تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر : 10345

از بنگاه‌های خصوصی دارای محیط کسب وکار فعال برای ایجاد دانشگاه حمایت می‌کنیم

از بنگاه‌های خصوصی دارای محیط کسب وکار فعال برای ایجاد دانشگاه حمایت می‌کنیم

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان: از بنگاه‌های  خصوصی دارای محیط کسب وکار فعال برای ایجاد دانشگاه حمایت می‌کنیم سرپرست دانشگاه  جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: تمام مجموعه‌های دارای محیط کسب و کار فعال می‌توانند درخواست فعالیت مرکز دانشگاهی داشته باشند و از بنگاه‌های خصوصی برای ایجاد دانشگاه حمایت می‌کنیم. به گزارش  دنیای

Print Friendly, PDF & Email

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان:

از بنگاه‌های  خصوصی دارای محیط کسب وکار فعال برای ایجاد دانشگاه حمایت می‌کنیم

سرپرست دانشگاه  جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: تمام مجموعه‌های دارای محیط کسب و کار فعال می‌توانند درخواست فعالیت مرکز دانشگاهی داشته باشند و از بنگاه‌های خصوصی برای ایجاد دانشگاه حمایت می‌کنیم.

به گزارش  دنیای اسرار، مهدی قیصری در نشست خبری بااصحاب رسانه در دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان،ضمن  تبریک روز روابط عمومی، عنوان کرد: در دانشگاه  علمی کاربردی رشته روابط عمومی در مقطع کاردانی و کارشناسی در آران و بیدگل دانشجومی‌پذیرد و به‌زودی این رشته در سیتی‌سنتر، شهرداری اصفهان و گلپایگان نیز دایرخواهد شد.

وی از برگزاری دو رویداد شتاب در دانشگاه خبر داد و گفت: یک رویداد در حوزه نمک در واحد آران و بیدگل  و رویداد شتاب در حوزه سنگ در تیران برگزار خواهد شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان از اعطای مراکز دانشگاهی جدید به تمام مجموعه‌های کسب و کار فعال خبر داد و گفت: تمام مجموعه‌های دارای محیط کسب و کار فعال می‌توانند درخواست فعالیت مرکز دانشگاهی داشته باشند و از بنگاه‌های خصوصی برای ایجاد دانشگاه حمایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: از مدرسان خبره که درزمینه تخصصی خودشان ۱۰سال سابقه داشته باشند ، دعوت به همکاری داریم. رشته‌هایی که مقطع دانشگاهی ندارند در اولویت قرار دارند. ۲هزار و ۴۰۰ مدرس دانشگاه در حال پایش و ارزیابی هستند ودر فراخوان نهم جذب مدرس نیز ۲۴۰مدرس تایید شدند که از مهرماه جاری می‌توانند تدریس کنند.

وی با بیان اینکه سن ورود به دانشگاه‌های علمی کاربردی تغییر کرده است، خاطرنشان کرد:درسال ۹۷ورودی دانشجویان باسن کم ۷۰درصد بودند. ۴۰ درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی در رشته تخصی خود شاغلند.

قیصری افزود: پیش بینی می‌شود در مهر ماه امسال تعداد دانشجویان شاغل کاهش یافته و تعداد دانشجویان ورودی دانشگاه علمی کاربردی به ۸۵ یا ۹۰ درصد برسد .

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به تاسیس مرکز نوآوری در هر واحد دانشگاهی، گفت: سیاست جدید ایجاد مرکز نوآوری در تمام مراکز دانشگاهی است که تاکنون دو واحد آموزشی در استان اصفهان موفق به تاسیس مرکز نوآوری شده‌اند.

قیصری بیان کرد: درهرمرکز علمی کاربردی درراستای ارتقاء مهارت سطح بندی انجام می شود و،مراکزی که موفق به دریافت سطح یک شوند،  از بسته تشویقی یک سوم حق نظارت بخشیده خواهند شد

سرپرست دانشگاه  جامع علمی کاربردی استان اصفهان از بازنگری برنامه‌های درسی دانشگاه جامع علمیکاربردی خبر داد و افزود: در راستای کیفیت آموزش، از ۸۵۰ برنامه درسی دانشگاه،تعداد ۲۰۰ برنامه بازنگری انجام شده که در اصفهان بازنگری ۷ برنامه درسی تکمیل و۱۰ برنامه درسی دیگر در حال بازنگری است.

قیصری ادامه داد: در راستای حمایت از آموزش‌های مهارتی و ایجاد هماهنگی با نظام آموزش و پرورش یک همایش مشترک تحت عنوان “معرفی نظام آموزش‌های مهارتی” با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و آموزش پرورش در یازدهم خرداد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این همایش در دو سطح مدیران و کارشناسی برگزار می‌شود،گفت: هدف همایش ایجاد هم افزایی در رشته‌های مهارتی و ارائه مشاوره و آموزش به دانشجویان است. با این هدف قصد داریم به دانشجویان کمک کنیم تا با دانش و آگاهی، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند که در ارتقا کیفیت موثر است.

سرپرست دانشگاهجامع علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: از جمله رویدادهای مهم دانشگاه برگزاری همایش بین المللی شهر هوشمند در مرکز همیاری های شهرداری‌های اصفهان، برگزاری دودوره بین المللی چهار روزه با محوریت الگوسازی با مدرسه مودارت پاریس، برگزاریکارگاه هم اندیشی مدیریت هوشمند آب با همکاری دانشگاه صنعتی و بخش خصوص و چندین  همایش متعدد دیگر است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان برگزاری آزمون‌های متمرکز را از دیگر اقدامات مفید دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه ارتقای کیفیت دانست و اظهار کرد: ۱۵ درصد امتحانات دروس را به صورت آزمون متمرکز برگزار خواهیم کرد که از ترم دوم سال تحصیلی گذشته، دروس مهارت مشترک و معارف به صورت آزمون متمرکز برگزار شد و به زودی دروس تخصصی نیز به این شیوه برگزار خواهد شد.

قیصری با بیان اینکه از ۴۲ مرکز علمی کاربردی موجود در استان، تعداد ۳۰مرکز به صورت فعال مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: ۱۱ مرکز غیرفعال شده اند که برای دانشجویان باقی مانده در این مراکز برنام ویژه داریم و رها نخواهند شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان، یادآور شد: در حال حاضر، تعداد ۱۵ هزار ۹۶۸ دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند و تاکنون در مدت ۱۵ سال فعالیت دانشگاه‌های علمی کاربردی استان، تعداد ۵۱ هزار ۸۹۸ گواهی نامه صادر شده است.

قیصری با اشاره به معاونت نظارت و سنجش  دانشگاه علمی کاربردی مرکز گفت: تمام عملکردهای دانشگاه رصد می‌شود و رصد دانشگاه‌ها دایمی و همیشگی است و بر تمام فعالیت ها نظارت دارد و بر این اساس سطح بندی انجام می‌شود.

وی درخصوص اقدامات انجام شده دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان در حوزه پژوهش و کارآفرینی، تصریح کرد: در اصفهان سه مرکز رشد خوشه فناوری فعال شامل مرکز سنگ و صنایع وابسته تیران، مرکز گز و شیرینی و شکلات سکه و مرکز لوازم خانگی و صنایع وابسته انتخاب فعال هستند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.