تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر : 13108

شفاف سازی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه

شفاف سازی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه

شفاف سازی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه به گزارش دنیای اسرار:مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: نخستین سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه پرداختن به نقش اجتماعی موقوفات در جامعه و زندگی مردم است. مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر

Print Friendly, PDF & Email

شفاف سازی در دستور کار سازمان اوقاف و امور خیریه



به گزارش دنیای اسرار:مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور: نخستین سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه پرداختن به نقش اجتماعی موقوفات در جامعه و زندگی مردم است.

مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه حجت الاسلام رضا صادقی شش سال مدیریت سازمان اوقاف و امر خیریه استان اصفهان را بر عهده داشته‌ است گفت: بر اساس برنامه جدید این سازمان مدیران یک دوره ۵ ساله در استان‌ها حضور دارند و بعد از آن به استان دیگری منتقل می‌شوند و در آنجا به خدمت خود ادامه می‌دهند.
وی ادامه داد: متناسب با استان اصفهان حجت الاسلام بلک که یک روحانی متدین و انقلابی است برای مدیریت سازمان اوقاف و امور خیریه این استان انتخاب شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی‌نژاد در ادامه با بیان اینکه نخستین سیاست این سازمان پرداختن به نقش اجتماعی موقوفات در جامعه و  زندگی مردم است افزود: باید مردم تاثیر موقافات را در زندگی فردی و اجتماعی خود حس کنند به همین جهت شفاف‌سازی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
وی به آزادی ۲۸۰ زندانی غیر عمد توسط سازمان اوقاف و امور خیریه در عید غدیرخم اشاره و اظهار کرد: این امر به عنوان یک برنامه جدی در جدول برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفته است.
مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه اجرای نیات واقفین در موقوفات مهم‌ترین موضوع در این سازمان است تصریح کرد: باید موقوفات در سراسر کشور سازمان‌دهی و به نیات وافقین توجه شود و انحراف از نیات آن‌ها خلاف شرع است.
وی توسعه وقف را از اهداف این سازمان عنوان و تشریح کرد: این امر نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و مشارکت مردم در این زمینه کاهش یافته و اگر مردم آثار وقف را در اجتماع مشاهده کنند اموال خود را وقف خواهند کرد.
روحانی نژاد پشتیبانی از حوزه‌های علمیه را یکی از سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و ابراز داشت: نیازهای حوزه‌های علمیه از راه موقوفات تامین می‌شود و اگر موقوفاتی که از آن‌ها غفلت شده احیا شوند در این زمینه توقیف خواهیم داشت.
به گفته مسئول امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه توجه به شرکت‌های دانش بنیان از موضوعات در دستور کار این سازمان است و این شرکت‌ها می توانند به تولید و اشتغال در کشور کمک کنند.
در ادامه نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تاکید بر اینکه وقف باید توسعه پیدا کند گفت: موقوفات مصداق کامل صدقه جاریه است و متاسفانه استان اصفهان جایگاه هشتم را در کل کشور دارد که باید این رتبه ارتقا یابد.
وی به آزادسازی هزار و ۲۱۰ نفر زندانی جرائم غیر عمد در سال ۹۷ توسط خیرین اصفهانی اشاره کرد و افزود: اصفهان در سال گذشته رتبه اول را در این زمینه کسب کرد و برای آزاد سازی این تعداد زندانی مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیز در این مراسم با بیان اینکه ۶ سال با تمام توان در جهت ساماندهی تمام موقوفات و امامزادگان و ۷۱۸ بقعه در سراسر استان تلاش کردم گفت: این تلاش و خدمت را وظیفه خود میدانستم و خود را مدیون موقوفات و امامزادگان نمی‌دانم.
مدیر کل سابق سازمان اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه  در این استان ۲۴ هزار وقف‌نامه ثبت شده است ابراز داشت: استان اصفهان در دوران دفاع مقدس ۶ درصد جمعیت کشور را داشت و ۱۰ درصد شهدا را تقدیم انقلاب کرد و باید وقف نیز در استان اصفهان به همین سطح برسد.
وی به ثبت سالیانه ۲۸۰ وقف جدید اشاره و اظهار کرد: توسعه فرهنگ وقف باید در جامعه به عنوان الگو پیگیری شود و اصفهان در بحث عمران موقوفات در کشور دارای رتبه برتراست که این امر حاصل فعالیت‌های میدانی است.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی با اشاره به یازده سال پیگیری بحث‌های فرهنگی و قرآنی در زندان‌های استان اصفهان تصریح کرد: اجرای طرح افق تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین بلک مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از تمام تجربیات گذشته استفاده خواهد شد تا عملکرد خوبی در حوزه وقف داشته باشیم.
وی افزود: اقدامات خوبی در مسیر وقف صورت خواهد گرفت.

خبرنگار: شهره باقری

عکاس :احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان