تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
کد خبر : 27418

بررسی طرح جامع مخابرات شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان اصفهان

بررسی طرح جامع مخابرات شرکت ملی گاز ایران در شرکت گاز استان اصفهان

مسائل حوزهICT  و راهکارهای هم افزایی بین شرکت گاز  استان اصفهان و منطقه دو عملیات انتقال گاز با حضور مدیر مخابرات و تلمتری شرکت ملی گاز ایران مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش دنیای اسرار، مهندس نیک روش مدیر مخابرات و تلمتری انتقال گاز ایران در نشستی که با حضورمدیران عامل شرکت گاز استان اصفهان

Print Friendly, PDF & Email


مسائل حوزهICT  و راهکارهای هم افزایی بین شرکت گاز  استان اصفهان و منطقه دو عملیات انتقال گاز با حضور مدیر مخابرات و تلمتری شرکت ملی گاز ایران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش دنیای اسرار، مهندس نیک روش مدیر مخابرات و تلمتری انتقال گاز ایران در نشستی که با حضورمدیران عامل شرکت گاز استان اصفهان و شرکت عملیات انتقال گاز منطقه دو برگزار شد با اشاره به اهمیت طرح جامع مخابرات به عنوان سند چشم انداز مخابرات شرکت ملی گاز ایران گفت: این طرح تمامی نیازهای ارتباطی شرکت های پالایش گاز، شرکت های گاز استانی، مناطق عملیات انتقال گاز و واحدهای ستادی و هم چنین سیاست گذاری در خصوص نحوه توسعه شبکه های فیبر نوری و استفاده از آخرین فن آوری مخابراتی روز دنیا را تعیین می کند.

در این نشست مهندس علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با بیان اینکه داشتن سیستم ارتباطی پایدار و امن در شرایط کنونی وبا توجه به پیشرفت روزانه تکنولوژی بسیار لازم و ضروری است، گفت: با داشتن این ویژگی امکان فراهم کردن خدمات مطلوب به ذینفان فراهم می شود.

وی، زیرساخت های مخابراتی این شرکت را مناسب دانست و گفت: سامانه های مخابراتی متعددی از جمله ؛ سرویس انتقال مکالمات رادیویی (بی سیم) بر بستر شبکه IP، بهره برداری از سامانه امداد مکانیزه در کلانشهر اصفهان و توسعه آن در شهرستانها، مانیتورینگ ایستگاهها، ارتباطات تلفنی و  ارتباطات دیتای ادارات گاز روی بستر بی سیم (وایرلس)، قرائت از راه دور اطلاعات ایستگاه ها و ارتباطات امدادگران بر بستر امن APN  و .. نمونه هایی از اقدامات و نوآوری های این حوزه می باشد.

لازم به ذکر است، در این نشست استفاده از زیر ساخت فیبر نوری شرکت عملیات انتقال گاز منطقه دو و سایر مناطق عملیاتی انتقال گاز، بررسی فنی و پدافندی زیر ساخت APN بصورت ویژه جهت یکپارچه سازی و اجماع نظر در خصوص استفاده از این بستر برای کاربری های مرتبط در سطح ملی گاز، تعامل با شرکت عملیات انتقال گاز منطقه دو جهت استفاده از زیرساخت ها و سایت های مخابراتی متقابل و ایجاد یک فرکانس مشترک به عنوان فرکانس بحران از جمله پیشنهاداتی بود که جهت تصویب در این نشست مطرح گردید.

همچنین، رفع مشکل تداخل فرکانسی در سطح کلانشهر اصفهان، ارتقا کیفی و کمی چارت سازمانی واحد مخابرات، تعیین روالی منسجم جهت اعلام قطع ارتباط ایستگاه ها و تسریع برقراری مجدد ارتباط، اعلام رسمی درخواست پهنای باند مورد نیاز نیز از جمله مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است، مقرر گردید؛ کمیته ای با حضور نمایندگانی از واحدهای مخابرات،IT و اندازه گیری شرکت گاز، نماینده واحد مخابرات شرکت عملیات انتقال گاز منطقه دو برای برگزاری جلساتی بصورت فصلی جهت تبادل اطلاعات و بررسی زیرساخت ها و همچنین تسریع در اطلاع رسانی حوادث و بحران و بررسی فنی اطلاعات لایه های GIS بین دو شرکت تشکیل گردد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.