مارکت مالی اصفهان در واقع چهاردهمین شعبه فعال سوپرمارکت مالی کشور است.

وی با بیان اینکه افتتاح سه سوپر مارکت مالی دیگر نیز در سطح کشور در دست اقدام است اذعان کرد: اگر بتوانیم با همین برنامه پیش برویم امسال می‌توانیم شاهد افتتاح بیست و چندمین شعبه از سوپرمارکت مالی در سطح کشور باشیم.

خواجه نصیری در خصوص سوپرمارکت مالی تشریح کرد: برخی علاقه مندان به سرمایه گذاری در بازار مالی و اقتصادی در ابتدای ورود به بازار با پرسش‌های متعددی مبنی بر اینکه از کجا و چگونه شروع به سرمایه‌گذاری کنند مواجه می شوند که این افراد نیازمند به پیشخوانی هستند تا با مراجعه به آن مسیرهای مختلف سرمایه گذاری را پس از اخذ تصمیم برای سرمایه گذاری دنبال کنند.

‏وی با اشاره به اینکه ایده سوپرمارکت مالی به عنوان یک ترید جهانی در حرکت است تصریح کرد: ارائه خدمات در سوپرمارکت مالی، ارائه خدمات مالی اعتباری با پشتوانه بازار سرمایه است، به این صورت که این پیشخوان می‌توانداقدامی در جهت رفع نیاز افراد علاقه‌مند به حضور در بازار سرمایه باشد که از دانش مالی کمتری برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن، نکته ممتاز سوپرمارکت مالی را ارائه یکجای کلیه خدمات مالی دانست و افزود: در این پیشخوان افراد به جای آنکه برای دریافت این خدمات به صورت جداگانه از چندین و چند شرکت اقدام کنند می‌توانند با صرفه جویی در وقت و کاهش تشریفات اداری از تنوع خدمات مالی و تخفیفات مناسب بهره ببرند.

وی هدف اصلی از تشکیل سوپرمارکت مالی را ارائه سبدی کامل از محصولات و خدمات سرمایه گذاری به مشتریان عنوان و اظهار کرد: این سوپرمارکت باعث خواهد شد که افراد به صورت حرفه‌ای مشکلات مالی را برطرف و برنامه مالی مناسب برای آینده‌ای امن تنظیم کنند.

به گفته خواجه نصیری ارائه خدمات بازار سرمایه به صورت مدیریت دارایی اختصاصی یا در قالب صندوق‌های سرمایه گذاری مشاوره مالی، سرمایه گذاری و مدیریت ریسک و تامین مالی برای اشخاص حقوقی، خدمات کارگزاری و همچنین مشاوره و صدور انواع بیمه نامه، خدمات مالی عمومی، مشاوره به صورت مشاوره مالیاتی و حقوقی و آموزش از دیگر خدمات سوپرمارکت‌های مالی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دنیای اسرار مبنی بر اینکه در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابلیت نقدشوندگی مهمتر است یا ضمانت نقدشوندگی گفت: تضمین نقدشوندگی در صندوق‌های سرمایه گذاری یعنی اگر دارایی‌های داخل صندوق‌ امکان نقد شدن را نداشته باشند ضامن آن‌ها را دریافت و در مقابل پول آن را پرداخت می‌کند و

در صندوق‌های درآمد ثابت، استراتژی و پرتفوی صندوق خیلی مهم است یعنی اگر ۵۰ درصد از موجودی صندوق در بانک و ۳۰ درصد آن اوراق با بازار گردان معتبر باشد که بخواهند تا ۷۰ درصد پول صندوق را بردارند باز هم پول نقد وجود خواهد داشت و ضامن نقد شوندگی در اینجا بر روی ۲۰ درصد باقیمانده کار می‌کند و اما صندوق‌های سهامی دو نوع هستند یکی صندوق‌های سهامی که مدیر آن سرمایه بالایی  نداشتند، پس بنابراین وقتی سرمایه گذار می‌خواست از آن‌ها پول دریافت کند باید سهم را در بازار می‌فروختند و اگر در بازار نیز محدودیت وجود داشت طبیعتا از مهلت زمانی استفاده می‌کردند، به همین دلیل صندوق‌هایی که ورودی سرمایه بالایی داشتند به این سمت رفتند که اگر سهامی را نتوانستند در بازار بفروشند برای آن صدور از طرف مدیر می‌زدند و پول را مدیر تامین می‌کرد پس بنابراین ضامن نقد شوندگی در این صندوق‌ها عمدتا با توجه به ساختار آن‌ها خیلی مهم نیست.

همچنین در ادامه این نشست مسعود گلشیرازی رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان اظهار کرد: اصفهان پس از تهران مقام دوم را در سپرده‌های بانکی دارد و بیش از ۳۰ درصد از سپرده‌ها از استان خارج شده است.

وی نقض در سیاست گذاری و مدیریت اجرایی پولی را عامل خروج سپرده‌های بانکی از استان دانست و افزود: باید در همین راستا با مسئولان بازار سرمایه، مدیران صندوق‌ها، کارگزاری‌ها و فعالان بازار بورس در حوزه نرخ تشکیل سرمایه و اشتغال وارد مذاکره شویم.

گلشیرازی به تحریم‌ها و حضور نداشتن ایران در بازارهای تجاری بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: این عوامل باعث شده است که بازار سرمایه به یک مطالبه ملی تبدیل شود و در کانون توجه مردم قرار گیرد و باید سیاست‌های ارزی، سیاسی و اقتصادی کشور مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه بازار سرمایه بعد از سال ۸۴ وارد فاز جدیدی شده است گفت: این بازار توانسته ۲۰ درصد از سرمایه مردم را به سمت خود جذب کند.

رییس اتلق بازرگانی استان اصفهان گفت: اگر وزن شرکت‌های دولتی و خصوصی وابسته به دولت در بازار کاهش یابد دیگر شاهد به هم ریختگی بازار سرمایه و بورس نخواهیم بود.

وی با اشاره به تشکیل شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در استان تصریح کرد: این شورا شامل دستگاه قضایی، اتاق بازرگانی، نمایندگان مجلس و استانداری است و با اصلاح بینش و روش‌های اقتصادی که مقید به نظر مردم بود، به خوبی توانستیم شاهد رشد ۱۴ درصدی در بهبود شاخص اقتصادی اصفهان باشیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.