تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر : 28674

نقش جهادی ائمه جمعه در تبیین اهداف گام دوم انقلاب

نقش جهادی ائمه جمعه در تبیین اهداف گام دوم انقلاب

مدیریت دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند. به گزارش دنیای اسرار:علیرضا فرهنگ مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام نورانی دهه فجر، یادآور رشادت ها و مجاهدت های ملت غیور ایران در برابر حکومت طاغوت اظهار داشت: نگاه

Print Friendly, PDF & Email

مدیریت دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند.

به گزارش دنیای اسرار:علیرضا فرهنگ مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام نورانی دهه فجر، یادآور رشادت ها و مجاهدت های ملت غیور ایران در برابر حکومت طاغوت اظهار داشت: نگاه ما به خبرنگاران یک نگاه معرفتی و با ارزش است. خبرنگاران در مسئله تبیین اهداف انقلاب برای جامعه نقش بسزایی دارند.

وی با توجه به اینکه سیاست های دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان، به تازگی این روند شروع شده است تصریح کرد: در کل کشور ۹۰۰ نماز جمعه برگزار می شود که اصفهان در رتبه اول نمازجمعه، به عنوان بزرگترین استان از نظر برگزاری نماز جمعه و پوشش اخبار آن است.

فرهنگ با بیان اینکه مقام معظم رهبری نگاهش به نماز جمعه نگاه قرارگاهی و تشکیلاتی است و ایشان فرمودند نماز جمعه قرارگاه ایمان، اخلاق، بصیرت و تقواست افزود: بر این اساس ما قرارگاه را به چهار محور تقسیم کردیم.

وی در ادامه گفت: یکی از محورها خود ائمه جمعه هستند که در سه غالب دور هم جمع می شوند و برای اهدافی که در پیش دارند سیاست گذاری می کنند که این سیاست ها به صورت میدانی اجرا می شود.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان اظهار کرد: ائمه جمعه یک نشست فصلی دارند که در یک جلسه جمع می شوند و موضوعات مختلف در آن جلسه مطرح و سیاست ها را پیگیری می کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه استانی که از ترکیب ائمه جمعه مراکز شهرستانها و نماینده ولی فقیه است و هر دوماه یکبار برگزار و در آن جلسه به موضوعات مختلف مربوط به شهرستان پرداخته می شود، تاکید کرد: قرارگاه شهرستان هم داریم که کل ائمه جمعه به ۱۷ قرارگاه شهرستانی تقسیم بندی می شود. یعنی هر شهرستان با ائمه جمعه شهرهای اطراف خودش می شود قرارگاه شهرستانی.

فرهنگ ادامه داد: محور دیگر قرارگاه ستادهای نماز جمعه هستند که در حال سامان دهی می باشند. ستادهای نماز جمعه به عنوان بازوی اجرایی فعالیت های امام جمعه می ببینیم و با تقویت آن، امام جمعه می تواند در شهر و نقطه محل ماموریت خود بهتر کار انجام دهد.

وی با توجه به اینکه قرارگاه طلاب و ائمه جماعت یکی دیگر از محورها هستند و به عنوان کسانی که در کنار امام جمعه در مسیری که انتخاب شده و حرکت می کنند، افزود: ضلع چهارم که خیلی مهم است و قابل توجه، مسئولان هستند.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: بزودی طرحی را عملیاتی می کنیم که در شورای فرهنگی عمومی استان رونمایی می شود به نام “طرح عملیاتی میز خدمت” که به صورت هماهنگ با دستگاه های دولتی در همه نماز جمعه ها انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه نقش نهاد نماز جمعه در به خط کردن مسئولان برای خدمت به مردم نقش بسیار کلیدی در کنار میز خدمت دارند تاکید کرد: ائمه جمعه قبلا به صورت سنتی فعالیت می کردند، اما امروزه وضع فرق کرده و برنامه محور و تشکیلاتی شده است. به این معنا که برای هر امام جمعه یک برنامه اعتلای انقلابی شهر تعریف گردیده است.

فرهنگ با توجه به اینکه امام جمعه زبان گویای مردم هستند و باید نیازهای مردم، مسائل مختلفی که مردم با آن دست وپنجه نرم می کنند، بتواند به خوبی در نماز جمعه و محافل مختلف تبیین کند گفت: لازمه این کار آشنایی ائمه جمعه به مسائل، داشتن انگیزه و انقلابی حرکت کردن است.

وی ادامه داد: برگزاری اولین و بزرگترین گردهمایی آموزشی ۷۵ مسئول رسانه دفتر ائمه جمعه استان اصفهان که در تاریخ ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه در محل دانشگاه آزاد نجف آباد برگزار می گردد.

خبرنگار:مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.