تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 30120

شناسایی۳۹۴ سایت فروش سلاح در اصفهان

شناسایی۳۹۴ سایت فروش سلاح در اصفهان

به گزارش خبرنگار دنیای اسرار: سردار محمدرضا میرحیدری  در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: شرایط منطقه شرایط خاصی است و با توجه به اراده خداوند متعال علیرغم همه مشکلات اقتصادی و مسائل سیاسی جایگاه نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای است که به‌واسطه غیرت این ملت بزرگ شکل گرفته است

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش خبرنگار دنیای اسرار: سردار محمدرضا میرحیدری  در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: شرایط منطقه شرایط خاصی است و با توجه به اراده خداوند متعال علیرغم همه مشکلات اقتصادی و مسائل سیاسی جایگاه نظام جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای است که به‌واسطه غیرت این ملت بزرگ شکل گرفته است و نظام جمهوری اسلامی در ابعاد جهانی برای رسیدن به اهداف تلاش می‌کند و روند مذاکرات هم‌روند مثبتی است و امیدواریم وضعیت به نحوی باشد که به نفع ملت ما باشد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه پلیس آگاهی در مدتی که از سال جاری گذشته است در مورد برخورد با باندهای سرقت ۱/۵ درصد افزایش و در دستگیری سارقان ۲/۷ درصد و ۳/۷ دهم درصد افزایش سرقت‌های خرد را داشته‌ایم که برابر دستورالعمل وزارت کشور سهم دستگاه‌ها در پاسخگویی به‌حق مردم باید دیده شود چراکه روند سرقت در حوزه برخی دستگاه‌ها مانند برق یا مخابرات روندی افزایشی است و همت دستگاه‌های مسئول در بحث پیشگیری و دفاع از بیت‌المال را شاهد نیستیم که باید این موضوع در سطح استانی مطرح و روند هدفمندی با جلسات به‌موقع برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: در مورد کشف به وقوع شاهد ۶درصد کاهش و در سرقت به عنف تغییری نداشتیم و در کشف سرقت به عنف شاهد کاهش ۳۲ درصدی هستیم. در حوزه سرقت مسلحانه در حد انگشتان دست نسبت به سال قبل افزایش داشتیم اما درمجموع چهار باند در داخل و خارج استان شناسایی و دستگیر شدند.
سردار میرحیدری اضافه کرد: در مورد کشف به وقوع در سرقت مسلحانه ۵۱ درصد افزایش داشتیم که تعدادی از سرقت‌های مسلحانه دیگر استان‌ها هم در این آمار وجود دارد، درباره جعل ۱۶/۴ درصد کاهش و در کشف به وقوع جعل ۵/۵ درصد کاهش داشته‌ایم.

سردار میرحیدری در خصوص کالاهای احتکار شده نیز گفت: کشفیات احتکار شده در استان ۵ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تلفات جانی درون شهری اظهار کرد: متاسفانه در زمینه موتورسیکلت سواران و عابران پیاده که اغلب افراد سالمند هستند شاهد افزایش تلفات هستیم.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به افزایش  ۵۰ درصدی قتل در استان اصفهان افزود: کشف به وقوع قتل ۳۱ درصد کاهش داشته است، اما کشف قتل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه بیشتر این آمار قتل مربوط به نزاع و درگیری است، بیان داشت: ۲۰ درصد علت قتل ها مربوط به اختلافات خانوادگی و ۷ درصد مسائل اخلاقی بوده است که این میزان قتل در استان اصفهان بسیار نگران‌کننده است.
سردار میرحیدری ادامه داد: طی چهار ماه نخست سال جاری در ارتباط با تجاوز به عنف ۲۳/۷ درصد کاهش و در حریق عمدی هم ۶۲ درصد کاهش داشته‌ایم و کشف به وقوع این موضوع ۳۳ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: در مورد طرح‌های اراذل‌واوباش در فضای مجازی ۸۲ مورد رصد و ۴۵۶ سایت بسته شده است، در مورد سایت‌های خریدوفروش سلاح ۳۹۴ مورد فعال بودند که ۲۳۹ مورد آنها بسته شده است.
سردار میرحیدری ادامه داد: در مورد سایت‌های داروهای غیرمجاز ۳۲۰ مورد رصد انجام شده و در مورد آرایشگران زنانه بدون رعایت ضوابط ۲۳۰ مورد رصد شده و ۸۰ مورد صفحات مستهجن رصد و عمده آن‌ها فیلتر شده است.
وی تصریح کرد: ۸۱۱ مورد بازدید نظارتی در استان اصفهان صورت گرفته است که شاهد رشد ۲۳ درصدی در این حوزه هستیم همچنین در این بازدیدها ۳۶۱ مورد کسب‌وکارهای اینترنتی شناسایی‌شده است که ۳۱ درصد نسبت به سال گذشته در این حوزه رشد داشته‌ایم. ۴۶ مورد آموزش سواد رسانه‌ای و آسیب‌های اجتماعی و انتشار ۱۷۴ محتوای آموزشی پیشگیرانه در سایت‌های مختلف انجام شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: ۳۴ هزار تماس با سامانه پلیس فتا (۰۹۶۳۸۰) صورت گرفته که جنبه مشاوره تخصصی داشته است که عمده جرایم در فضای مجازی به دلیل کمبود آموزش است، همچنین در سال جاری در مورد وقوع وقایع ۲۹.۷ درصد و در بحث کشف جرایم اینترنتی ۴۴.۲ درصد افزایش داشته‌ایم.
وی ادامه داد: در بحث برداشت غیرمجاز آمار کشوری نشانگر ۸۰ درصد رشد بوده است و مزاحمت‌های اینترنتی هم رشد چندانی نداشته و زیر یک درصد بوده است دسترسی غیرمجاز به داده‌ها ۱۷۴ درصد و انتشار فیلم‌های خصوصی ۱.۴ درصد رشد داشته است.

میرحیدری با بیان اینکه در حوزه تصادفات جرحی نیز دو درصد کاهش داشته ایم ، گفت: خودروی سواری با ۳۵ درصد و موتورسیکلت با ۲۹ درصد بیشترین سهم در تصادفات را داشته‌اند که بیشترین علت تصادف عدم توجه به جلو و بیشترین تصادفات بین ساعت ۲۲ تا ۲۴ بوده است و بیشترین تصادفات در روز یکشنبه اتفاق افتاده است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه در حوزه پلیس راه ۲۲ درصد کاهش تلفات جانی در صحنه داشته ایم، بیان داشت: در تصادفات جرحی برون شهری شاهد کاهش ۱۸ درصدی مجروحان بوده‌ایم و ۱۵ درصد نیز کل تصادفات جرحی کاهش داشته است .
سردار میرحیدری با بیان اینکه تصادفات در آزادراه اصفهان- کاشان نگران کننده است، گفت: در چهار ماهه نخست امسال در این آزادراه ۱۷ نفر کشته و ۱۶۴ نفر مجروح شدند که طی پنج ساله گذشته نیز ۱۱۰ مورد تصادف دارای کشته در این آزادراه به وقوع پیوسته است.

وی افزود: در چهار ماهه امسال در حوزه پلیس امنیت اقتصادی عملکرد بسیار خوبی داشتیم، ارزش ریالی کشفیات در این پلیس ۲,۲۷۵ میلیارد ریال بوده است که ۱۰ درصد افزایش میزان کالاهای مکشوفه، ۴۴ درصد میزان پرونده‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و تعداد متهمان دستگیر شده در قاچاق کالا ۱۲ درصد رشد و تعداد خودروهای توقیف شده هم ۵۱ درصد رشد داشته است.

خبرنگار:علیرضاهژبری

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.