تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کد خبر : 28901

آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش

آخرین مهلت ثبت‌نام در آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش

ثبت‌نام نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۴۰۰ که از روز چهارشنبه (۲۷ بهمن ماه) آغاز شده بود تا دوشنبه این هفته، دوم اسفندماه ادامه دارد. قرار است ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر از طریق این آزمون در وزارت آموزش و پرورش استخدام شوند. به گزارش دنیای اسراربه نقل از موج، طبق اعلام

Print Friendly, PDF & Email

ثبت‌نام نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۴۰۰ که از روز چهارشنبه (۲۷ بهمن ماه) آغاز شده بود تا دوشنبه این هفته، دوم اسفندماه ادامه دارد. قرار است ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر از طریق این آزمون در وزارت آموزش و پرورش استخدام شوند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از موج، طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام برای شرکت در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند در مهلت مقرر (۲۷ بهمن تا دوم اسفندماه ۱۴۰۰) برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کنند.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه و برگزاری آزمون

نهمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در دو زمان جداگانه برگزار می شود. کارت شرکت در امتحان مذکور برای رشته‌های شغلی مربوط به آموزش و پرورش از روز سه‌شنبه (۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) قابل مشاهده و دریافت است و آزمون استخدامی برای رشته‌های شغلی مربوط به وزارت آموزش و پرورش در روز جمعه (۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) در تهران و با توجه به آمار شرکت کنندگان، حسب مورد در مراکز استان‌ها برگزار خواهد شد.

شرایط اختصاصی استخدامی وزارت آموزش و پرورش

به گفته وزیر آموزش و پرورش، در کنار پذیرش افراد از طریق کنکور سراسری، هرساله آزمون استخدامی به منظور تامین نیرو برگزار می‌شود که افراد پذیرفته‌شده باید در دوره‌های مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان شرکت کنند که موسوم به ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان است. سهمیه استخدامی دریافت شده برای سال جاری، ۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر است.

طی دوره یک ساله مهارت آموزی توسط پذیرفته شدگان با رعایت شرایط و ضوابط ذیل جزو شرایط اختصاصی استخدام در این وزارتخانه است:

– به استناد مجوز  ۱۴۰۰/۰۲/۱۹ سازمان اداری و استخدامی کشور و مفاد ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، پذیرفته شدگان استخدام پیمانی مشاغل آموزشی در آموزش و پرورش، ملزم به گذراندن دوره یک ساله مهارت آموزی (این دوره شامل مجموعه ای از دروس تربیتی، تخصصی و کارورزی (نظری، مهارتی) است که برای دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و حوزوی پذیرفته شده در آزمون های استخدامی آموزش وپرورش برابر آیین نامه خاص خود برگزار می شود)، در دانشگاه فرهنگیان (رشته های شغلی دبیری، آموزگاری، مربی امور تربیتی، مشاوره، مراقب سلامت) و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (رشته شغلی هنرآموزی)، بدون دریافت حقوق و مزایا بوده و صدور حکم استخدامی منوط به کسب موفقیت در دوره مذکور است.

– مهارت آموزانی که از حضور در کلاس درس، امتحانات مواد درسی خودداری کنند به عنوان انصراف از ادامه روند استخدام تلقی می‌شود و مشمول پرداخت هزینه‌های دوره آموزشی و خسارت‌های وارده خواهند بود.

– بخشی از هزینه‌های برگزاری دوره یک ساله مهارت آموزی (خدمات آموزشی و رفاهی) بر عهده داوطلب خواهد بود و چنانچه هریک از پذیرفته‌شدگان در طول برگزاری دوره یک ساله مهارت‌آموزی از ادامه تحصیل و اشتغال منصرف شوند، وزارت آموزش و پرورش می‌تواند به تشخیص خود نسبت به محاسبه و اخذ هزینه‌های مربوط اقدام کند.

– شرایط ، ضوابط و نحوه ثبت نام در دوره یک ساله مهارت آموزی بعد از قبولی نهایی و تأیید صلاحیت‌های عمومی توسط گزینش، از سوی دانشگاه‌های مجری دوره یک ساله مهارت آموزی (دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) اعلام خواهد شد. رعایت ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی دانشگاه مجری دوره مزبور الزامی است.

– پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های شغلی هنر آموزی جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و شرکت یک ساله مهارت آموزی می بایست از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به نشانی www.Sru.ac.ir و پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های شغلی آموزگاری، دبیری، مراقب سلامت، مشاوره، مربی امور تربیتی نیز از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانی www.cfu.ac.ir موضوع را پیگیری کنند.

– مدت دوره یک ساله مهارت آموزی جزء سنوات خدمتی محسوب نخواهد شد و صرفا شرط استخدام پیمانی در آموزش و پرورش است. گواهی پایان دوره مهارت آموزی دارای ارزش برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی نیست.

– محل مهارت آموزی دوره یک ساله، براساس شغل محل پس از اعلام نتایج قطعی تعیین خواهد شد.

– تغییر محل مهارت آموزی، صرفا در صورت وجود شغل، با رعایت جنسیت از طریق دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

– مهارت آموزان در زمان ثبت نام در مراکز مجری دوره یک ساله مهارت آموزی ملزم به ارائه مدرک روخوانی و روانخوانی قرآن کریم و مدرک ICDL هستند، در غیر این صورت باید تعهد کنند که قبل از اتمام دوره یک ساله مهارت آموزی، مدارک مزبور را ارائه کنند.

– دانشگاه‌های مجری دوره مهارت آموزی، مسئولیتی در قبال اسکان و تغذیه مهارت آموزان ندارند در صورت وجود امکانات و تقاضای افراد، ارائه خدمات با اخذ هزینه مربوط امکان پذیر خواهد بود.

– پذیرفته شدگان شغل محل‌های آموزش و پرورش عشایری بعد از گذراندن موفقیت آمیز دوره یک ساله مهارت آموزی جهت تعیین محل خدمت در اختیار اداره کل آموزش و پرورش استان مربوط قرار خواهند گرفت.

– متقاضیان شرکت در مشاغل هنرآموز (استادکاری)، می بایست دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم پیوسته بوده و یا در صورت دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم ناپیوسته، باید مدرک تحصیلی دیپلم هنرستان داشته باشند.

– با توجه به مصوب جلسه ۹۶۵ مورخ ۱۳۹۸/۴/۱۷ شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین تبصره ۴ ماده واحده «نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش» مصوب جلسه ۸۳۳ مورخ ۲۷/۸/۱۳۸۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی، هرگونه گزینش و استخدام در مشاغل آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش، بر اساس نیاز برای بوم خدمت» خواهد بود که به صورت استانی صورت می‌پذیرد بنابراین بعد از طی فرایند استخدامی، خارج شدن نیرو (فرد قبول شده) از بوم خدمت استانی به منزله قطع رابطه استخدامی است و ابقای ردیف برای بوم استان خواهد بود.

– فارغ التحصیلان مراکز تربیت معلم (سابق)، دانشگاه فرهنگیان و فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که دارای تعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند، حق ثبت نام در آزمون استخدامی را ندارند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام برای شرکت در نهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور در دسترس قرار گرفته است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.