تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 53776

روابط عمومی‌ها؛قلب تپنده ارتباط دولت و مردم هستند

روابط عمومی‌ها؛قلب تپنده ارتباط دولت و مردم هستند

استاندار اصفهان:روابط عمومی‌ها؛ قلب تپنده ارتباط دولت و مردم هستند/ روابط‌عمومی باید «راوی امید» و «تولیدکننده اعتماد اجتماعی» باشد استاندار اصفهان گفت:روابط عمومی‌ها؛ قلب تپنده ارتباط دولت و مردم هستند و باید «راوی امید» و «تولیدکننده اعتماد اجتماعی» باشند. به گزارش  دنیای اسرار ، مهدی جمالی‌نژاد در اولین همایش تخصص گرایی در روابط‌عمومی با تأکید

Print Friendly, PDF & Email

استاندار اصفهان:روابط عمومی‌ها؛ قلب تپنده ارتباط دولت و مردم هستند/ روابط‌عمومی باید «راوی امید» و «تولیدکننده اعتماد اجتماعی» باشد
استاندار اصفهان گفت:روابط عمومی‌ها؛ قلب تپنده ارتباط دولت و مردم هستند و باید «راوی امید» و «تولیدکننده اعتماد اجتماعی» باشند.

به گزارش  دنیای اسرار ، مهدی جمالی‌نژاد در اولین همایش تخصص گرایی در روابط‌عمومی با تأکید بر تحول بنیادین در وظایف روابط عمومی‌ها، این واحدها را نه صرفاً یک اداره، بلکه «قلب تپنده ارتباط میان دولت و مردم» خواند
وی، ضمن اشاره به شرایط کنونی کشور، خواستار تبدیل شدن روابط عمومی‌ها از یک واحد پاسخگو به «راوی صادق» تلاش‌ها، دستاوردها و چالش‌های دولت در مسیر ساختن «شبکه اطلاع‌رسانی واحد دولت» شد.
استاندار اصفهان، در تشریح مأموریت‌های نوین و حیاتی روابط عمومی‌ها و مدیران رسانه‌ای استان، در سخنانی جامع و روشنگر، روابط عمومی را “زبان و روایت‌گر مردم و دولت” نامید و تأکید کرد که در شرایط فعلی، هر اقدام و تصمیم اجرایی، بدون روایت صحیح و به موقع، نادیده گرفته خواهد شد؛ لذا “رسالت اصلی شما بازگو کردن واقعیت‌ها به زبان مردم است.”
*تحول مأموریت از اطلاع‌رسانی صرف تا تولید اعتماد
استاندار اصفهان با ترسیم افقی جدید برای فعالیت‌های رسانه‌ای، وظیفه روابط عمومی را فراتر از اطلاع‌رسانی روتین دانست و اظهار کرد: امروز روابط عمومی باید سه مأموریت اصلی «راوی امید»، «تبیین‌کننده واقعیت» و «تولیدکننده اعتماد اجتماعی» را دنبال کند.
وی افزود: جامعه بیش از هر زمان دیگری به گفت‌وگو و شفافیت نیاز دارد و این مهم تنها از طریق تبدیل شدن روابط عمومی از “پاسخگو به روایتگر صادق” محقق می‌شود.
جمالی‌نژاد در این زمینه مشخص کرد که وظیفه روابط عمومی این است که به مردم بگوید؛ «دولت در حال انجام چه کارهایی است، چرا انجام می‌دهد، و چگونه آثار آن به زندگی مردم می‌رسد.»
*اهمیت انسجام پیام و هم‌افزایی رسانه‌ای
وی لازمه کارآمدی دولت را داشتن “یک صدای واحد و منسجم” خواند و بر هم‌افزایی رسانه‌ای تأکید کرد و گفت:«دولت نیازمند صدایی است که از هر دستگاه، یک پیام واحد از خدمت و کارآمدی مخابره کند.»
استاندار اصفهان پیوند مؤثر روابط عمومی‌ها با رسانه‌های رسمی، محلی و ملی را یک ضرورت دانست و هماهنگی کامل میان روابط عمومی‌ها، صداوسیمای استان و رسانه‌های دیجیتال را به مثابه ایجاد «شبکه اطلاع‌رسانی واحد دولت» توصیف کرد.
*امیدآفرینی با روایت ملموس پیشرفت
جمالی‌نژاد «امیدآفرینی» را مأموریت اصلی و اجتناب‌ناپذیر حوزه اطلاع‌رسانی قلمداد کرد و متذکر شد: جامعه‌ای که امید دارد، پویاتر، خلاق‌تر و سازنده‌تر است.
وی تاکید کرد که امید نه با شعار، بلکه با “تصویر درست از پیشرفت‌ها و ارائه ملموس خدمات” ایجاد می‌شود.
استاندار اصفهان از مدیران روابط عمومی خواست که هر طرح، پروژه و خدمت را در قالب «روایت امید» بازتاب دهند تا حس تلاش نتیجه‌بخش به مردم منتقل شود.
*پیوست رسانه‌ای، سنگ بنای هر تصمیم کلان
استاندار اصفهان با اشاره به تجربیات مدیریتی، بر «ضرورت پیوست رسانه‌ای در تصمیمات کلان» پافشاری کرد و اظهار کرد: هیچ سیاست اقتصادی یا اجتماعی بدون پیوست رسانه‌ای موفق نخواهد شد،همان‌گونه که در دولت تأکید شده، باید پیش از اجرای طرح‌ها، افکار عمومی آماده و اقناع شود.
وی هدف از این پیوست را پیشگیری از بروز شایعات، سوءبرداشت‌ها و نگرانی‌های غیرواقعی در جامعه دانست.
جمالی‌نژاد همچنین، با تأکید بر اعتمادسازی و افزایش سرمایه اجتماعی، روابط عمومی‌ها را «پاسداران بزرگ‌ترین سرمایه دولت» یعنی اعتماد عمومی معرفی کرد و خواستار آن شد که هر روابط عمومی، “آینه‌ای شفاف از عملکرد سازمان” باشد، نه تریبونی برای تبلیغاتی صرف.
*نقش روابط عمومی در توسعه اقتصادی و بخش خصوصی
جمالی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش، به نقش روابط عمومی در اقتصاد و بخش خصوصی اشاره کرد و خواستار آن شد که رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها «صدای بخش خصوصی نیز باشند» و تلاش‌ها و نوآوری‌های کارآفرینان را بازتاب دهند.
وی با تأکید بر اینکه امنیت روانی و رسانه‌ای سرمایه‌گذار، مقدمه توسعه اقتصادی است، معرفی الگوهای موفق و روایت مسیرهای موفقیت در فضای اقتصادی را نوعی خدمت فرهنگی دانست.
*آینده روابط عمومی؛ دانایی، فناوری و اخلاق
در نهایت، استاندار اصفهان آینده روابط عمومی را در گرو به‌کارگیری «دانایی، فناوری و اخلاق» دانست و تصریح کرد: روابط عمومی امروز دیگر محدود به بیانیه و خبر نیست؛ باید داده‌محور، تحلیلی و فناورانه عمل کند.

وی بهره‌گیری از ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی، هوش مصنوعی، تحلیل افکار عمومی و سواد رسانه‌ای را جدایی‌ناپذیر از روابط عمومی نوین خواند و تاکید کرد که اخلاق رسانه‌ای و صداقت در اطلاع‌رسانی باید ستون اصلی کار مدیران باشد.
مهدی جمالی‌نژاد با بیان اینکه «روابط عمومی‌ها چشم و گوش دولت در جامعه‌اند و زبان گویای مردم در برابر دولت»، تأکید کرد: بی‌تردید، توسعه، پیشرفت و رضایت اجتماعی بدون روابط عمومی حرفه‌ای و مؤثر ممکن نیست.
وی از همه مدیران روابط عمومی استان خواست با انگیزه، تخصص و هم‌افزایی، در مسیر تحقق دولت پاسخگو، شفاف و مردمی گام بردارند./

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 1 =

سامانه نماز املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان