تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳
کد خبر : 6050

استقبال راه آهن از ریل تولید داخل / حداقل ۴ سال تا فاز اول قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران

استقبال راه آهن از ریل تولید داخل / حداقل ۴ سال تا فاز اول قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران

استقبال راه آهن از ریل تولید داخل / حداقل ۴ سال تا فاز اول قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان گفت: اگر گشایشات مالی انجام شود تا ۴ سال آینده امید است فاز اول قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران از اصفهان تا قم راه بیافتد. دنیای اسرار:سیدرضا سادات‌حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه

Print Friendly, PDF & Email

استقبال راه آهن از ریل تولید داخل / حداقل ۴ سال تا فاز اول قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان گفت: اگر گشایشات مالی انجام شود تا ۴ سال آینده امید است فاز اول قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران از اصفهان تا قم راه بیافتد.

دنیای اسرار:سیدرضا سادات‌حسینی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اداره کل راه‌آهن اصفهان یکی از ۲۱ منطقه راه‌آهن‌ ایران است که دو منطقه اخیرا اضافه شده است و راه‌آهن غرب و شمال ۲ به مرکزیت همدان و رشت اخیرا افتتاح شده است.

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان تصریح کرد: راه‌آهن استان اصفهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و اهمیت ما بیشتر به لحاظ حمل بار است؛ اگر بخواهیم در دو بخش بار و مسافر در مورد عملکرد استان صحبت کنیم، در اکثر شاخص‌ها اصفهان رتبه اول تا سوم را در اختیار دارد.

وی افزود: در حوزه بار شاخص‌های مختلفی بررسی می‌شود؛ در جایگاه مسافری هم اصفهان جایگاه خوبی برخوردار بوده و در عین حال تلاش‌مان این است که در حوزه بار و مسافر توسعه داشته‌ باشیم و برای که این امر محقق شود، این اداره درحال دو خطه کردن خطوط اصلی است و خط زرین‌شهر تا بافق یزد درحال دو خطه شدن است که اگر این کریدور دوبانده شود، حداقل ظرفیت انتقال بار دو برابر خواهد شد.

سادات‌حسینی مطرح کرد: این مسیر به طول ۵۰۰ کیلومتر است که ۳۰۰ کیلومتر آن در محدوده استان اصفهان است.

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان بیان کرد: اتصال مراکز صنعتی به خط اصلی راه‌آهن و رقابت‌پذیری آن از محورهای برنامه ششم توسعه است که در این راستا علاوه بر خطوط اصلی، خطوط آنتی را هم در شهرستان‌ها توسعه داده‌ایم و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در سال جاری در موضوع انتقال بار در ۹ ماهه نسبت به سال گذشت حدود ۲۴ درصد افزایش در تناژ و ۳۳ درصد در مسافت و ۵۰ درصد در درآمد داشته‌ایم و امیدواریم تا پایان سال این عدد بیشتر هم شود؛ در بخش مسافر هم نسبت به سال گذشت ۱۵ درصد افزایش داشته‌ایم.

سادات‌حسینی در ادامه گفت: حدود ۲۵ میلیون تن-کیلومتر بار در استان منتقل می‌شود و سالانه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر به صورت مبدا-مقصدی جابجا می‌شوند که بجز این تعداد روزانه ۲۳ رام قطار از استان اصفهان عبور می‌کند که در این آمار محاسبه نشده است.

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان ادامه داد: با حضور شرکت‌های خصوصی می‌توانیم ظرفیت انتقال مسافر را افزایش دهیم که این موضوع در برنامه ششم توسعه تاکید شده است.

وی در مورد پروژه راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان-تهران گفت: قطار سریع‌السیر اصفهان-قم-تهران که خواسته مردم اصفهان هم هست، از سال گذشته از معاون ساخت به شرکت راه‌آهن منتقل و اقدامات خوبی در فاز اول اصفهان تا قم انجام شده است و ۵ کارگاه درحال فعالیت و زیرسازی آن در فاز اول بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راه آهن اصفهان همچنین درباره طرح قطار سریع السیر اصفهان – تهران گفت: مرحله اول این طرح از اصفهان تا قم با پنج کارگاه فعال است و زیرساخت های آن۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.
وی طول این خط را ۴۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: بیشترین کارگاه های فعال این طرح در استان اصفهان قرار دارد و دولت، وزارت راه و شهرسازی و استان برای تکمیل آن تلاش و پیگیری بسیاری دارند.

مدیرکل راه آهن اصفهان همچنین گفت: ذوب آهن در سالهای اخیر اقدام به ساخت ریل کرده و راه آهن هم از این اقدام استقبال می کند.
وی با اشاره به این که راه آهن نیاز به توسعه بیشتر دارد، افزود: بسیاری از استانهای کشور به شبکه ریلی متصل نیستند و ذوب آهن با تولید ریل مورد نیاز می تواند به توسعه خطوط راه آهن کمک کند.
هم اکنون طول خطوط ریلی کشور به بیش از ۱۳ هزار کیلومتر رسیده و دولت در نظر دارد در پایان برنامه ششم توسعه این شبکه به ۲۵ هزار کیلومتر افزایش یابد.
استان اصفهان ۳۵ تا ۴۰ رام قطار باری با ترافیک بالا در روز دارد و از نظر تخلیه بار رتبه اول ( با ۳۳ درصد از سهم کل کشور)، از نظر صدور بارنامه رتبه دوم، از نظر تن کیلومتر رتبه سوم و از نظر تناژ بارگیری رتبه چهارم کشوری را دارد.
سهم راه های ریلی نسبت به کل راه ها در استان اصفهان ۱۸ درصد، سهم جابه جایی مسافر در راه آهن نسبت به همه بخش ها هشت درصد و سهم حمل و نقل باری در راه آهن نسبت به کل در استان ۲۵ درصد است.
۲۱ منطقه راه آهن در سراسر کشور فعال است که راه آهن اصفهان از جایگاه ویژه ای در بین این مناطق برخوردار است.
استان اصفهان در سال ۱۳۴۷ به شبکه سراسری راه آهن کشور پیوست و دارای ۶۸۱ کیلومتر و ۶۷۷ متر خط اصلی، ۱۸۸ کیلومتر خط مانوری و ۶۶ کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان عنوان کرد: ۲۴ رام قطار گردشگری شامل گردشگران اروپایی و آمریکایی از مرز سرخس وارد کشور شدند و از مناطق مختلف عبور کردند که به اصفهان هم وارد شدند؛ از قطار گردشگری داخلی هم استقبال می‌کنیم و پیش از این قطار گردشگری از تهران به بادرود داشتیم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.