تاریخ انتشار : شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کد خبر : 21516

فرماندار اصفهان بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت جوامع تأکید کرد

فرماندار اصفهان بر اهمیت نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت جوامع تأکید کرد

فرماندار اصفهان تصریح کرد: بسیاری از چالش ها و مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور ناشی از چالش ها و مشکلات موجود در سیستم آموزش و پرورش است که رفع این موانع تأثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های گوناگون خواهد داشت. به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی معاون

Print Friendly, PDF & Email

فرماندار اصفهان تصریح کرد: بسیاری از چالش ها و مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور ناشی از چالش ها و مشکلات موجود در سیستم آموزش و پرورش است که رفع این موانع تأثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های گوناگون خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اصفهان، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که با حضور نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهمیت قانون شوراهای آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه قانون شوراهای آموزش و پرورش در سال ۱۳۷۲ با هدف تعالی و ارتقاء سطح فرهنگ و آموزش و پرورش کشور ایجاد شد، انتظار می رود که با ظرفیت های خوبی که در این قانون پیش بینی شده است، بستر مناسب برای ارائه خدمات تعلیم و تربیت فراهم گردد.

فرماندار اصفهان افزود: ظرفیت های قانونی خوبی در قانون شوراهای آموزش و پرورش پیش بینی شده و بحمد ا… تاکنون تصمیمات خوبی در این شورا اتخاذ شده که می تواند به ارائه خدمات بهتر در آموزش و پرورش کمک کند.

سیستانی عنوان کرد: برای به هنگام کردن ظرفیت قانونی شورای آموزش و پرورش نیاز به تحول و جدیت بیشتری است و در این راستا، چون نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی واضع قوانین هستند ساز و کارهای لازم را برای نظارت بر اجرایی شدن دقیق این قوانین فراهم سازند.

وی  با اشاره به اهمیت نقش آموزش و پرورش در توسعه و پیشرفت جوامع، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان اساسی و بنیادین و به عبارتی رکن رکین توسعه در جامعه است که باید هرروز شاهد تحول و تکامل آن باشیم و در جهت رفع موانع و مشکلات آن گام برداریم.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: بسیاری از چالش ها و مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور ناشی از چالش ها و مشکلات موجود در سیستم آموزش و پرورش است که رفع این موانع تأثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه کشور در عرصه های مختلف خواهد داشت.

سیستانی با تأکید بر اینکه مصوبات جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستان باید با جدیت پیگیری شود، افزود: باید با مشارکت نمایندگان محترم مجلس برای بهره گیری از ظرفیت های قانونی و همچنین همکاری بین بخشی و جلب و جذب مشارکت های دستگاه های مختلف، زمینه را برای دفع موانع و مشکلات و ایجاد بستر مناسب برای پیشبرد اهداف، مهیا کرد.

وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش شهرستان اصفهان دارای منابع انسانی و اندیشمندان و فرهیختگان بسیاری است که باید راهکارهای جدید، کارآمد و مناسبی را ارائه نمایند و نمایندگان محترم مجلس با پیگیری و تحقق این نقطه نظرات و پیشنهادات، زمینه تعالی آموزش و پرورش را فراهم سازند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا سیستم آموزشی کشور را دستخوش مشکلات فراوانی کرده است، اذعان داشت: علیرغم دستورالعمل های ستاد ملی کرونا و تمهیدات اندیشیده شده در این خصوص، با چالش ها و محدودیت های متعددی در امر آموزش مواجه هستیم که انشاء ا… با همفکری و هم اندیشی و با تکیه بر ظرفیت های اداری، اجرایی و امکانات موجود مشکلات فعلی مرتفع گردد.

سیستانی تأکید کرد: هدف اصلی جلسات شورای آموزش و پرورش، بازبینی، بازنگری و دقت عمل روی قوانین مربوط به حوزه آموزش و پرورش است و نمایندگان محترم در مقام نظارت بر اجرا، نسبت به بررسی و فعال نمودن ظرفیت های مربوطه اقدام نمایند.

دکتر مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، تشکیل جلسات شورای آموزش و پرورش را حائز اهمیت دانست و بر لزوم بررسی راهکارهای ارائه شده در جلسات این شورا و پیگیری مصوبات آن تأکید کرد.

دکتر بانکی پور فرد نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز، با اشاره به اهمیت و جایگاه والای آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری و بزرگترین سرمایه است و باید به آن توجه ویژه ای شود تا بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع گردد.

وی تأکید کرد: برنامه های آموزش و پرورش نباید درگرو شرایط سفید، زرد و قرمز کرونایی باشد و هرگونه بی برنامگی و بلاتکلیفی باعث ریزش آموزشی می شود که برای سیستم آموزشی کشور خطرناک است.

دکتر طغیانی دیگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: فرهنگ و آموزش، اساس توسعه کشور است و علم و دانش، فرهنگ ساز است و حرکت جامعه را در مسیر آینده آن تعیین می کند.

وی افزود: ارتقاء کیفیت دانشگاه فرهنگیان و دانش آموختگان آن، بسیار حائز اهمیت است و تأثیر بسزایی در کیفیت آموزش و سیستم آموزشی کشور دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اجتماعی

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان