تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر : 30839

نقش GIS در توسعه شبکه های برق رسانی موثر است

نقش GIS در توسعه شبکه های برق رسانی موثر است

به گزارش دنیای اسرا ر:مهندس مهرداد دادخواه معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق اصفهان در نشست صمیمی که در آستانه روز جهانی GIS با همکاران این حوزه داشت گفت :جی آی اس فراتر از یک نرم افزار است و علمی است که امروزه به عنوان ااطلاعات مکانی شناخته شده است و می تواند ما

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرا ر:مهندس مهرداد دادخواه معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق اصفهان در نشست صمیمی که در آستانه روز جهانی GIS با همکاران این حوزه داشت گفت :جی آی اس فراتر از یک نرم افزار است و علمی است که امروزه به عنوان ااطلاعات مکانی شناخته شده است و می تواند ما را به یک تصمیم سازی درست هدایت کند .
وی در ادامه افزود : این دانش در حوزه برق رسانی به مشترکین قابلیت و مزایای زیادی دارد و می تواند دسترسی سریع به اطلاعات ،جمع بندی انواع مختلف داده ها ،تحلیل اطلاعات را به صورت یکجا و با هم را به وجود بیاورد و سرعت عمل لازم را ایجاد کند .
دادخواه تصریح کرد :این علم برای صنعت برق بسیار با اهمیت است و به علت گستردگی شبکه های توزیع ،استفاده از فن آوری برای خدمت رسانی بهتر ضرورت دارد به عبارتی شرکت های توزیع برق با مسایلی نظیر پیچیدگی در مکان یابی ، طراحی و توسعه مبتنی بر دانش ذهنی و تجربی نیروی انسانی، تغییر الگوی رفتار مشترکین، تغییر الگوی شهرسازی و به تبع تغییر تقاضای مشترکین و… مواجه هستند لذا اداره کردن این شبکه وسیع با پیچیدگی های منحصر به فرد خود نیازمند بکارگیری سیستم های مدیریت اطلاعات و ساختار جدید است از سوی دیگر ایجاد شبکه های هوشمند، مولدهای تولید پراکنده و … بر پیچیدگی های مدیریت این شبکه می افزایدو یکی از سیستم های موثر در مدیریت شبکه های توزیع، سیستم های مبتنی بر اطلاعات جغرافیایی (GIS) می باشد.
وی این دانش را ,بسیار کاربردی عنوان کرد وبه دیگر همکاران نیز توصیه کرد که با آشنایی با این حوزه می توان مسیر تعالی و پیشرفت سازمان را بیش از پیش ارتقا داد
وی در پایان برای همکاران حوزه GIS از خداوند منان موفقیت و سلامتی را خواهان شد .

بهبود خدمت رسانی به مشترکین با به کارگیری از نرم افزار GIS
مهندس متقی مدیر دفتر کنترل برنامه و پروژه شرکت توزیع برق اصفهان در دیدار صمیمی که با همکاران GIS داشت گفت : استفاده از تکنولوژی جی. آی. اس (GIS) در ارتباط با داده‌های حجیم، پیچیده و تصمیم گیری‌های مبتنی بر این داده‌ها، اجتناب ناپذیر است.
وی در ادامه گفت :در مهندسی شبکه های توزیع از جمله شبکه های فشار متوسط و ضعیف بررسی مکان ها و جغرافیای شهراز اهمیت ویژه ای برخوردار است به عبارتی ایجاد زیر ساخت های استاندارد و خدمت رسانی پایدار به مردم به طور قطع با بهره گیری از این دانش بسیار ارزشمند است چرا که سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی ابزار قدرتمندی برای جمع آوری و تحلیل داده‌های مختلف مکانی هستند.
متقی افزود :افزایش جمعیت شهرها و تقاضای روزافزون صنعت برق در بخش های خانگی ، صنعتی ،کشاورزی و سایر مصارف ، شرکت های توزیع را به وجود اطلاعات دقیق و بهنگام از وضعیت شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف برق در یک پایگاه داده جامع مکان محور به همراه تجزیه و تحلیل های مرتبط ، نیازمند می سازد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد :شرکت توزیع برق اصفهان با فراهم نمودن امکان ذخیره سازی و نمایش کلیه اطلاعات مکان ؛ مدیران این مجموعه را قادر می سازد تا به صورت بهینه و سیستماتیک ، مجموعه فعالیت ها و طرح های مرتبط با آن شرکت را سازماندهی کنند.
وی خاطر نشان کرد : این شرکت توانسته الگوی خوبی برای دیگر شرکت های توزیع باشد و توانسته یک بانک اطلاعاتی مطمئن ، کارآمد و اطلاعات صحیح را در زمان و مکان مناسب ذخیره و نتایج به دست امده از پردازش آنها را تحت بهترین شرایط استاندارد نگهداری کرده و در زمینه های مختلف برنامه ریزی ، طراحی و توسعه ، امور بهره برداری و … در اختیار کاربران قرار دهد که در نهایت موجب رضایتمندی مشترکین خواهد بود .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.