تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
کد خبر : 34691

پیام تبریک سردار”علینقیان پور”به مناسبت روز”قلم”

پیام تبریک سردار”علینقیان پور”به مناسبت روز”قلم”

سردار“حمید علینقیان پور”فرمانده انتظامی استان در پیامی ضمن گرامیداشت روز”قلم”، این روز را به نویسندگان، فرهیختگان،عالمان و برجستگان عرصه فرهنگ و کتابت تبریک گفت. به گزارش دنیای اسرار:در متن این پیام آمده است: “نون وَالقَلم و ما یَسطُرون” “نون، سوگند با قلم و آنچه می نویسد” قال رسول الله(ص) «یوزن یومَ القیامه مدادُ العلماء و

Print Friendly, PDF & Email

سردار“حمید علینقیان پور”فرمانده انتظامی استان در پیامی ضمن گرامیداشت روز”قلم”، این روز را به نویسندگان، فرهیختگان،عالمان و برجستگان عرصه فرهنگ و کتابت تبریک گفت.
به گزارش دنیای اسرار:در متن این پیام آمده است:
“نون وَالقَلم و ما یَسطُرون”
“نون، سوگند با قلم و آنچه می نویسد”
قال رسول الله(ص) «یوزن یومَ القیامه مدادُ العلماء و دِماء الشهداء فَیَرجحُ مداد العُلماء علی دِماء الشهداء»
آن زمان که بشریت آموخت”بنویسد”،شروع نگاشتن عقلانیت بود و با نوشتن و نگاشتن،انسان مسیر تعالی و بزرگی را در پیش گرفت و خود را از دیگر مخلوقات عالم متمایز کرد. بی شک اندیشمندان و فرهیختگان هر قوم وقتی توانستند افکار،ایده ها ،رخدادها و… را کتابت کنند، بشریت گام های تعالی را یکی پس از دیگری پیمود و نسل به نسل ترقی و تعالی را به واسطه قلم و قلمنگاران طی کرد.
پیامبر عظیم الشأن اسلام در حدیثی فرمودند: روز قیامت مرکب عالمان و خون شهیدان با هم وزن می شوند و مرکب عالمان برخون شهیدان می چربد. و اینگونه قلم نویسندگان را بر خون شهداء برتری داد تا به ما بیاموزد تفکر،نوشتن،دریافتن،تنبه و نگاشتن، افضل از جهاد در راه پروردگار است.
هرملتی اگر بخواهد مسیر سعادت و رستگاری را بپیماید باید اندیشمندان،عالمان و فرهیختگان خود را ارج نهاده و آنان را بزرگ بشمارد تا مشمول این بیت شاعر نشود که فرمود: «در دفتر زمانه فتد نامش از قلم هرملتی که مردم صاحب قلم نداشت»
اینجانب روز قلم را بر نویسندگان، فرهیختگان، عالمان و برجستگان عرصه فرهنگ و کتابت تبریک گفته و از خداوند متعال برای علماء، حکما و بزرگان اهل علم و نظر سعادت و رستگاری دنیا و عقبی را خواستارم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

املاک یاسان برق اصفهان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان املاک یاسان