تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
کد خبر : 30390

اجرای پروژه‌های شاخص کارآفرینی و کسب و کار در خانه جوان

اجرای پروژه‌های شاخص کارآفرینی و کسب و کار در خانه جوان

مدیر خانه جوان مطرح کرد: اجرای پروژه‌های شاخص کارآفرینی و کسب و کار در خانه جوان مدیر خانه جوان فعالیت‌های این مرکز را در حوزه‌های مختلف کارآفرینی تشریح کرد و گفت: طی سال‌های گذشته طرح‌ها و برنامه‌های متعددی با محوریت کارآفرینی از سوی خانه جوان برگزار و با استقبال بسیار خوب شهروندان روبرو شده است.

Print Friendly, PDF & Email

مدیر خانه جوان مطرح کرد:

اجرای پروژه‌های شاخص کارآفرینی و کسب و کار در خانه جوان

مدیر خانه جوان فعالیت‌های این مرکز را در حوزه‌های مختلف کارآفرینی تشریح کرد و گفت: طی سال‌های گذشته طرح‌ها و برنامه‌های متعددی با محوریت کارآفرینی از سوی خانه جوان برگزار و با استقبال بسیار خوب شهروندان روبرو شده است.

به گزارش دنیای اسرار، فاطمه اکبرزاده با اعلام این مطلب گفت: خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در سال ۱۳۷۳ توسط معاون رئیس جمهور وقت به عنوان اولین خانه جوان کشور تأسیس شد.

او ادامه داد: خانه جوان از همان ابتدا محور برنامه‌های خود را فعالیت‌های کارآفرینی قرار داد و طی سال‌ها با راه اندازی کانون‌های کاریکاتور، گرافیک، نقاشی، خوشنویسی، فیلم، عکس، و معماری به کشف استعداد جوانان کمک ‌کرد.

اکبرزاده خانه جوان را مهمترین مرکز فرهنگی شهر اصفهان و قدیمی‌ترین فرهنگسرای شهر دانست و افزود: این مرکز در طول سال‌ها با مدیریت‌های متفاوت، رویکردهای مختلفی را دنبال کرده است.

اجرای پروژه «توان هفت» در حوزه کارآفرینی و توسعه کسب و کار

مدیر خانه جوان اظهار کرد: از ۴ سال گذشته تاکنون یکی از مهم ترین برنامه‌های این مرکز، برنامه «توان هفت» بوده که با هدف آموزش شهروندان در حوزه کارآفرینی و توسعه کسب و کار در این مجموعه کلید خورده و سایت tavan7.irرا به عنوان منبعی برای آموزش‌های کارآفرینی در سرتاسر کشور راه اندازی کرده است.

او ادامه داد: در این پروژه ۵۰۰ ساعت محتوای آموزشی در حوزه‌های مبانی کارآفرینی، فناوری‌های نوین، مقررات و قوانین کسب‌و‌کار، کسب‌و‌کارهای خرد و متوسط، مهارت‌های ثروت‌ساز و مهارت‌های شخصیتی در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

ارائه محتوای آموزشی برای اقشار مختلف

اکبرزاده، آماده سازی و ارائه بسته‌های محتوایی متعدد از جمله کارآفرین پروری معلمان، مدیران، والدین، کودک و نوجوان، دانشجویان و جوانان را از دیگر برنامه‌های خانه جوان دانست و توضیح داد:۱۰ هزار نفر از شهروندان به صورت حضوری و ۱۰ هزار نفر نیز به صورت مجازی از طریق این بسته‌ها آموزش دیده‌اند.

او با اشاره به اجرای ۳ پروژه ویژه از سال گذشته در خانه جوان گفت: برنامه نوجوان کارا(۱) از سال گذشته با محوریت کارآفرین پروری در رده سنی نوجوانان آغاز و حدود ۹ استارتاپ از دل این رویداد استخراج شده است.

به گفته اکبرزاده، به دلیل استقبال چشمگیر شهروندان از این برنامه امسال نیز رویداد نوجوان کارا(۲) در خانه جوان آغاز شده است.

اجرای پروژه محله کارا با محوریت کسب‌و‌کارهای خانگی

مدیر خانه جوان درباره پروژه محله کارا با محوریت راه‌اندازی و توسعه کسب‌و‌کارهای خانگی هم گفت: هدف از اجرای این پروژه ارائه آموزش‌های کارآفرینی در محلات است که با اجرای طرح در ۵ محله کلید خورد و با برپایی ۳ کارگاه آموزشی، ۳ جلسه مشاوره و ارائه ۴۰ ساعت آموزش برای هر فرد اجرا شد.

او با بیان اینکه مباحثی چون اصول برندینگ، ایده‌های کسب‌و‌کارهای خانگی و مهارت‌های ثروت ساز در این طرح ارائه شد، خبر داد: قرار است این پروژه در مناطق ۱۲، ۱۴، ۱۰، ۷ و ۴ با کمک معتمدین محلات برگزار شود.

برگزاری رویداد «سینما به توان ۷» با محوریت آموزش مفاهیم کارآفرینی

«سینما به توان ۷» با محوریت آموزش مفاهیم کارآفرینی برنامه دیگری است که مدیر خانه جوان درباره آن گفت: آموزش مفاهیم کارآفرینی به واسطه آثار سینمایی و مستند، محور این رویداد است که هر دوهفته یک‌بار با مشارکت ۷ نفر از اعضای اکوسیستم کارآفرینی و بخش‌های مختلف اکوسیستم از جمله شتاب‌دهنده‌ها برگزار می‌شود.

او افزود: پشتیبانی محتوایی سایت توان ۷ از شرکت‌کنندگان، اقدام ارزشمند دیگر خانه جوان است، چنانکه مخاطبان می‌توانند بعد از هر رویداد و اقدام در حوزه کارآفرینی با ورود به سایت از امکانات و محتواهای آموزشی گسترده مرتبط با کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کار در این سایت استفاده کنند.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.