تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد خبر : 11657

روابط عمومی وتصویرسازی وتصویرزدایی کشورهای منطقه درنظام بین الملل

روابط عمومی وتصویرسازی وتصویرزدایی کشورهای منطقه درنظام بین الملل

روابط عمومی وتصویرسازی وتصویرزدایی کشورهای منطقه درنظام بین الملل به گزارش دنیای اسرار–  علیرضا رضایی دبیر اجرایی کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران:جهان امروز، جهان ارتباطات فراگیر است.در واقع به قول الکس موکئلی تنها یک ایدئولوژی در جهان وجود خواهد داشت و آن هم ارتباطات است .هر چند این دیدگاه یک چشم انداز برای

Print Friendly, PDF & Email

روابط عمومی وتصویرسازی وتصویرزدایی کشورهای منطقه درنظام بین الملل


به گزارش دنیای اسرار–  علیرضا رضایی دبیر اجرایی کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایران:جهان امروز، جهان ارتباطات فراگیر است.در واقع به قول الکس موکئلی تنها یک ایدئولوژی در جهان وجود خواهد داشت و آن هم ارتباطات است .هر چند این دیدگاه یک چشم انداز برای آینده محسوب می‌شود اما سیاست به عنوان مخوف ‌ترین دانش بشری با حیله ها و مکاری‌های حق را باطل وباطل را حق جلوه نموده است در این جهان بزرگ و سیاست زده که دولت‌های استعماری تلاش می‌کنند تا با باز هم بیش از بقیه جهان نظریات نو را به کار بسته و سیطره خود را بر جهان مستولی کنند. بازهم کشورهای جهان اول با تیم سازی و تصویرسازی؛قدرت تصمیم‌سازی بین المللی را در اختیار خود قرار داده‌اند. کارتل‌های اقتصادی به عنوان رهبران واقعی جهان سعی می کنند تا با منافع اقتصادی مشترک هر مانعی را برای دستیابی به بازارهای وسیع‌تر و مواد معدنی ارزان‌تر از سر راه بردارند.
ایران از همه دوران ها مظلوم تر و خسته تر از تقابل همیشگی با سردمداران جهانی دچار تصویرسازی منفی و معکوس از سوی رسانه های در اخنیار این قدرت ها شده است.
تا جایی که هر خبر منفی خوراکی مضاعف برای این رسانه‌ها است. حال آنکه در مقابل هر رویداد بد ، صدها اتفاق خوب در جامعه در حال رخ دادن است که هرگز از سوی این رسانه ها منعکس نمی شود. از سوی دیگر با توجه به عدم بومی‌سازی دانش روزنامه‌نگاری و اعتقاد پیشکسوتان و مدرسان این دانش به ارزش‌های خبری غربی، هرگز تلاش جدی برای شناسایی ارزش های خبری بومی و ایرانی از دل فرهنگ جامعه ما انجام نشده است لذا حتی خبرنگاران و رسانه‌های داخلی نیز پوشش اخبار بد را در اولویت خود قرار می‌دهند و به قول معروف با دست خود به آسیاب این رسانه‌های بیگانه آب می ریزند، حال آنکه ضمیر ناخودآگاه جمعی یک ملت به اخبار خوب نیاز دارد. اخبار امیدبخش، تحول ساز،خلاقانه و کارآفرین.
لذا هیئت علمی دومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین روابط عمومی ایجاد تصویری واقعی از ایران امروزو کشورهای وارث تمدن ایرانی و زدودن غبار تیرگی ها و فریب های رسانه ای از چهره این کشورهای همیشه سرفراز را در اولویت خود قرار داده است. از همه اساتید، محققان و دانش پژوهان درخواست می‌شود تا با ارائه آثار فاخر خود در سرفصل‌های کنفرانس خصوصاً سرفصل«روابط عمومی وتصویرسازی وتصویرزدایی کشورهای منطقه درنظام بین الملل» گامی هر چند کوچک در این هدف متعالی بردارند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.