تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
کد خبر : 21534

‌برگزاری دومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر در اصفهان

‌برگزاری دومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر در اصفهان

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان: برای نخستین بار چسب آجر در اصفهان تولید شده است. به گزارش دنیای اسرار، آرش اخوان در نشست خبری، ویژه دومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان سالانه ۱۲۰ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و خصوصی آموزش می‌دهد.وی

Print Friendly, PDF & Email

عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان: برای نخستین بار چسب آجر در اصفهان تولید شده است.

به گزارش دنیای اسرار، آرش اخوان در نشست خبری، ویژه دومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی آجر گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان سالانه ۱۲۰ هزار نفر ساعت در بخش دولتی و خصوصی آموزش می‌دهد.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۴ مرکز دولتی و یک هزار و ۳۰۰ آموزشگاه تحت پوشش آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان قرار دارد.
مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به آموزش‌های ارائه شده توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش‌هایی که به متقاضیان ارائه می‌شود در دو قالب شاغلان و افراد جویای کار است که طی دو سال گذشته آموزش‌های دوگانه را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.
وی افزود: برای ارتقاء سطح آموزش شاغلان نیز اقداماتی انجام شده و با مدیران صنایع نیز همکاری‌هایی داشته‌ایم.
اخوان با اشاره به ارتقاء مهارت آموزی مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در این زمینه از ظرفیت صنایع استفاده کرده و در زمینه آموزش آجر نما در اصفهان، میزبان نماکاران کشور بوده و به صورت تخصصی با آخرین فناوری‌ها آشنا شده‌اند.
وی ادامه داد: از ۱۴ تا ۱۷ آبان ماه دومین دوره مسابقات آزاد کشوری نماچینی در اصفهان و همزمان با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه جامع صنعت ساختمان برگزار می‌شود.
در ادامه عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: سالیان طولانی آجر در ایران با استفاده از خاک رس تهیه شده است و برای اولین بار در ایران، اصفهان آجر نماچین از سنگ صنعتی به نام شیل که بالغ بر ۱۰ هزار معدن در این زمینه شناسایی شده است تولید شده است. وی ادامه داد: امروز ۷۰ رنگ آجر با استفاده از شیل در اصفهان تولید می‌شود.
رضا چینی با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین در تولید آجر تصریح کرد: با استفاده از فناوری‌های نوین با مشکل کمبود نماکار حرفه‌ای روبرو خواهیم شد.
وی اضافه کرد: آجرنما کارها طی سالیان به روش سنتی فعالیت داشتند و امروز با توجه به تولید آجرهای جدید با مشکل اشتغال روبه‌رو هستند که برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنها لازم است.
عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه برای نخستین بار چسب آجر در اصفهان تولید شده است گفت: این تولید به محیط زیست کمک زیادی کرده و در کاهش مصرف انرژی نیز تاثیر بسزایی دارد.
وی ادامه داد: با توجه به صادرات آجر نما نیاز به نماکارهای حرفه‌ای به عنوان مجری برای مشتریان خارجی احساس شده است.
چینی با بیان اینکه همه گروه‌های سنی و همچنین بانوان هم می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند گفت: افراد تحصیل‌ کرده، جویای کار، مهندسان طراح نما و نماکارهای سنتی می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.
وی افزود: برای ایجاد جایگاه ویژه آموزش در خانواده‌ها نما کارهایی که موفق به دریافت دیپلم مهارت می‌شوند را به همراه خانواده‌هایشان به مدت ۶ ماه بیمه تامین اجتماعی می‌کنیم.
عضو خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به جوایز نفرات اول تا سوم، دومین مسابقات آزاد کشوری نماچینی گفت: علاوه بر جوایز نقدی، ۶ ماه بیمه تامین اجتماعی و تخفیف ۵ درصدی استفاده از محصولات آجرنمای چینی در سراسر کشور به برگزیدان اهدا خواهد شد.
وی ادامه داد: سال گذشته مسابقات آزاد کشوری نماچینی به صورت بین‌المللی برگزار شد و در دوره قبل این مسابقات از گرجستان افغانستان و پاکستان درخواست حضور در مسابقات داشتیم.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.