تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر : 30907

وظیفه نخست ما در برابر جامعه دارای معلولیت اشتغال و معیشت است

وظیفه نخست ما در برابر جامعه دارای معلولیت اشتغال و معیشت است

استاندار اصفهان: وظیفه نخست ما در برابر جامعه دارای معلولیت اشتغال و معیشت است استاندار اصفهان گفت: معیشت و اشتغال مهمترین نیاز جامعه بالاخص برای معلولان است؛ اگر برای این دغدغه اساسی راهکار داشته باشیم بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهند شد. به گزارش دنیای اسرار:صبح امروز ۱۲ آذر ماه دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار

Print Friendly, PDF & Email

استاندار اصفهان:

وظیفه نخست ما در برابر جامعه دارای معلولیت اشتغال و معیشت است

استاندار اصفهان گفت: معیشت و اشتغال مهمترین نیاز جامعه بالاخص برای معلولان است؛ اگر برای این دغدغه اساسی راهکار داشته باشیم بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهند شد.

به گزارش دنیای اسرار:صبح امروز ۱۲ آذر ماه دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با حضور در همایش بزرگداشت روز معلولان با گرامیداشت این روز و ایام روز پرستار بیان کرد: این روز و مناسبت ها با هدف پرداختن به جامعه معلولان و موضوعات پیرامون آن ها نامگذاری شده است و بعنوان یک قله در طول سال انتخاب می شود تا بتوانیم وظایف و ماموریت هایی که در قبال معلولان جامعه داریم را رصد کنیم.

وی با اشاره به این که شناخت وظایف و مسئولیت در برابر معلولان وظیفه همگانی است، ادامه داد: همه ما نسبت به یکدیگر از جمله معلولان مسئولیت داریم و باید به بهانه روز بزرگداشت معلولان عملکرد خود را رصد کنیم و برای آینده نیز برنامه داشته باشیم.

استاندار عنوان کرد: در مجموعه استانداری اصفهان امروز نیز وظیفه داشتیم با حضور در این همایش به معلولان استان ادای احترام کنیم و از ظرفیت هایی که در استان در قالب محصولات متنوع جهت زندگی آسان تر معلولان فراهم شده قدردانی کنیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: شاهد این هستیم که بسیاری از محصولات مرتبط با معلولان توسط افراد دارای معلولیت طراحی و ساخته می شود که همین موضوع اوج توانمندی جامعه معلولان را نشان می دهد و گویای این سخن معروف است که معلولیت محدودیت نیست.

استاندار اصفهان اظهار کرد: جامعه دارای معلولیت اگر با اتکا به توانمندی های خود گامی در جهت توانمندسازی و رفع محدودیت های جامعه بردارد به هیچ بن بستی نمی رسد.

وی افزود: این فرصت را غنیمت می شماریم و از همه طراحان، ایده پردازان، نخبگان و موثرین که برای معلولان تلاش می کنند تقدیر و قدردانی می کنیم.

دکتر مرتضوی با بیان این که وظیفه نخست ما در برابر جامعه دارای معلولیت اشتغال و معیشت است، بیان کرد: مهمترین مسئله جامعه بالاخص معلولان، معیشت و اشتغال است که اگر برای این دغدغه اساسی راهکار داشته باشیم بسیاری از مشکلات دیگر نیز حل خواهند شد.

وی با اشاره به سخنان ریاست جمهوری مبنی بر استفاده از ظرفیت قانون اشتغال سه درصدی معلولان در آزمون های استخدامی کشور، گفت: همانگونه که آیت الله رییسی ریاست جمهوری به سازمان امور استخدامی کشور تکلیف کردند؛ ما نیز از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان این مطالبه جدی را خواهیم داشت تا زمینه فعالیت معلولان فراهم شود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: از این رو بایستی هرگونه استخدامی که در استان انجام می شود با رعایت سه درصد سهمیه جذب معلولان اتفاق بیافتد.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی معلولان، خاطرنشان کرد: مهارت آموزی می تواند معلولان را با جامعه هماهنگ کند. خوشبختانه صنعتگران اصفهان از حضور معلولان در مجموعه های خود استقبال می کنند که با فراهم کردن زمینه این اشتغال می توانیم فرایند مهارت آموزی معلولان و جذب درصنعت شدن را فراهم کنیم.

استاندار اصفهان مسکن را از نیازهای اولویت دار معلولان دانست و عنوان کرد: دو هزار و ۶۸۰ نفر از معلولان فاقد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند که جزو اولویت های استان هستند.

وی اظهار کرد: بایستی کمیته و کارگروه مناسب سازی اماکن عمومی جهت استفاده معلولان به صورت جدی دنبال شود و برای حمایت بیشتر از این کارگروه شخصا در برخی جلسات حضور خواهم یافت تا اراده حاکمیت پشتوانه این کمیته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای قانون جامع حمایت از معلولان از جمله مواردی حائز اهمیت است که اگر مواردی از آن اجرایی نشده است؛ مدیرکل بهزیستی استان اطلاع دهد تا برای آن چاره ای بیندیشیم.

استاندار اصفهان گفت: رسانه ها نقش ویژه ای در آشنایی جامعه مخاطب با افراد دارای معلولیت دارند از این رو انتظار است صداوسیمای مرکز اصفهان با برنامه ریزی دقیق و کارشناسی به صورت مستمر برنامه هایی را در خصوص معلولان تهیه و منتشر کند‌.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.