تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر : 30817

به گواه ۳۸۰۰ شهید، واقعی ترین مبارزه در حوزه موادمخدر در ایران اسلامی در حال انجام است

به گواه ۳۸۰۰ شهید، واقعی ترین مبارزه در حوزه موادمخدر در ایران اسلامی در حال انجام است

استاندار اصفهان گفت: بسیاری از کشورهای مدعی مبارزه با موادمخدر در دنیا از بانیان تولید و توزیع موادمخدر در دنیا هستند و این در حالی است که واقعی ترین مبارزه در حوزه موادمخدر در ایران اسلامی درحال انجام است. به گزارش دنیای اسرار، نشست هیئت امنا و انتخابات هیئت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان

Print Friendly, PDF & Email

استاندار اصفهان گفت: بسیاری از کشورهای مدعی مبارزه با موادمخدر در دنیا از بانیان تولید و توزیع موادمخدر در دنیا هستند و این در حالی است که واقعی ترین مبارزه در حوزه موادمخدر در ایران اسلامی درحال انجام است.

به گزارش دنیای اسرار، نشست هیئت امنا و انتخابات هیئت مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی استان با حضور استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، فرمانده انتظامی استان، رئیس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور و سایر اعضا در استانداری اصفهان برگزار شد.
در این نشست دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با اشاره به حماسه آفرینی مردم اصفهان در ۲۵ آبان ماه سال ۱۳۶۱، بیان کرد: در ایامی به سر می بریم که به عنوان «روز اصفهان» نامگذاری شده است. روزی که تجلی اراده مردم اصفهان در حوزه پشتیبانی از کیان این سرزمین بر همگان نمایان شد و مردم اصفهان در یک روز ۳۷۰ شهید را تشییع و در همان روز حجم گسترده ای از کمک های خود را برای پشتیبانی از رزمندگان به جبهه های دفاع مقدس اعزام کردند و همان شب و فردا صبح جمع کثیری از رزمندگان اصفهانی برای خالی نماندن سنگرهای حق علیه باطل شتافتند.
وی ادامه داد: حال در این ایام دور هم جمع شده ایم تا هدف والای دیگری را، این بار در حوزه مبارزه با موادمخدر دنبال کنیم. بدون شک واقعی ترین مبارزه در حوزه مواد مخدر در ایران اسلامی در حال انجام است. گواه ما ۳۸۰۰ شهید گلگون کفن هستند که جان خود را برای این هدف یعنی مبارزه با موادمخدر فدا کرده اند. کجای دنیا را دیده اید که جوانان رشید و برومند جامعه برای حفاظت از جوانان دیگر فدا شوند؟ این مهم تنها در ایران اسلامی رقم خورده است.
استاندار اصفهان عنوان کرد: مردم ما نباید فریب دنیای غرب را بخورند چرا که بسیاری از کشورهای مدعی مبارزه با موادمخدر در دنیا از بانیان تولید و توزیع موادمخدر در دنیا هستند. همانطور که در دوران اشغال افغانستان توسط آمریکا تولید موادمخدر در این کشور رشد فزاینده ای داشت.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال اسارت مردم ما هستند و ابزارهای مختلفی برای این اسارت دارند از جمله اینکه به فرهنگ کشور ما حمله می کنند و سعی در گرفتن مولفه های هویتی از مردم دارند. خانواده و سنت ها را نابود و تلاش می کنند حرمت ها را از بین ببرند.
دکتر مرتضوی تاکید کرد: تجربه جمهوری اسلامی نشان می دهد در حوزه مبارزه با موادمخدر فعالیت های زیادی از جمله برپایی قرارگاه ها، کمپ و … شده اما این زنجیره ناقص مانده است. در صورتی که باید درمان اعتیاد کامل، امکان صیانت اجتماعی فرد فراهم و راه های اشتغالزایی و کسب درآمد هموار باشد.
استاندار اصفهان افزود: مجمع خیرین یاریگران زندگی همین حلقه مفقوده را جبران می کند. بدون شک اقدامات امروز در راستای مبارزه با موادمخدر در استان اصفهان ماندگار خواهد شد.
وی یادآور شد: هنر و گردشگری دو ابزاری هستند که می توانیم در راستای اشتغالزایی برای همه مردم از جمله رهایافتگان از دام اعتیاد به کار ببریم و خاستگاه هر دو ابزار در اصفهان است. اصفهانی که مهد صنایع دستی است می تواند مهد تربیت نیروهای ماهر در این حوزه باشد.
دکتر مرتضوی ادامه داد: از طرفی گردشگری با نام استان اصفهان گره خورده است. در دنیا ایران را به اصفهان می شناسند و ما در اصفهان به صورت هفتگی میزبان مهمانان خارجی دولت هستیم. این ظرفیت های مغفول مانده می توانند راه صحیح و چارچوب مشخصی برای مبارزه با موادمخدر و بیکاری باشند.
گفتنی است؛ مجمع خیرین یاریگران زندگی با هدف تسهیل حضور و هم‌افزایی خیرین، کارآفرینان، متخصصین و جلب مشارکت آحاد مردم با شعار هر ایرانی یک یاریگر زندگی در عرصه‌های پیشگیری، درمان، توانمندسازی، کاهش آسیب و صیانت اجتماعی از افراد مبتلا و خانواده آنان و تلاش برای جامعه‌پذیری افراد بهبودیافته، تشکیل شده و فعالیت می کند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.