تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر : 21882

گامی‌ بلند در راستای به ثمر نشستن طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در اصفهان

گامی‌ بلند در راستای به ثمر نشستن طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:مجری کل طرح‌های زیربنای استان اصفهان: افتتاح طرح ملی آزادراه شرق اصفهان با هزینه‌ای بالغ ۸ هزار میلیارد ریال گامی بلند برای به ثمرنشستن طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان پهناور اصفهان و مرکز کشور است. علیرضا صلواتی با اشاره به افتتاح پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان با اعتبار ۸

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مجری کل طرح‌های زیربنای استان اصفهان: افتتاح طرح ملی آزادراه شرق اصفهان با هزینه‌ای بالغ ۸ هزار میلیارد ریال گامی بلند برای به ثمرنشستن طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در استان پهناور اصفهان و مرکز کشور است.

علیرضا صلواتی با اشاره به افتتاح پروژه ملی آزادراه شرق اصفهان با اعتبار ۸ هزار میلیارد ریالی، اظهار داشت: پروژه آزادراه شرق اصفهان نقطه اتصال کریدور شمال به جنوب کشور، روز پنجشنبه از طریق ویدئو کنفرانس و ارتباط مستقیم با رئیس جمهور افتتاح می‌شود.
وی افزود: قطعه‌های یک و دو طرح ملی آزادراه شرق اصفهان دارای طول ۶۳ کیلومتر بوده که ۵۵ کیلومتر آن از تقاطع جاده اصفهان- کاشان تا پل فرودگاه نیز با ارتباط ویدئوکنفرانسی حجت‌الاسلام دکتر روحانی، رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.
اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه
مجری کل طرح‌های زیربنای استان اصفهان با اشاره به اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار این پروژه، بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح که طی سال‌های مختلف در حال اجرا بود، به صورت جدی‌تر پیگیری شد و با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌ مسئولان استان اصفهان، طی یک سال اخیر کارِ ساخت آن شتاب قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.
وی با اشاره به ارزش این پروژه ملی، خاطرنشان کرد: پروژه آزادراه شرق اصفهان با ارزش به‌روز حدوداً ۱۸ هزار میلیارد ریال در اختیار مردم ایران‌زمین قرار می‌گیرد تا بخش مهمی از حلقه میانی کریدور شمالی – جنوبی کشور تکمیل شود.
صلواتی به اهمیت این پروژه اشاره کرد و افزود: این پروژه مهم یک نقطه اتصال پراهمیت در مسیر کریدور شمالی – جنوبی کشور به شمار می‌رود که با افتتاح آن می‌توان گام مهمی در تکمیل این کریدور مهم ملی برداشت.
وی افزود: تکمیل کریدور شمال- جنوب کشور، تسهیل در حمل و نقل بار و مسافر استان‏های شمالی کشور به استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمر؛ افزایش بهره‏وری آزاد راه اصفهان ـ نطنز ـ کاشان، تسریع در سرویس دهی در حوادث غیر مترقبه و ایجاد محور جایگزین با موضوع پدافند غیر عامل، کوتاه کردن مسیر تردد خودروهای عبوری از شهر اصفهان که از نیمه شمالی کشور به سمت استان‏های جنوبی و بالعکس در تردد هستند، از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح ملی به شمار می‌رود.
مزایای کلی پروژه آزادراه شرق اصفهان
مجری کل طرح‌های زیربنایی استان اصفهان با بیان اینکه کاهش زمان سفر بین استان‌های شمالی و جنوبی(کریدور شمال به جنوب کشور) بالغ بر ۸۰ دقیقه از مزایای مهم پروژه به شمار می‌رود، ادامه داد: کاهش ۳۵ کیلومتری مسیر اتصال شمال به جنوب اصفهان، کاهش مصرف سوخت سالانه بالغ بر ۱۵ میلیون لیتر و ۷۳۰ میلیون لیتر در دوره بهره‌برداری ۲۰ ساله، کاهش سوانح و تلفات جاده‌ای استان حدود ۱۵ درصد (کاهش تلفات جاده‌ای حدوداً ۲۵۰ نفر در دوره بهره‌برداری ۲۰ ساله) و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی طی دوره ۲۰ ساله معادل ۲ میلیون تن دی اکسید کربن از مهم‌ترین مزایای این پروژه است.
وی درباره اثر اجرای طرح در رشد اقتصادی یا ایجاد اشتغال بیان کرد: ایجاد اشتغال این طرح حین ساخت یک هزار نفر بوده و حین بهره برداری برای ۱۰۰ نفر ایجاد اشتغال دائم می‌کند.
اثر معنادار اجرای این پروژه بر افزایش تولید کالا و خدمات کشور
دکتر صلواتی با اشاره به اثرات اقتصادی اجرای پروژه بیان داشت: اثر معنادار بر افزایش تولید کالا و خدمات در قالب کاهش قیمت تمام شده تولید کالا و ارائه خدمات و همچنین تأثیر آن در میزان تولید کالا و خدمات با اشتغال زایی و تسهیل در تردد و کاهش هزینه های مرتبط از جمله مهم‌ترین مزیت‌های پروژه است.
وی درباره زنجیره ارزش مرتبط با پروژه خاطرنشان کرد: کاهش بار ترافیک و آلودگی هوای شهر اصفهان، انتقال سریعتر بار و کالا و مسافر و همچنین صرفه جویی در مصرف سوخت نیز از مهم‌ترین موضوعات افتتاح این پروژه است.
زمینه‌سازی برای تاب‌آفری اقتصادی در کشور
مجری طرح‌های زیربنایی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ظرفیت ایجادی برای تاب‌آوری اقتصادی، افزایش تاب‌آوری اقتصاد در شرایط تحریم‌های ظالمانه و زمینه‌سازی کاهش مصرف سوخت از جمله مهمترین مزایای افتتاح این پروژه به شمار می‌رود.
وی درباره تأثیرات مثبت پروژه آزادراه کنارگذر شرق اصفهان نیز خاطرنشان کرد: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان مسیری ایمن و روان بوده که دسترسی مناطق جنوبی استان اصفهان به شمال کشور را تسهیل و تسریع می‌کند.
صلواتی با اشاره به اینکه بار سنگین ترافیک شمال اصفهان با بهره‌برداری این آزادراه مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: آزادراه شرق اصفهان، شریانی مهم برای ارتباط هرچه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور به شمار می‌آید.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.