تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۷:۳۶
کد خبر : 29674

نشست معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان اموردانشجویان با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه اصفهان

نشست معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان اموردانشجویان با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه اصفهان

دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن دیدار با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه اصفهان و شنیدن سخنان دانشجویان در جریان مسائل و دیدگاه های آن ها قرار گرفت. به گزارش دنیای اسرار: جمعی از دانشجویان غیر ایرانی در این نشست صمیمانه که عصر روز چهارشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۱ در محل

Print Friendly, PDF & Email

دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ضمن دیدار با دانشجویان غیرایرانی دانشگاه اصفهان و شنیدن سخنان دانشجویان در جریان مسائل و دیدگاه های آن ها قرار گرفت.
به گزارش دنیای اسرار: جمعی از دانشجویان غیر ایرانی در این نشست صمیمانه که عصر روز چهارشنبه یکم تیرماه ۱۴۰۱ در محل سازمان مرکزی دانشگاه اصفهان برگزار شد با ابراز خرسندی از حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در جمع خود، مشکلات اقامتی،ورود و خروج به کشور،کمبود خوابگاه برای متاهلین، مشکل سامانه سجاد و طولانی شدن روندهای اداری در خصوص درخواست ها و فرایندهای سامانه سجاد و فارغ التحصیلی و سایر مسائل دانشجویی را مطرح نمودند.
دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان نیز خطاب به دانشجویان اظهار داشت: همه شما عزیزان علاوه بر این که مهمان ما هستید از نظر جغرافیایی نیز در یک منطقه اسلامی قرار گرفته ایم و اگرچه مرزهای جغرافیایی ما را به کشورهای مختلف تقسیم کرده ولی مرزهای عقیدتی ما را بهم پیوند داده است و هدف ما نیز ارایه تسهیلات رفاهی بیشتر برای شما دانشجویان عزیز است.
وی در ادامه تصریح نمود: با توجه به آموزش غیر حضوری در ایام شیوع کرونا و عدم حضور دانشجویان، یک ترم تحصیلی برای دانشجویان بورسیه افزوده شد.
دکتر داداش پور همچنین ضمن تأکید بر استفاده از بیمه سلامت ویژه دانشجویان خارجی اظهار داشت: بیمه سلامت با بیمه حوادث متفاوت است و تعرفه های جداگانه ای را برای دانشجویان،مشمول می شود.
وی در ادامه اذعان داشت: با توجه به تمهیدات جدید وزارت علوم، مشکل صدور ویزای تحصیلی و اقامت دانشجویان غیر ایرانی، در آینده ای نزدیک حل خواهد شد.
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح نمود: کارکنان مرتبط با این حوزه در دانشگاه ها باید ضمن فراگیری زبان بین المللی از سازگاری حداکثری با تمام دانشجویان بین الملل، برخوردار باشند.
وی ضمن تشریح فرهنگ مهمان نوازی ایرانیان، اظهار داشت: در فرهنگ ما، انسان حرمت دارد و همه دانشجویان غیر ایرانی برای ما عزیز و گرامی هستند و اصلا مهم نیست که از چه کشوری آمده باشند.
دکتر داداش پور همچنین از برگزاری جشن دانش آموختگان غیرایرانی در ۲۶ تیر ماه ۱۴۰۱ در حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) خبر داد و اظهار امیدواری نمود که همه دانش آموختگان غیر ایرانی در این جشن بزرگ شرکت نمایند.
وی در ادامه افزود: جشنواره فرهنگ ملل نیز در تاریخ ۱۸ تیر ماه ۱۴۰۱ در شهر قزوین برگزار خواهد شد.
معاون وزیر علوم همچنین از ایجاد فرصت های شغلی پاره وقت برای دانشجویان غیر ایرانی خبر داد و تصریح نمود: در این خصوص با وزیر کار مذاکره و مقرر شد تا در برخی از دانشگاه ها اقدامات مرتبط با این دانشجویان به صورت آزمایشی انجام شود.
دکتر داداش پور اظهار امیدواری نمود که همگی، احیاگر صلح و عظمت کشورهای اسلامی و تمدن نوین اسلامی در دنیای پرچالش امروز باشیم.
گفتنی است: در حاشیه این نشست صمیمانه، دکتر داداش پور دکتر هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، به اتفاق دکتر حسین هرسیج رییس دانشگاه اصفهان، دکتر رضا علی نوروزی معاون دانشجویی دانشگاه و جمعی از مدیران این دانشگاه از اماکن دانشجویی شامل خوابگاه ها، سالن ورزشی ولایت و زیرساخت های دانشجویی دانشگاه اصفهان بازدید نمودند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.