تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
کد خبر : 12740

افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان

افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان

افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان تحول در ساختار جشنواره با تغییر نگاه به سینما به گزارش دنیای اسرار:ر شب عید سعید غدیر خم، باغ غدیر اصفهان میزبان برگزاری آئین افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در فضایی آکنده از شوق و

Print Friendly, PDF & Email

افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان اصفهان



تحول در ساختار جشنواره با تغییر نگاه به سینما

به گزارش دنیای اسرار:ر شب عید سعید غدیر خم، باغ غدیر اصفهان میزبان برگزاری آئین افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان در فضایی آکنده از شوق و شور کودکانه با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران استانی بود.
پروانه‌های سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درحالی بر فراز گنبدهای فیروزه ای اصفهان اوج گرفتند که کودکان از سراسر کشور همراه با بزرگان سینمای کودک با نغمه های شادی بخش به استقبال آنها رفتند.
در ابتدای آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، بیانیه عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد را قرائت کرد:
” جهان در حوزه فرهنگ دستخوش تغییر است
سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان با درک این واقعیت گریز ناپذیر همراه است که جهان در حوزه فرهنگ دستخوش تغییر و تحولات فراوانی است و گام های مفیدی در این مسیر برداشته شده تا هوایی تازه برای پروانه های جشنواره فیلم کودک و نوجوان در ایران و اصفهان به ارمغان آورد.
تحول در ساختار جشنواره با  تغییر نگاه به سینما از زاویه ای متفاوت و تیز هوشی هنرمندانه سینماگران به وجود می‌آید و  دستاوردهای ارزشمندی برای کودکان این مرز و بوم و پیامی از جنس صلح دوستی و معنویت برای جهان خواهد داشت.
در شرایطی که نیازمند انسجام و وحدت هستیم، اکران همزمان  فیلم ها در استان های کشور و پخش فیلم  در مناطق سیل زده با شعار شیرین “رویای کودکان سیل زده را خواهیم ساخت”، جای تقدیر فراوان دارد .تقارن این رویداد با عید غدیر خم و توجه به کودکان و حقوق آنها که در سیره امام علی(ع) موج می زند را، به فال نیک گرفته و از دست‌اندرکاران این رویداد اثر بخش و مسئولان فرهنگ مدار و هنرمندان شهر اصفهان سپاسگزارم و امیدوارم شاهد توشه ای ارزشمند و نتایجی ثمربخش برای کشور و جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان در آینده باشیم. سرافرازی ایران را از خداوند متعال خواستارم.”
سومین المپیاد سینمایی در طول جشنواره
علیرضا تابش، دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در آیین افتتاحیه  جشنواره گفت: پس از گذراندن روز‌ها و ماه‌ها، زمان افتتاحیه  سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان فرارسید و افتتاحیه مقارن شده است با شب به ولایت رسیدن امام اول شیعیان و اتفاق زیبا تر این است که در کنار مردم خونگرم اصفهان هستیم.
وی با ابراز قدردانی از برنامه ریزان و طراحان جشنواره ای در خور شهر اصفهان، گفت: این جشن به عنوان پاسداشت تصویر کودکی‌ برپا شده و به صمیمانه ترین و آراسته ترین شکل برگزار شده‌است.
دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه در طول ادوار جشنواره  میزبان مهمانان ملی و بین المللی زیادی بوده‌ایم که افتخاری برای ما است، افزود: در جشنواره، از سراسر کشور پهناورمان کودکان را در بخش های مختلف جشنواره از جمله سومین المپیاد سینمایی دور هم جمع کردیم تا به توسعه خلاقیت بپردازیم و ثابت کنیم کودکان و نوجوانان ایرانی بسیار خلاق هستند.
تابش در پایان از همه مشارکت کنندگان امور اجرایی و معنوی  جشنواره به خصوص شهرداری اصفهان قدردانی نمود.
کودکان، سرمایه امروز و آینده سازان فردا
در ادامه آیین افتتاحیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، شهردار اصفهان با اشاره به تلاقی عید غدیر خم با جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اظهار کرد: سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان  می تواند سرمایه بزرگی برای کودکان امروز و آینده سازان فردا باشد.

قدرت الله نوروزی، فلسفه وجودی جشنواره ها را ایجاد شور و نشاط عموان کرد و گفت: در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان که نمونه منحصر به فرد در کشور و منطقه است می‌توان از نگاره های معصومانه کودکان برای حل مشکلات جهان کمک گرفت. نگاره هایی که هرکدام در قابی می‌توانند درخششی برای روشنی آینده باشند و نگاره هایی که میتوانند کودکان و نوجوانان را به عنوان پرچم داران امروز و سرمایه های فردا معرفی کنند.
سینما، عصای جادویی در نمایش آرمانهای ملت
شهردار اصفهان با ابراز خرسندی از برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان همزمان با دائمی شدن جشنواره در اصفهان، خاطرنشان کرد: امیدوارم در این چند روز فعالان سینما با نمایش گذاشتن هنر های خود در راستای اصلاح امور، هدایت جوانان و بیداری کسانی که نیاز مند فیلم های هشدار دهنده هستند از این فرصت استفاده خوبی کنند.
وی سینما را یک عصای جادویی توصیف کرد که می تواند آرمانهای یک ملت را به نمایش بگذارد و بر وسعت افق دید مخاطبان و قوه خلاق سازندگان خویش اثرگذار باشد.
قدرت الله نوروزی بیان کرد: میخواهیم با این جشنواره و هنرنمایی هنرمندان ایران، امید را به جوانان تزریق کنیم و فضایی ایجاد کنیم تا آیندگان کشور بتوانند با هنرنمایی هنرمندان نقش اثر بخشی پیدا کنند به همین دلیل جشنواره فیلم های کودکان ونوجوان اهمیت دارد.
نوروزی گفت: امروز شما اینجا جمع شده اید تا میدان را  برای شور و نشاط که لازمه امروز جامعه است، مهیا کنید و من از تمامی برگزار کنندگان جشنواره که تلاش کرده اند تا این هنر ها به زیبایی به جهانیان نمایش داده شود، تشکر می کنم و امید وارم هر روز ایران ما اینگونه شاد باشد.

در این آیین،۱۷۰ کودک و نوجوان بر روی صحنه آمدند و نواهای لطیف کودکانه‌ای را نواختند که با تشویق پر شور حضار همراه بود.
در نقطه عطف مراسم، با اجرای برنامه عمو مهربان و خاله رؤیا همراه بود و همینطور کودکان سیل زده از شهرهای سوسنگرد و قصر شیرین به همراه داوران به روی صحنه آمدند تا بادکنک های خود را رها سازند.
کاروان شادی برای نشان دادن قدرت همسبتگی کودکان پا به مراسم گذاشت و سرانجام جرقه سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان روشن شد و آسمان اصفهان، شهر گنبدهای فیروزه ای را برای یک هفته نورانی کرد.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.