تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر : 28748

ایران مثل یک جنتلمن به جام جهانی رسید

ایران مثل یک جنتلمن به جام جهانی رسید

خبرنگار ESPN در گفتگو با مهر: ایران مثل یک جنتلمن به جام جهانی رسید مفسر ورزشی شبکه ESPN ضمن اشاره به قدرت بالای تیم ملی فوتبال ایران گفت: این تیم می تواند آرزوی مردم خودش و آسیا را برای حضور در دور دوم جام جهانی قطر برآورده کند. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر، تیم

Print Friendly, PDF & Email

خبرنگار ESPN در گفتگو با مهر:

ایران مثل یک جنتلمن به جام جهانی رسید

مفسر ورزشی شبکه ESPN ضمن اشاره به قدرت بالای تیم ملی فوتبال ایران گفت: این تیم می تواند آرزوی مردم خودش و آسیا را برای حضور در دور دوم جام جهانی قطر برآورده کند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر، تیم ملی ایران به عنوان نخستین تیم گروه به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا راه یافت و دراگان اسکوچیچ و بازیکنان این تیم با صعود زودهنگام خود به این رقابت‌ها، کار بزرگی کردند.

ملی پوشان فوتبال ایران در حالی مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طی کردند که در یک قدمی حذف از دور مقدماتی قرار داشتند اما نتایج درخشان با سرمربیگری اسکوچیچ در بحرین و ادامه همان مسیر در دور نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ سبب شد تا فوتبال ایران بار دیگر بر بام آسیا قرار بگیرد.

«گابریل تان» خبرنگار و مفسر شبکه ESPN در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به صعود تیم ملی ایران درباره عملکرد اسکوچیچ و بازیکنان به همراه امیدهای یک قاره برای صعود بعدی این تیم در جام جهانی قطر صحبت کرد.

ایران مثل یک جنتلمن صعود کرد

تحلیل گر فوتبال آسیا در شبکه ESPN گفت: نتایج تیم ملی ایران در مسیر صعود به جام جهانی مقتدرانه بود. این تیم بدون خلق شگفتی و تنها روی بزرگی بازیکنان خود نظیر مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و علی قلی زاده به موفقیت‌های متوالی رسید.

تان درباره عملکرد شاگردان اسکوچیچ افزود: این تیم یک جنتلمن بود. ایران در هر بازی بر اساس استراتژی‌های مشخص و سازماندهی مناسبی که داشت فوتبالش را بر تاکتیک حریفان خود پیاده کرد.

اسکوچیچ درباره طارمی دسیپلین نشان داد

تهیه کننده برنامه‌های فوتبال آسیا در شبکه ESPN که در جریان برخورد انضباطی دراگان اسکوچیچ با مهدی طارمی بود درباره این موضوع به خبرنگار مهر گفت: وقتی طارمی درباره فوتبالیست‌های ایرانی توئیت زد اسکوچیچ واکنش نشان داد. اینکه مصاحبه اسکوچیچ چه بود زیاد تأثیری در این واکنش نداشت بلکه مهم‌تر این بود که جایگاه هر شخص در قالب تیمی مشخص شود. نظم تیمی یکی از مهم‌ترین کاراکترهای تیم ملی ایران بود که همه دیدند.

ستاره‌های ایران پر نور بودند

تحلیل گر فوتبال آسیا در ادامه راجع به روند این تیم با اسکوچیچ تصریح کرد: بازی‌های منامه بحرین برای ایران اهمیت زیادی داشت که خوشبختانه به خوبی توانست از آنچه که فکرش را هم نمی‌کرد خارج شود. تیم ملی فوتبال ایران ستاره‌های پرنوری همچون طارمی، آزمون و جهانبخش دارد. این تیم قطعاً لایق صعود به جام جهانی بود و توانست با قدرت تاکتیکی و رهبری تیمی شخصی همچون اسکوچیچ به جایگاه ایده آل برسد.

اسکوچیچ باید در جام جهانی هم خوب باشد

تان در واکنش به عملکرد دراگان اسکوچیچ با تیم ایران و حضور او روی نیمکت ایران در جام جهانی، گفت: او با نتایج خود نشان داد مربی خوبی است و شاخص‌های ایجاد تیمی که بالاترین بازدهی را از ستاره‌های خود داشته باشد به دست آورد. اسکوچیچ شاید در دنیای فوتبال دنیا اسم بزرگی نبوده باشد اما حالا می‌تواند روند خود را در جام جهانی ادامه دهد تا نشان دهد حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. او روی کاغذ در بازی‌های انتخابی جام جهانی درخشیده است و حالا باید در جام جهانی هم خوب باشد.

انتظار از ایران طبیعی است

وی در ادامه گفتگوی خود در خصوص اینکه انتظار از تیم ملی ایران افزایش یافته و خیلی از علاقمندان به فوتبال در کشور منتظر صعود این تیم از مرحله گروهی هستند، تاکید کرد: چرا که نه! ایران با ستاره‌هایش می‌تواند به دور دوم جام جهانی فکر کند. این تیم فرصت کافی برای برنامه ریزی دارد و باید شرایط ویژه برای بازی کردن با بهترین‌های جهان را برای خود ایجاد کند. تیم ملی ایران در سطح اول فوتبال آسیا قرار دارد و باید برای پیشرفت فوتبال خود به جایگاه بهتری در دنیا هم فکر کند. حضور در دور دوم به مواردی همچون قرعه کشی و گروه بندی ارتباط مستقیم دارد اما فکر می‌کنم ایران از حالا هم می‌تواند برای رسیدن به آن برنامه بریزد.

از طارمی تا قلی زاده

تان در پاسخ به این سوال که کدام بازیکن ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ستاره بوده است؟ یادآور شد: انتخاب سختی است. اسم‌ها را نگاه کنید: سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، علی قلی زاده و سامان قدوس. هر کدام از آنها بهترین بوده‌اند. فکر می‌کنم تیم ملی ایران بهترین تیم در دورانش بوده است. نقش کادر فنی هم در این موفقیت بسیار زیاد بوده است چون هماهنگی بین ستاره‌ها را ایجاد کرد و توانست آنها را در یک تاکتیک منظم به بازی بگیرد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.