تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر : 28278

پایان کارتن خوابی در اصفهان/ کاهش ۳ ماهه فرآیند صدور پروانه ساختمانی

پایان کارتن خوابی در اصفهان/ کاهش ۳ ماهه فرآیند صدور پروانه ساختمانی

شهردار اصفهان: نخستی ننشست خبری علی قاسم زاده شهردار اصفهان در حالی برگزار شد که او در این جلسه بیشاز ۴ ساعت پاسخگوی رسانه ها بود.   به گزارش دنیای اسرار، علی قاسم زاده در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی‌ از افتخارات بنده این است که زمانی خبرنگار و همکار

Print Friendly, PDF & Email

شهردار اصفهان: نخستی ننشست خبری علی قاسم زاده شهردار اصفهان در حالی برگزار شد که او در این جلسه بیشاز ۴ ساعت پاسخگوی رسانه ها بود.  

به گزارش دنیای اسرار، علی قاسم زاده در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی‌ از افتخارات بنده این است که زمانی خبرنگار و همکار شما بودم و تعلق خاطر به جامعه خبری دارم، اظهار کرد: در روند تغییر قانونی شهردار، هر شهرداری افقی را به عنوان مسیر راه تعیین می‌کند و شعار این دوره شهر و مدیریت شهری “اصفهان من شهر زندگی” است.

شهردار اصفهان گفت: شهر ما از نظر معابر اشباع شده است و دنبال فضاهای فرهنگی و تفریحی در شهر هستیم و اینگونه پروژه ها را در این دوره بیشتر مشاهده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اصفهان من گویای تعلق، هویت و علاقه به سرزمینی به نام اصفهان است؛ هرکسی که این احساس تعلق را داشته باشد حق زندگی در این شهر را دارد، هرکسی خود را اصفهانی می داند فارغ از تعلقات سیاسی و قومی مورد تکریم و احترام است و حق زندگی شایسته در این شهر دارد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهر زندگی، یعنی حداقل‌های محیط زیستی در آن و نیازهای ابتدایی، از جمله آب، خوراک، تفریح و گردش تامین شود، ادامه داد: شهر زندگی شهری است که علاوه بر قرین بودن با تامین نیازهای ابتدایی، به فرد احساس امنیت فکری، روحی و عاطفی دهد.

وی سومین سطح نیاز برای یک شهر زندگی را، احساس عزت و احترام ذکر کرد و افزود: هیچ کس به هیچ علتی نباید مورد بی احترامی قرار گیرد.

قاسم زاده با بیان اینکه چهارمین سطح یک شهر زندگی، احساس محبت و علاقه بین شهروندان است؛ تاکید کرد: شهروندان نباید نسبت به سرنوشت هم بی تفاوت باشند. پویایی و خودشکوفایی اوج یک شهر زندگی است؛ شهری که دائم در حال تحول باشد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه همه این مفاهیم در شهر تحقق پیدا کند و کنار هم احساس امنیت و راحتی کنیم، اضافه کرد: امیدوارم در این دوره بتوانیم در این جهت حرکت کنیم و این مسیر نقطه پایانی ندارد.

*تشکیل ۴ میز ویژه در شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان در ادامه از تشکیل میز محلات در محله های اصفهان خبر داد و افزود: تمرکز را باید بر ارتقای کیفی محلات قرار دهیم تا از این ۲۰۰ محله آن دسته که دارای کیفیت لازم برای زندگی نیستند ارتقا پیدا کنند و مردم طعم عدالت و قسط را بچشند. این روند به صورت جدی در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده و آغاز خواهد شد. به همین دلیل میز محلات را برای رسیدگی ویژه به این امور شکل دادیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با تشکیل میز فرهنگ در این دوره درصدد هستیم موزه بزرگ شهر و موزه های موضوعی را راه اندازی کنیم تا از این مسیر اصفهان بهتر به گردشگران معرفی شود.

قاسم زاده با بیان اینکه محورهای گردشگری جزو طرح های زودبازده در حوزه گردشگری خواهد بود که در آینده رونمایی می شود، تاکید کرد: محور مشاهیر از دیگر طرح های شهرداری ذیل تشکیل میز فرهنگ است چراکه بزرگان ما جز در نامگذاری معابر هنوز شناخته نشده اند و میدانگاه مشاهیر نیز طرحی است که می تواند مجموعه ای باشد تا علاقمندان از مسیر گذر مشاهیر که ترکیبی از دیوارنگاره ها و تندیس هاست، با بزرگان آشنا شوند.

وی ادامه داد: میز سوم که در این دوره تشکیل شده است میز هوشمندسازی است؛ بخش عمده مشکلات جاری کشور و شهر ناشی از عقب ماندگی در این مسیر است و ایجاد زمینه های فساد و گله مندی مردم در پیچ و خم اداری شهرداری یک راه حل اساسی بیشتر ندارد و آن هم هوشمندسازی مسیرهای اجرایی شهرداری است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: گام اول الکترونیک سازی در شهر فعال می شود و در گام بعدی هوشمندسازی پیگیری خواهد شد.

* باید به استقبال سرمایه گذاران برویم

وی با بیان اینکه میز اقتصاد و سرمایه گذاری میز چهارم است که در شهرداری به صورت ویژه شکل گرفته است، اضافه کرد: این باور را داریم که شهر و کشور به تنهایی قابل اداره نیست و باید به استقبال سرمایه گذاران برویم. در این میز بنای ما این است که موانع حضور سرمایه گذاران را برطرف کنیم.

در ادامه این نشست، خبرنگاران پرسش های خود را از شهردار اصفهان در حوزه های مختلف بیان کردند که علی قاسم زاده پاسخگوی این پرسش ها بود.  

علی قاسم زاده ادامه داد: یکی از زمینه های کاهش فساد در شهرداری حرکت شهر به سوی هوشمندسازی است از همین رو، در هوشمندسازی به سمت ایجاد بستری برای بستن منافذ پول حرام حرکت می‌کنیم و برای تحقق این هدف اتفاقاتی هم در این سه ماه رقم زدیم و فرآیندهای شهرداری را کوتاه کردیم.

وی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی برخی فرآیندها بدون علت طولانی شده بود، تاکید کرد: در اولین اقدام معاون شهرسازی، نقاط اضافی فرآیندها را حذف کرده است.

شهردار اصفهان گفت: در این حوزه بخش هایی مانند استعلام از آتش نشانی، حفاری و بازدید پایان ساخت اصلاح شد و به همین ترتیب سعی شده در موقعیت هایی که حضور شهرداری قانونی نبوده است آن قسمت فرآیند حذف شود، این کار زمینه مفاسد را در شهرداری جمع می‌کند.

*اهتمام جدی برای مبارزه با فساد در شهرداری

وی تاکید کرد: ضمن اینکه، دلال‌ها به شدت زیر ذره بین هستند و در یک ماه گذشته ۱۲ نفر در شهرداری به علت فساد بازداشت شده اند که البته این به معنای این نیست که زحمات همه کارمندان خدوم شهرداری را زیر سوال ببریم. پرونده این افراد نیز در دست بررسی قضایی است و جزییات آن پس از رسیدگی اعلام می شود.

قاسم زاده تصریح کرد: عزم این دوره بر مبارزه با فساد بسیار بسیار جدی است و این مصداق بستن راه ورود پول حرام و غیرشرعی به شهرداری است.

وی بدهی شهرداری را حدود ۵ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: البته این بدهی در ادبیات شهرداری ها کسری بودجه محسوب نمی‌شود بلکه مدیران دوره قبلی استفاده از وام بانکی و اوراق مشارکت را در دستور کار قرار داده بودند و با توجه به سرعت نرخ تورم در کشور، درصدد اجرای طرح ها در زمان کمتر بودند چراکه این اقدام به نفع شهرداری است و با این‌منطق مدیریت قبلی حدود ۵ هزار میلیارد تومان وام و اوراق مشارکت تهیه کرده اند که از امسال اقساط آن آغاز می شود و البته این بدهی در قالب هزینه ها در رینگ چهارم، مترو و … صرف شده است.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در واقع این اقدام تدبیر مالی بوده که ما را با ۵ هزار میلیارد تومان بدهی مواجه کرده تا طی ۴ سال آن را به صفر برسانیم.

*معیارهای تغییر مدیران

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری با بیان اینکه تغییر مدیران شهرداری، تا جایی که ضروری بوده در لایه اول و دوم انجام شده و اگر مدیری تغییر نکرده بدان معناست که منشاء خدمت بوده است، افزود:   آنهایی که تغییر کرده اند دارای ضعف عملکرد یا عدم انطباق راهبردی بوده اند.

قاسم زاده در ادامه در پاسخ به یک سوال با اشاره به حمله به پمپ بنزین ها، متذکر شد: این حمله همه جانبه به پمپ های بنزین و تابلوهای تبلیغاتی در اصفهان و چند شهر دیگر رخ داد و سرعت عمل اصفهان سبب شد تا حمله هکری در سایر شهرها کنترل شود.

وی افزود: دستگاه های مختلف کار بر این مسئله را شروع کرده اند و هنوز هیچ گزارش دقیقی مبنی بر اینکه این حمله به دلیل وجود نقطه ضعف در فاوای شهرداری بوده، به ما ارائه نشده است. البته تدابیر امنیتی از سوی ما افزایش یافت.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نوسازی ناوگان جزو برنامه های ماست اما با مشکلات جدی مواجه هستیم؛ گفت: قیمت هر اتوبوس به ۴ میلیارد تومان افزایش یافته است و از سویی قبلا دولت ۸۰ درصد پول خرید اتوبوس را تقبل می کرد اما اکنون هزینه ها بر دوش شهرداری است و علاوه بر این، تولید اتوبوس هم در کشور کاهش یافته است.

*تراموا در بودجه ۱۴۰۱ ردیف ندارد

وی ادامه داد: تراموا در بودجه ۱۴۰۱ ردیفی نخواهد داشت و تمرکز ما بر خط ۲ مترو است. اکنون ساخت رینگ چهارم نیز برای کمک به توزیع بار ترافیک از رینگ سوم به چهارم فعال است.

قاسم زاده با بیان اینکه اصفهان هم جهانشهر و هم کلانشهر است؛ تاکید کرد: بسیاری از افرادی که به ایران سفر می کنند برنامه آنها سفر به اصفهان و شیراز است این بدان معناست که اصفهان در جهان شناخته شده است.

وی تاکید کرد: مهاجرت بحثی جدی است که روی میز کار من است و تاکنون جمع بندی این است که در شهر را به روی مهاجران نبندیم البته تلاش ما این است که نخبگان و سرمایه گذاران به شهر اصفهان وارد شوند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های ما مسائل محیط زیستی مانند آب و فرونشست است و شهرداری در صف مطالبه گران است. در مساله فرونشست درعین حال که باید این چالش جدی گرفته شود، باید به همان اندازه که هست به آن پرداخته شود چراکه گاهی برای ایجاد حساسیت اغراق می شود و متاسفانه اثر ترس ناشی از آن را در میزان صدور پروانه ساخت و انبوه سازی مشاهده کردیم.

وی گفت: فرونشست، بحث جدید و خاص شهر اصفهان نیست و باید مراقب پیامدهای اجتماعی مواضع خود باشیم که از سر خیرخواهی و درد است.

قاسم زاده با بیان اینکه مدیریت شهری از ادوار گذشته روی پساب سرمایه گذاری کرده است، تصریح کرد: اگر هنوز اصفهان باغ شهر به شمار می رود، محصول درایت و تدبیر مدیریت شهری در سال های اخیر است و وقتی هیچ کس به فکر موضوع آب نبود، شهرداری به فکر چنین روزی بود.

وی اضافه کرد: اگر ما پساب را برای آبیاری درختان قطع کنیم و آبیاری نشوند آیا درست است که درختانی که به عمر ۴۰۰ ساله رسیده اند، مورد بی مهری قرار گیرند. از همین رو باید مطالبه گری با درایت و بدون خودزنی باشد.

شهردار اصفهان در پاسخ به سوالی با موضوع اقتصاد شهری تاکید کرد: اولین نمایشگاه برون مرزی را در بصره در هفته های آینده تشکیل خواهیم داد تا صنعتگران محصولات خود را در معرض فروش قرار دهند که ارزآوری خوبی در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه نقطه آرمانی ما رفتن به سمت شهر اسلامی است، گفت: سعی کرده ایم این مفهوم را در فرصت های مختلف تبیین کنیم. شهر از کالبد و روح تشکیل شده است و جامعه مانند انسان موجودی زنده است و چه بخواهیم چه نخواهیم اصفهان شهری اسلامی است و شخصیت آن دینی است و مگر می توان مناره ها و گلدسته ها، مساجد و … را از این شهر حذف کرد؟

قاسم زاده ادامه داد: اگر از شهر اسلامیت زدایی شود چه می شود؟! آیا می توان مسجد جامع یا مسجد شیخ لطف الله را از این شهر حذف کرد. بدرفتاری یک فرد نباید پای اسلام و شخصیت دینی یک شهر نوشته شود از همین رو ما دنبال صیانت از شهر تاریخی، فرهنگی و اسلامی اصفهان هستیم.

وی گفت: در این دوره، توسعه گردشگری با تمرکز بر حوزه بین الملل و ایجاد زمینه های جذب گردشگر مبنای نظر است و دیپلماسی عمومی در این فرصت معنا پیدا می‌کند. در دوره‌های مختلف کارم در شهرداری سعی کردم روابط بین الملل فعال شود و اکنون هم از ظرفیت تفاهم نامه ها برای رفت و آمد بازرگانان، هنرمندان، دانشگاهیان و…. می توان استفاده کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه قرار بر این است که باب گردشگری بازتر شود و باید مشکلات زیرساختی برای حضور گردشگر در سطح شهر مرتفع شود، اضافه کرد: البته باید پیشنهادهایی برای گذراندن اوقات گردشگران در شهر مانند گردشگری شبانه تهیه و اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه استفاده از نخبگان اولویت ما استفاده از بدنه شهرداری بود تا از تجربه آنها استفاده شود و در صورت شرایط مساوی نیز اولویت با جوانان بود.

قاسم زاده تصریح کرد: از سوی دیگر ضریب هوشی مدیران مدنظر بود چراکه هوش در سرعت درک مسئله تاثیرگذار است و مدیران باید در عین داشتن هوش، تفکر واگرا و خلاق هم داشته باشند.

* اصفهان دیگر کارتن خواب ندارد  

وی در ادامه با اشاره به موضوع کارتن خوابی در اصفهان، افزود: اصفهان دیگر کارتن خواب ندارد مگر اینکه فردی مهاجر از شهری دیگر به اصفهان آمده و اتراق کرده باشد که این افراد با حفظ عزت به عنوان بخش آسیب دیده جامعه ساماندهی می شوند. در این موضوع همگرایی بین بهزیستی، نیروی انتظامی و شهرداری پیش آمد و شهر همگرا در حل یک مسئله شهری توانمندی خود را بروز داد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از حلقه های مفقوده، فقدان طرح جامع با توجه به شرایط جدید برای شهر اصفهان است، ادامه داد: اصفهان طرحی برای توسعه شهری ندارد و همین سبب شده که اتفاقاتی در حاشیه شهر رخ دهد که هیئت و ریخت شهر فاقد یکپارچگی باشد.  

وی گفت: با بازنگری طرح جامع، نگرانی برای حاشیه نشینی برطرف می شود و تا تحقق این مسئله معاونت شهرسازی با هوشمندسازی، مسائل جاری را به سیستم ها بسپارند و این معاونت پاسدار هویت شهر باشد.

قاسم زاده با بیان اینکه برای احیای خانه های تاریخی دنبال جذب سرمایه گذار هستیم، تاکید کرد: تاکنون دو نفر برای محورهای گردشگری اعلام آمادگی کرده اند تا با تفریحات سالم اوقات گردشگر پر شود.

وی ماموریت فوری سازمان نوسازی را آماده سازی برای حضور سرمایه گذاران در این بافت ها ذکر کرد و افزود: چشم انتظار حضور مدیرکل میراث فرهنگی هستیم و امیدواریم مدیری بیاید که به جای فریز کردن محورهای تاریخی نگاهی پویا به این بافت داشته باشد. اصفهان شهری است که از نظر فرهنگی قوت داشته و دارد و نباید با داشته های خود بجنگیم و می توانیم در این فضا پذیرای خرده فرهنگ ها شویم.

شهردار اصفهان درخصوص تبدیل وضعیت نیروهای حجمی شهرداری، اضافه کرد: هر آنچه قانون مکلف کرده انجام می دهیم. تاکنون ابلاغی برای تبدیل نیروهای حجمی ارسال نشده است و عکس آن رخ داده و جذب و تبدیل نباید صورت گیرد اما اگر قانون دست ما را باز بگذارد این کار را خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه انتظار مردم از شهرداری، خدمت شفاف است و قرار ما این است حقوق شهروندی را رعایت کنیم، تصریح کرد: گاهی مشاهده می شود قراردادی با شهرداری بسته می شود اما نسخه دوم به طرف قرارداد داده نمی شد که این روند نیاز به اصلاح داشت که با برطرف کردن آن، اعتماد عمومی حاصل می شود.

قاسم زاده متذکر شد: بخش دیگر، رفع فساد است چراکه فساد بی اعتمادی ایجاد می کند. به طور مثال یکی از افرادی که در شهرداری دستگیر شد یک کارمند ساده بود که طبق برآوردها ۲۰۰ میلیارد تومان در طول ۶ سال رشوه گرفته است. چنین زمینه هایی باید رفع شود تا مردم با اطمینان به ما مراجعه کنند.

* در لایحه بودجه دولت، همه تبصره‌های کمک به شهرداری حذف شده است

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه دولت، همه تبصره‌های کمک به شهرداری در قالب اوراق مشارکت و حمل و نقل عمومی حذف شده است؛ افزود: از سوی دیگر ردیف پایدار درآمدی برای شهرداری در قالب سه درصد سهم شهرداری ها از ارزش افزوده وجود دارد که در لایحه پیشنهادی اختیار آن از شهرداری ها گرفته و به دولت سپرده شده است.

شهردار اصفهان تاکید کرد: با حذف این موارد با بحران ملی مواجه و شهرداری ها زمین گیر می شوند و این نهادها حتی نمی توانند هزینه های جاری خود را تامین کنند. این اتفاق در بودجه بسیار خطرناک است و قرار است از سوی شهردار تهران خطر این موارد به هیئت دولت تبیین شود.

وی تصریح کرد: در چنین شرایط دشواری، وظیفه سنگین نوسازی فاضلاب شهری هم در بودجه به شهرداری ها سپرده شده است و هزینه هنگفتی را به شهرداری ها تحمیل کرده اند، در مجموع این وضعیت، هشداری است که اگر جدی گرفته نشود، با بحران جدی در شهرداری ها روبرو می شویم.

وی با بیان اینکه اصفهان بهره ای از حق آلایندگی صنایع ندارد و سهم اصفهان فقط آلاینده هاست، اضافه کرد: شورای شهر جلسه مفصلی تشکیل داد و تصمیم های خوبی گرفته شد تا بخشی که سهم شهرداری است را اجرایی کنیم. برخی آدرس غلط می دهند تا اذهان را از صنایع به سمت شهرداری منحرف کنند.

قاسم زاده در خصوص به کارگیری بانوان در مدیران شهرداری گفت: در سطوح مدیران میانی بسیاری از بانوان مشغول کارند و نتوانستیم در کابینه اصلی از بانوان استفاده کنیم و فردی که مدعی کار در این حوزه های تخصصی باشد، وجود نداشت.

وی راه حل اساسی فرونشست در اصفهان را جاری شدن زاینده رود ذکر کرد و افزود: همچنین راه حل اورژانسی، ایمن سازی ابنیه آسیب پذیر است و این آمادگی را داریم با همکاری میراث، ابنیه تاریخی را ایمن سازی کنیم. از سوی دیگر، هرکجا در بافت شهری این نگرانی احساس شد شهرداری به صورت اورژانسی وارد شده و با راهکارهای فنی، رفع نگرانی می کند.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: به دنبال الگوی جدید برای تعامل با رسانه ها هستیم و در آینده سیاست ما تدبیر می شود و منابع مالی هم با توجه به سیاست جدید تعریف خواهد شد.

وی ادامه داد: تیمی که در حال حاضر در استانداری و فرمانداری مستقرند با انگیزه و جهادی اند و تعامل ما با استاندار و فرماندار بسیار خوب بوده است؛ البته هنوز نیامده این تیم ها دچار حل بحران شده و درگیر موضوع کشاورزان و زاینده رود شدند اما امیدواریم این دوره مدیریت از نظر نماد همگرایی و هم افزایی الگویی برای مدیریت همگرا باشد.

قاسم زاده در ادامه با اشاره به دغدغه های افراد دارای معلولیت، تاکید کرد: تاکنون چهار جلسه با معلولان برگزار و مسائل آنان احصا شده است تا در سال آینده گزارش عملکردی در این موارد ارائه دهیم. امیدوارم شعار “اصفهان من شهر زندگی” برای همه اقشار از جمله معلولان محقق شده و اصفهان شهر دوست داشتنی برای همه باشد.

وی اضافه کرد: اکثریت پرسنل شهرداری از جامعه دلسوز و زحمتکش شهر هستند و ماموریت من صیانت از شهر و شهرداری است و حق نیست دامن شهرداری با بیش از صدسال خدمت، به این موارد، آلوده و چهره آن مخدوش شود. امیدوارم در سال آینده شاهد این نوع اتفاقات تلخ در شهر و رفتارهای توام با فساد در بدنه شهرداری نباشیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: برای حل معضل کودکان کار ایراد قانونی در شهر داریم به طور مثال هم اکنون خیری حاضر به آموزش و پشتیبانی از کودکان کار در قالب کار در کارخانه شده است اما قانون اجازه نمی‌دهد. اکثر کودکان کار مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و بهره پولی که به دست نمی آورند به کودکان نمی رسد و دنبال راه حل برای این موضوع هستیم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع دوچرخه سواری بانوان در پاسخ به سوال یک خبرنگار، تاکید کرد: شهرداری باید امکان رفت و آمد امن با دوچرخه را برای شهروندان فراهم کند اما درخصوص اینکه چه کسی از این مسیر استفاده کند صاحب نظر نیستیم. از همین رو توسعه مسیرهای دوچرخه سواری کماکان جزو سیاست های شهرداری است.  

قاسم زاده در خصوص استخدام پاکبانان اعلام کرد: ما موظفیم براساس ساختار مصوب وزارت کشور نیرو استخدام کنیم که تعداد کارکنان در این ساختار ۳۵۰۰ نفر است اما اکنون ۲۵ هزار نفر در بهداشت و نگهداشت شهر اصفهان فعالیت می کنند. شهرداری اجازه استخدام پارکبان و پاکبان را به ما نداده است و مسیر این کار جذب نیرو از طریق شرکت‌ها در قالب حجمی است و ساختار شهرداری اجازه استخدام نمی دهد.

وی اضافه کرد: شهر ما از نظر معابر اشباع شده است و دنبال فضاهای فرهنگی و تفریحی در شهر هستیم به همین دلیل اینگونه پروژه ها را در این دوره بیشتر مشاهده خواهیم کرد.

*

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.