تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر : 30901

بهره برداری از پروژه های توزیع برق استان اصفهان در شهرستان خمینی شهر

بهره برداری از پروژه های توزیع برق استان اصفهان در شهرستان خمینی شهر

بازدید و بهره برداری از پروژه های شرکت توزیع برق استان اصفهان در شهرستان خمینی شهر همزمان با گرامیداشت هقته بسیج با اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیاردریال با حضور نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیران محلی، مدیرعامل توزیع برق استان و مدیران امور برق منطقه به عمل آمد. به گزارش دنیای اسرار:در

Print Friendly, PDF & Email

بازدید و بهره برداری از پروژه های شرکت توزیع برق استان اصفهان در شهرستان خمینی شهر همزمان با گرامیداشت هقته بسیج با اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیاردریال با حضور نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیران محلی، مدیرعامل توزیع برق استان و مدیران امور برق منطقه به عمل آمد.
به گزارش دنیای اسرار:در این مراسم، بهرامیان، مدیر امور برق شهرستان خمینی شهر با اشاره به تفاوت های منطقه ای، اهمیت اجرای پروژهای اصلاح و توزیع شبکه های برق را مطرح نمود و اظهار کرد: باتوجه به ضعف ولتاژ، ۱۵دستگاه ترانسفورماتور با اعتبار ۱۰میلیارد تومان، بهینه سازی شبکه های توزیع با ۱۵میلیارد و در زمینه خدمات به مشترکان جدید، ۸میلیاردتومان هزینه شده است.
بهرامیان اعلام کرد: امروز افتتاح و بهره برداری از روشنایی معابر، اصلاح شبکه، تبدیل سیم به کابل خودنگهدار و جابجایی پایه های فرسوده، نصب ۱۵دستگاه ترانس و احداث شبکه فشار متوسط، نیرورسانی به مشترکان جدید و بهینه سازی شبکه های توزیع در میدان دانشگاه آزاد خمینی شهر بعنوان یک پروژه مشارکتی با شهرداری، خیابان ۱۷ شهریور، محلات تیرانچی و کوشک در امور برق شهرستان خمینی شهر با اعتباری بالغ بر ۶۷میلیارد تومان اجرا شده است.

دهه فجر، جشن تکمیل شبکه خودنگهدار در خمینی شهر

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در مراسم بهره برداری و بازدید از پروژه های تحت پوشش توزیع برق استان با گرامیداشت هفته بسیج، بیان کرد: خوشبختانه طبق تعاملاتی که در یک سال گذشته با شهرداری، فرمانداری و نماینده مردم خمینی شهر داشتیم، اکنون شاهد افتتاح پروژه های خوبی در این شهرستان و محلات پیرامون هستیم.
حمید علاقمندان، مهمترین اقدام اساسی در این منطقه را تبدیل شبکه های سیمی به کابل خودنگهدار عنوان کرد و افزود: حدود ۹۶درصد از کل شبکه فشار ضعیف شهرستان خمینی شهر به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که بلحاظ ایمنی، زیست محیطی و عدم نیاز به قطع شاخ و برگ درختان، پدافند غیرعامل و پایداری شبکه حائز اهمیت است. همچنین، طبق تعهدات باید تا دهه فجر امسال، جشن تکمیلی شبکه کابل خودنگهدار در کل شهرستان خمینی شهر را برگزار کنیم.
مدیرعامل توزیع برق استان اظهار کرد: مشکلاتی در روشنایی معابر وجود داشت که با تعاملات خوبی با مجموعه شهرداری و دیگر نهادها در سطح منطقه، نیازهای برخی معابر تامین شد. چنانچه، توانستیم روشنایی شبکه را مجهز به ال ای دی نماییم که دارای مزایای مصرف کمتر، طول عمر بیشتر، آلودگی نوری کمتر بلحاظ انعکاس روبه بالا، روشنایی دلپذیرتر و صرفه جویی قابل ملاحظه طبق الگوی مصرف است.
به گفته علاقمندان، بخش قابل توجهی از پایه هایی که در معابر قرار داشت، با اجرای کابل خودنگهدار اصلاح شدند و مابقی نیز با همکاری شهرداری و دیگر نهادها همگام با اصلاح هندسی و توسعه شهر در دست اقدام است. همچنین، با اصلاح شبکه، ترانس در جای مناسب قرار گرفته و پایه های جدید نیز گرد شده اند. البته تبدیل همه پایه ها به گرد مدنظر ما هست ولی فعلا بلحاظ هزینه بالا و کارایی پایه های فعلی، در مراحل بعد انجام می شود.
مدیرعامل توزیع برق استان در بازدید از محل استقرار گلخانه ها در بخشی از خمینی شهر، مشارکت آنها در نصب لامپ های روشنایی ال ای دی را مطرح کرد که قرار شد در تعامل با شهرداری و گلخانه ها، روشنایی این خیابان تا زمان اصلاح کامل منطقه، تامین گردد.

ضرورت رعایت الگوی مصرف برق

او در بخش دیگری از سخنان خود، ضرورت رعایت الگوی مصرف را مطرح کرد و گفت: متاسفانه در مصرف برق و دیگر موارد انرژی، فاصله چشمگیری با دیگر کشورها داریم که لازم است موضوع صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف جدای از تولید برق کامل و مکفی برای مردم، بویژه توسط مصرف کنندگان خانگی موردتوجه قرار گیرد.
علاقمندان در صحبت از راهکارهای مدیریت مصرف و هشدار به مشترکان پرمصرف اعلام کرد: بعد از اخطار، اجرای پرداخت پلکانی و عدم تخصصیص یارانه برای پرمصرف ها یا محاسبه پرداخت هزینه برق نزدیک به قیمت تمام شده، درنظر گرفته می شود. چنانچه، در تابستان امسال در برخورد با نهادهای دولتی، روزانه ۵۰ اخطار و قطع برق یک تا ۴ اداره در رعایت الگوی مصرف موثر بود.
مدیرعامل توزیع برق استان اصفهان، نصب کنتورهای فهام که بصورت برخط، افزایش مصرف را نشان می دهند، موثر در رعایت الگوی مصرف عنوان کرد و گفت: مشترکان بزرگ صنعتی، اداری، کشاورزی دارای کنتورهای فهام هستند و مصرف برق آنها پیوسته رصد می شود.

نصب پنل های خورشیدی جایگزین برق آبی

حمید علاقمندان، نگاه ویژه دولت سیزدهم به سرمایه گذاری در نیروگاه های برق خورشیدی توسط بخش خصوصی و صنایع بزرگ را مطرح کرد و توضیح داد: با توجه به کاهش منابع آبی در تولید برق، نصب پنل های خورشیدی مورد استقبال قرار گرفته و طبق براوردها، ۳۰تا ۴۰مگاوات تولید نیروگاه های بزرگ بوده است ولی در بخش خانگی و پشت بام در سال  گذشته با احداث بیش از ۵۰۰نیروگاه خورشیدی پشت بامی، رتبه اول را در کشور داشتیم. ازطرفی، امسال سهمیه ۵هزار نیروگاه خورشیدی برای ما تعریف شده است که علاوه بر اقساط تسهیلات نصب پنل، عایدات خوبی را در بیش از ۲۰سال برای نصب کننده خواهد داشت.

مراقبت در حفظ زیرساخت ها و امنیت شبکه

در ادامه، حجت الاسلام نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در ۳۰آذرماه سال گذشته، رسیدگی به مشکلات امور برق منطقه طبق درخواست اهالی مطرح شد، از پیگیری و همراهی وزارت نیرو و توزیع برق استان بلحاظ تامین اعتبار ۶۸میلیاردی و  اجرای پروژه ها قدردانی کرد.

نقدعلی، تبدیل سیم های مسی به کابل های خودنگهدار بلحاظ پدافند غیرعامل و مباحث ایمنی را اقدام ارزنده ای در منطقه عنوان کرد و افزود: با توجه به اصلاحات شبکه برق، شاهد افت ولتاژ و مشکلات دیگر نخواهیم بود. وی با اذعان به تخصیص هزینه های گزاف به اجرای پروژه ها، توجه و مراقبت در حفظ زیرساخت ها و امنیت شبکه را ضروری خواند.

تخصیص اعتبار برای تامین روشنایی محلات

در این مراسم، حسن سلیمی، فرماندارخمینی شهر با اشاره به تعداد کم روستاها در منطقه، عدم تخصیص اعتبارات کافی به محلات را یادآور شد و گفت: محلات متعدد این منطقه به مثابه روستا هستند و مشکلاتی در روشنایی معابر داریم که نیازمند تامین اعتبار هستند.

سلیمی نیز فرسودگی شبکه های شهرستان را مطرح کرد و خواستار فعالیت جدی تر اکیپ های حوادث در شهرستان شد و افزود: اکنون در پیک کار هستیم که باتوجه به اصلاحات، لازم است تعداد زیادی از پایه های چراغ برق جابجا و تعویض شوند.

 

۱۴میلیاردتومان آورده تجهیزات بازسازی شده صنعت برق

 

بازدید از کارگاه بازسازی و بازیافت تجهیزات برق با هدف بهره برداری مجدد از دارایی های صنعت برق، بخش دیگری از برنامه های شرکت توزیع برق استان اصفهان بود.

مسعود امینی، مدیر کارگاه در بیان اهمیت بازیافت تجهیزات برق و صرفه جویی قابل ملاحظه در این زمینه، گفت: کاملترین کارگاه بازیافت در سطح ایران در استان اصفهان مستقر شده که حدود ۳۰ قلم از اقلام شبکه برق را تعمیر می کنیم و تعمیر این تجهیزات، ۱۴میلیاردتومان آورده داشته و شرکت توزیع برق نیاز به خرید این تجهیزات ندارد.

امینی، کیفیت اقلام بازسازی شده را طبق استانداردهای سازنده و دارای گارانتی عنوان کرد و افزود: پس از بررسی های دقیق، سنجش طول عمر، مرغوبیت و بسته بندی، این اقلام در پروسه بهره برداری قرار می گیرند.

مدیرکارگاه بازسازی تجهیزات برق، از بازدید نمایندگانی از دیگر شرکت های کشور خبر داد و بازگرداندن اقلام صنعت برق به چرخه مصرف را اقدامی باارزش اقتصادی بالا و شایسته الگوبرداری دانست.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.