تاریخ انتشار : شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر : 23265

کسب تندیس نقره ایی پنجمین دوره جایزه انرژی توسط شهرداری اصفهان

کسب  تندیس نقره ایی پنجمین دوره جایزه انرژی توسط شهرداری اصفهان

به گزارش دنیای اسرار: شهرداری اصفهان با توجه به اقدامات موثر در حوزه ساختمان سبز به ویژه ساختمانهای اداری مناطق موفق به کسب  تندیس نقره ایی و همچنین در خصوص نظام مدیریت مصرف انرژی بر اساس استانداردهای ملی،  حائز رتبه برتر در بین شرکت کنندگان پنجمین دوره جایزه انرژی کشوری گردید.   شهرداری اصفهان با

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار: شهرداری اصفهان با توجه به اقدامات موثر در حوزه ساختمان سبز به ویژه ساختمانهای اداری مناطق موفق به کسب  تندیس نقره ایی و همچنین در خصوص نظام مدیریت مصرف انرژی بر اساس استانداردهای ملی،  حائز رتبه برتر در بین شرکت کنندگان پنجمین دوره جایزه انرژی کشوری گردید.   شهرداری اصفهان با مصرف بیش از ۹۰ هزار مگاوات ساعت برق در سال بزرگترین مصرف کننده بخش عمومی انرژی الکتریکی در استان اصفهان می باشد

به گزارش روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان حسین امیری با اشاره میزان مصرف برق در شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان در راستای ارائه خدمات در حوزه های مختلف مجبور به مصرف انرژی سالانه بیش از ۹۰ هزار مگاوات برق می باشد که  این مقدار مصرف جهت روشنایی بیش از ۳۰۰ پارک محلی، نورپردازی بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی و معاصر، بیش از ۵۰۰ آبنما، سامانه های آبیاری و انتقال آب فضای سبز شهری،  ساختمانهای اداری و خدماتی و مصارف متفرقه می باشد. وی ادامه داد: براین اساس این میزان مصرف شامل ۳۹ درصد سامانه های توزیع و انتقال آب، ۲۹ درصد آبنماها، ۱۹% روشنایی و نورپردازی، ۱۰ درصد ساختمان های اداری و خدماتی و نهایتاً ۳ درصد مصارف های متفرقه مانند ایستگاه های اتوبوس دوچرخه و غیره می باشد. معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید به لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی گفت:  در سه سال گذشته با انجام ممیزی بر روی مصارف تجهیزات و تاسیسات شهری، مقادیر استاندارد و مصارف در هر بخش مشخص و بر اساس شناسایی گروه های مصرف نسبت به تعریف برنامه و اجرای اقدامات اصلاحی اقدام شده است.

امیری با اشاره به رعایت های استانداردهای ملی و بین المللی در حوزه مصرف انرژی گفت: لزوم رعایت استانداردهای ملی و بین المللی در خصوص مصرف انرژی باعث شد حوزه معاونت خدمات شهری نسبت به استقرار استانداردهای مربوطه اقدام نمایند که در این راستا استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ در خصوص مدیریت مصرف انرژی و ایزو ۱۶۰۰۰ در خصوص استاندارد سازی موتورخانه های حرارتی از جمله استانداردهای مهم و فراگیری است که نسبت به گزینش مشاور و استقرار آن اقدام شده است.  معاون شهردار اصفهان به پنجمین دوره جایزه انرژی اشاره و ادامه داد: در سال جاری شهرداری اصفهان به منظور معرفی و ارائه توانمندی ها در بخش بهینه سازی مصرف انرژی در پنجمین دوره جایزه انرژی  بصورت فعال شرکت نمود. وی ادامه داد: این جایزه معتبر که توسط وزارت نفت، وزارت نیرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان بهره وری انرژی، سازمان استاندارد کل کشور و سازمان مدیریت صنعتی کشور برگزار گردید با فراخوانی از بین صنایع سنگین و نیمه سنگین از جمله صنایع فولاد، سیمان، لاستیک سازی، صنایع نساجی و همچنین نهادهای دولتی و عمومی همچون صدا و سیما و دیگر نهادها ؛ ارزیابی میدانی انجام داده و بر اساس الگوهای مدون نسبت به گزینش نهاد برتر اقدام نموده است.

حسین امیری به جوایز شهرداری اصفهان در این ارزیابی ها اشار کرد و گفت: بر اساس ارزیابی های میدانی به عمل آمده توسط ارزیابان دبیرخانه؛  شهرداری اصفهان در دو بخش ایجاد ساختمان های سبز و دوستدار انرژی و  همچنین بخش مدیریت مصرف انرژی حائز رتبه گردید که با توجه به اقدامات موثر به عمل آمده در حوزه ساختمان های سبز به ویژه ساختمانهای اداری مناطق موفق به کسب  تندیس نقره ایی گردید، همچنین در خصوص استقرار نظام مدیریت مصرف انرژی بر اساس استانداردهای ملی،  شهرداری اصفهان حائز رتبه برتر در بین شرکت کنندگان گردید. وی ادامه داد:  به جهت استمرار مجموعه فعالیت های مدیریت بهینه مصرف انرژی و اقدامات موثر از جمله احداث نیروگاه ۲۶۰ کیلوواتی در میدان میوه و تره بار و نیروگاه ۶۰ کیلو واتی منطقه ۱۵ و همچنین اقدامات سخت افزاری همچون پروژه های بزرگ مانیتورینگ خطوط انتقال پساب، شهرداری اصفهان را واجد شرایط شرکت در ششمین دوره جایزه ملی انرژی نموده است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.