تاریخ انتشار : شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر : 10627

قضات بر روی یک شمشیر دولبه حرکت می‌کنند/ضرورت دقت در دادرسی قضایی

قضات بر روی یک شمشیر دولبه حرکت می‌کنند/ضرورت دقت در دادرسی قضایی

امام جمعه اصفهان: قضات بر روی یک شمشیر دولبه حرکت می‌کنند/ضرورت دقت در دادرسی قضایی امام جمعه اصفهان گفت: قضات بر روی یک شمشیر دو لبه و مرز باریکی میان حق و باطل حرکت می‌کنند به نوعی که در صورت کوچک‌ترین غفلت ممکن است به مرز نادرست وارد شوند. به گزارش  دنیای اسرار، آیت‌الله سیدیوسف

Print Friendly, PDF & Email

امام جمعه اصفهان:

قضات بر روی یک شمشیر دولبه حرکت می‌کنند/ضرورت دقت در دادرسی قضایی

امام جمعه اصفهان گفت: قضات بر روی یک شمشیر دو لبه و مرز باریکی میان حق و باطل حرکت می‌کنند به نوعی که در صورت کوچک‌ترین غفلت ممکن است به مرز نادرست وارد شوند.

به گزارش  دنیای اسرار، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر پنجشنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه حجم پرونده‌هایی که به دستگاه قضائی وارد می‌شود، نگران کننده است، اظهار داشت: امیدواریم با کار جهادی در دستگاه قضائی استان اصفهان این روند هرچه زودتر اصلاح شود و شاهد ارتقای دستگاه قضائی اصفهان باشیم.

وی با بیان اینکه نباید در کشور نیازی به دادگاه تجدیدنظر داشته باشیم، افزود: در واقع قاضی باید به نوعی دقیق و موشکافانه و درست قضاوت کند که پس از آن کسی نتواند حکم اولیه وی را نقض کند.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: امروز شاهد هستیم برخی پرونده‌ها دقیق بررسی نمی‌شوند به نوعی که حکم از دادگاه اولیه به دادگاه تجدیدنظر و سپس دیوان عالی کشور می‌رود و این نوع روند کاری طبیعی است که پیگیری یک پرونده را طولانی می‌کند.

ضرورت رعایت عدالت و انصاف در رسیدگی به پرونده‌های قضائی

وی با تاکید بر دقت قضات در برپایی عدالت و انصاف در رسیدگی به پرونده‌های قضائی مطابق آموزه‌های دینی و قرآنی ابراز داشت: نباید حتی در صحبت کردن نیز از مسیر انصاف و عدالت دور شویم چراکه حرف نیز حکم قضاوت دارد و در این راستا باید کمال دقت را در قضاوت به هر شیوه‌ای حتی همین سخن گفتن ساده رعایت کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه بدون یقین نباید هیچ حرفی را نقل قول کرد چراکه ممکن است موجب قضاوت ناصحیح شود، بیان داشت: خداوند در قرآن کریم دستور به قضاوت با عدالت می‌دهد و می‌فرماید اگر قاضی به عدالت رفتار نکند و با پیچاندن حرف در قضاوت صحیح تعلل و سستی بورزد خداوند از جزئیات همه این مسائل آگاه است.

قضات بر روی یک شمشیر دولبه و مرز باریکی حرکت می‌کنند

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در همین راستا اگر قضات به عدالت قضاوت کنند خیرالناس برشمرده شده‌اند چراکه قضاوت کار بسیار سختی است و قضات بر روی یک شمشیر دو لبه و مرز باریکی حرکت می‌کنند که در صورت کوچک‌ترین غفلت ممکن است به مرز نادرست وارد شوند.

وی با اشاره به تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: از اینکه آقای خسروی وفا جدا می‌شویم ناراحت هستیم اما حضور فردی مانند جناب آقای حبیبی جای تبریک به مردم اصفهان و تشکر از رئیس قوه قضائیه را دارد و امیدواریم هر دو بزرگوار در کار خود موفق باشند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.