تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
کد خبر : 29987

تشکیل انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سبزی و صیفی استان اصفهان

تشکیل انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سبزی و صیفی استان اصفهان

با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان انجام شد: تشکیل انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سبزی و صیفی استان اصفهان به گزارس دنیای اسرار:مهدی تقی‌پور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در جلسه انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسان انجمن صنفی تولیدکنندگان سبزی و صیفی استان اصفهان، ضمن

Print Friendly, PDF & Email

با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان انجام شد:

تشکیل انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سبزی و صیفی استان اصفهان

به گزارس دنیای اسرار:مهدی تقی‌پور رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در جلسه انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسان انجمن صنفی تولیدکنندگان سبزی و صیفی استان اصفهان، ضمن تبریک به منتخبین اعضای انجمن، با تاکید بر این‌که بر اساس قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع جمهوری اسلامی ایران، این سازمان صرفا متعلق به مهندسان کشاورزی نیست بلکه سازمان مجموعه قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها، استانداردها، تشکل‌های مهندسی، حرفه‌ای و صنفی است که وظیفه آن ایجاد مناسبات شغلی و حرفه‌ای بین صاحبان حرف فنی و مهندسی بخش کشاورزی با تولیدکنندگان و تشکل‌ها و اتحادیه‌های تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی در راستای افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی است، گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان همواره در حمایت و ایجاد، برقراری و حفظ تعاملات سازنده با تشکل‌های تولیدی بخش کشاورزی در سطح کشور پیشرو و الگو بوده است و قطعا از فعالیت این انجمن و گسترش فعالیت‌های کاری فیمابین استقبال می‌کنیم.

تقی‌پور استان اصفهان را مهد تولیدات گل‌خانه‌ای برشمرد و تاکید کرد نخستین گل‌خانه‌های کشور و نخستین گل‌خانه‌سازان داخلی از استان اصفهان برخاسته‌اند و همین امر باعث شده است که تولید محصولات گل‌خانه‌ای در این استان مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته و علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی، از طریق صادرات زمینه ارزآوری برای کشور را نیز فراهم آورد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با اشاره به اقدامات این سازمان در دانش‌گستری و تربیت مسوولان فنی دارای مهارت با همکاری مراکز مهارت‌آموزی و توان‌افزایی که خود در زمره تولیدکنندگان برتر استان هستند، افزود در حال حاضر ۷۵درصد گل‌خانه‌های استان از حضور مسوول فنی بهره‌مند هستند که نشان از اعتقاد عمیق تولیدکنندگان محصولات گل‌خانه‌ای استان به استفاده از دانش است و در هیچ استان دیگری این‌چنین از حضور مسوولان فنی در واحدهای تولید محصولات گل‌‌خانه‌ای استقبال نشده است.

مهدی تقی‌پور اظهار داشت استان اصفهان نخستین استانی بود که نسبت به صدور شناسنامه تولید محصولات گل‌‌خانه‌ای از طریق ثبت اطلاعات فنی گل‌خانه توسط مسوولان فنی در سامانه سانکا اقدام کرد و این امر باعث شد تاجران و صادرکنندگان با آگاهی از شرایط تولید هر گل‌خانه نسبت به تامین نیاز بازار هدف خود اقدام کنند و در حال حاضر نیز قریب به ۸۰درصد کل شناسه‌های تولید (QR Code) واحدهای تولید محصولات گل‌خانه‌ای کشور در استان اصفهان صادر شده است و این مهم نیز افتخار دیگری برای این استان محسوب می‌شود.

وی افزود با برنامه‌ریزی‌های صورت پذیرفته به منظور تقویت جریان ورود سرمایه‌های مردمی به بخش کشاورزی از طریق نهادسازی مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی و تسهیل و روان‌سازی فرایندهای اداری، زمان‌بری صدور مجوزهای بخش کشاورزی در استان اصفهان به کمتر از ۱۰ روز رسیده که این توفیق نیز در سطح کشور بی‌سابقه بوده است.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان اظهار امیدواری کرد که وجود عقبه قوی در انجمن صنفی و حضور تولیدکنندگان برتر ملی در این انجمن، پی‌گیری و حل مسایل تولید کنندگان سبزی و صیفی را تسهیل و از سوی دیگر بتواند منافع تولیدکنندگان سبزی و صیفی را در مذاکره با تصمیم‌‌گیران و سیاست گذاران نمایندگی کند.

مهدی طاهری نماینده هیات موسس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سبزی و صیفی استان اصفهان نیز اظهار داشت: مجمع عمومی موسس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سبزی و صیفی استان اصفهان تلاش می‌کند میان تامین کنندگان نهاده‌ها، کارشناسان، واحدهای فراوری و سورتینگ و بسته‌بندی، بازاریابان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان نهایی محصولات سبزی و صیفی در بازارهای داخل و خارج کشور ارتباط بیش‌تری برقرار کند.

وی ادامه داد: خلق ارزش و افزایش مزایای رقابتی در بازار از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که همواره مورد توجه بهره‌برداران و تصمیم‌گیران بخش سبزی و صیفی در سطوح استانی و کشوری قرار داشته است و در صدد هستیم فعالیت این انجمن به تحقق این اهداف کمک کند.

طاهری افزود: توسعه کمی و کیفی این انجمن به افزایش هرچه بیش‌تر مفاهمه میان بخش خصوصی و تصمیم‌گیران بخش کلان در دولت کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: انجمن این قابلیت را دارد که به نمایندگی از کلیه تولیدکنندگان سبزی و صیفی اعم از تولیدکنندگان فضای باز و گل‌خانه، سیاست‌گذاران و مجریان را در اتخاذ تصمیماتی که منجر به خلق بیش‌ترین ارزش در زنجیره ارزش و تامین محصولات سبزی و صیفی شود، یاری رساند.

به گفته طاهری کمک به پایش و اجرای استانداردهای تولید محصول و همچنین ایجاد هماهنگی میان عرضه‌کنندگان محصولات سبزی و صیفی از ظرفیت‌های این انجمن محسوب می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که ظرفیت‌های انجمن با مشارکت هرچه بیش‌تر اعضا و حمایت‌های دولت، بالفعل شود.

وی تصریح کرد: انجام همکاری با سایر تشکل‌های موجود که به هر نوعی با فعالیت‌های این انجمن نزدیک می‌باشد نیز از دیگر اهداف این تشکل محسوب می‌شود.

طاهری اذعان داشت: امیدواریم این انجمن با حمایت ارگان‌هایی چون سازمان جهاد کشاورزی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، اداره تعاون روستایی، اداره کار و سایر ادارات ذی‌ربط به تحقق اهداف کشاورزان سبزی و صیفی و مصرف کنندگان این گونه از محصولات و هم‌چنین اهداف عالیه دولت در تامین امنیت غذایی یاری برساند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم فعالیت این انجمن به بهبود جذب سرمایه و توسعه فناوری و بهبود بهره‌وری در واحدهای تولیدی کمک کند.

طاهری از تمامی تولیدکنندگان محصولات سبزی و صیفی اعم از تولیدکنندگان گل‌خانه‌ای و فضای باز در سراسر استان اصفهان دعوت کرد تا جهت عضویت و مشارکت در این انجمن با دبیرخانه تماس حاصل کنند.

شایان ذکر است مجمع عمومی موسس انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان سبزی و صیفی استان اصفهان روز پنج‌شنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱ با حضور اکثریت اعضا در محل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان برگزار شد.

به گفته نماینده هیات موسس این انجمن، تشکیل این نهاد صنفی در راستای اصل (۲۶) قانون اساسی و ماده (۱۳۱) قانون کار جمهوری اسلامی ایران و با هدف حفظ و پی‌گیری حقوق و منافع قانونی و بهبود وضع اقتصادی اعضا تشکیل شده است.

در مجمع عمومی هیات موسس انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان سبزی و صیفی استان اصفهان، که با حضور نمایندگان اداره کار رسمیت یافت، اعضای هیات مدیره و بازرسین با رای اعضا برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.